Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009

Τουριστική ανυπαρξία της Θεσσαλονίκης στο παγκόσμιο χάρτη...

Η τουριστική ανυπαρξία της πόλης μας αποτυπώνεται με το καλύτερο δυνατόν τρόπο από την συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Αριστοτέλη Θωμόπουλο στην εφημερίδα Μακεδονία .
Θα παραθέσω παρακάτω τα πιο σημαντικά σημεία αυτής για να δείτε το μέγεθος της απαξίωσης της πόλης..

  • Η καλοκαιρινή σεζόν ολοκληρώνεται για την πόλη μας με μεγάλη πτώση στις πληρότητες σε κλίνες όλων των ξενοδοχείων.
  • Η διεθνής κρίση δεν φάνηκε ιδιαίτερα στα ξενοδοχεία της πόλης, γιατί η κατάσταση ήταν ήδη άσχημη. Τουλάχιστον δυο χρόνια είμαστε στον πάτο.
  • Τα πιο σημαντικά προβλήματα τα έχουν τα ξενοδοχεία με τρία και τέσσερα αστέρια. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μονάδες πέντε αστέρων ρίχνουν τις τιμές τους, με αποτέλεσμα να συμπίπτουν με αυτές των φτηνότερων ξενοδοχείων. Δεν υπάρχουν φθηνά ξενοδοχεία εντός πόλης.
  • Οι μεγάλοι tour operators δεν ασχολούνται με την πόλη.
  • Οι αλλοδαποί πελάτες μας έρχονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία μεμονωμένα. Το 70%-75% της πελατείας είναι Έλληνες.
  • Οι καλύτερες εποχές για τα ξενοδοχεία της πόλης είναι από τον Σεπτέμβριο και τη Διεθνή Έκθεση μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου. Καλή περίοδος είναι και από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο, όταν κορυφώνονται οι σχολικές εκδρομές.
  • Η πόλη και η Βόρεια Ελλάδα γενικότερα δεν προβάλλονται σε ικανοποιητικό βαθμό από τον ΕΟΤ και το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης.
  • Είναι εφικτή η καθιέρωση της πόλης ως διεθνούς city break προορισμού αλλά δεν θα είναι ούτε μια εύκολη προσπάθεια, και ούτε πρόκειται να καρποφορήσει από την μία μέρα στην άλλη. Απαιτείται επίμονη προσπάθεια και μεγάλες δόσεις υπομονής.
  • Αν πρώτα δεν δημιουργηθεί το κατάλληλο έδαφος για την ουσιαστική ανάδειξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, δεν υπάρχει λόγος να απαιτούμε καλύτερες συγκοινωνιακές συνδέσεις.
  • Μηδενική αξιοποίηση του τουρισμού των κρουαζιέρων

Και καταλήγει :


Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική, παγκοσμίως, εναπομένουσα βυζαντινή πόλη. Βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από παγκοσμίους φήμης αρχαιολογικούς χώρους όπως η Βεργίνα.Είναι μια πόλη με φιλόξενους κατοίκους, με άπειρες γαστρονομικές επιλογές, ένα τεράστιο θαλάσσιο μέτωπο και σπουδαία μουσεία και μνημεία. Για να τα αναδείξουμε όμως όλα αυτά οφείλουμε να εγκαταλείψουμε την προχειρότητα και την τσαπατσουλιά, να λύσουμε στο βαθμό του εφικτού το κυκλοφοριακό, να δημιουργήσουμε περισσότερους χώρους στάθμευσης και να πάψουμε να μολύνουμε το αστικό περιβάλλον.


Με λίγα λόγια τι μας είπε ο άνθρωπος.. Μας είπε ότι ο τουρισμός της πόλης μας είναι εγχώριος και ότι οι επταήμερες και οι επισκέπτες της έκθεσης και κάποιων άλλων Συνεδρίων στηρίζουν(όσο την στηρίζουν) αυτή τη πόλη.. Η πόλη μας μόνο για αστείο μπορεί να θεωρηθεί ως city break προορισμός..!! Οι μεγάλοι tour operators μας έχουν χεσμένους (όχι ότι φταίνε αυτοί) και ζούμε όλοι στο κόσμο μας..

Ερωτήσεις για προβληματισμό και κουβέντα:
1.Ποιες συντονισμένες ενέργειες έχουν γίνει από τους τοπικούς φορείς της πόλης μας ώστε να διαμορφωθεί ένα οργανωμένο μακροχρόνιο και στοχευμένο σχέδιο προώθησης και τουριστικής εκμετάλλευσης της πόλης μας?
2.Ποιό είναι ακριβώς το "τουριστικό προιόν" που προσφέρει η πόλη μας? Το έχει αντιληφθεί κανένας ή όλοι είμαστε τελικά γιούχου?
3.Τι υποδομές έχουμε κάνει για να είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τον τουρισμό στην πόλη μας? Με το να ζητάμε να έρχονται περισσότερα πλοία, αεροπλάνα ,τρένα, αυτοκίνητα, λεωφορεία πετυχαίνουμε πραγματικά τίποτα? Ή μήπως το μόνο που καταφέρνουμε είναι να δίνουμε περισσότερες ευκαιρίες διαφυγής στους Θεσσαλονικείς από την πόλη τους...?
4.Εγώ θα προτιμούσα να ζω σε μια πόλη που θα "ανάγκαζε" τους άλλους να έρθουν να την επισκεφτούν γιατί είναι το κάτι διαφορετικό και όχι να ζητιανεύουμε να έρθουν όλο και περισσότερα μέσα μεταφοράς στην πόλη για να «εκμεταλλευτούμε» μήπως κάποιος την "πατήσει" και έρθει να επισκεφτεί την Θεσσαλονίκη …
ΥΓ. Λένε ότι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας είναι ο τουρισμός και η Θεσσαλονίκη απέχει μίλια μακριά από αυτήν.. Και δεν φτάνει μόνο αυτό.. Άρχισε πια να απέχει και από την απλή βιομηχανία...Πως λοιπόν είναι δυνατόν να μην υπάρχει οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα στην πόλη μας.. ΩΣ πότε θα κρατούσε η αυτοσυντήρηση μας?

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009

Θεσσαλονίκη και Τουρισμός δυο λέξεις ξένες μεταξύ τους!!

Η Θεσσαλονίκη αδικεί τον εαυτό της εδώ και πολλά χρόνια.. Η παγκόσμια άγνωστη συμπρωτεύουσα είχε μηδενική τουριστική προβολή με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να έχει τραγικά νούμερα τόσο σε παγκόσμια αναγνωσιμότητα όσο και σε τουριστική επισκεψημότητα..
Τι και ΑΝ βρίσκεται σε ένα από τα πιο πλεονεκτικά - κομβικά σημεία της Ελλάδας? Τι και αν δίπλα της βρίσκεται ο «θρυλικός» Όλυμπος, το Δίον , η Βεργίνα, η Αρχαία Πέλλα, το Άγιο όρος και η μαγευτική Χαλκιδική? Η πόλη κλεισμένη στην μιζέρια των τοπικών και όχι μόνο αρχόντων της κατάφερε να παραμείνει στην παντελή αφάνεια και να παίζει το ρόλο του κομπάρσου τόσο στην Ευρώπη όσο και στα βαλκάνια…
Ο χαμένος χρόνος ήταν μεγάλος και το πλήγμα τεράστιο για το πρεστίζ της πόλης.. Μια πόλη προσφυγική με πολλές στενές σχέσεις με τον Πόντο και την Κωνσταντινούπολη , με πολύ ενδιαφέροντα ιστορικά στοιχεία τα οποία τόσα χρόνια παρέμεναν και παραμένουν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτα από την ίδια την πόλη..
Ο χαρακτηρισμός της Θεσσαλονίκης ως «Πρωτεύουσας των Βαλκανίων» ήταν ένας τίτλος χωρίς κανένα αντίκρισμα ..Άλλωστε μόνοι μας την βαφτίσαμε έτσι χωρίς να κάνουμε τίποτα για να αξίζουμε αυτό τον «τίτλο».

Βέβαια τα τελευταία περίπου τρία χρόνια κάτι έχει αρχίσει να κινείται στο θέμα της τουριστικής προβολής της πόλης.

1.Δημιουργήθηκε ο Οργανισμός Τουριστικής Προώθησης και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης ο οποίος κάτι άρχισε να κάνει στο τομέα της προώθησης της πόλης.
2.Πολλές φθηνές αεροπορικές εταιρίες ήρθαν στο αεροδρόμιο Μακεδονίας με αποτέλεσμα να γίνει τουλάχιστον στα χαρτία ένας νέος προορισμός city-break
3. Συμμετείχε ο οργανισμός σε πολλές Διεθνείς εκθέσεις προώθησης της Πόλης
4.Κάποια περιοδικά άρχισαν επίτελους να αναφέρουν κάτι για την Θεσσαλονίκη..
5.Τελευταίες προσπάθειες του είναι η ενημέρωση των χρηστών του Internet τόσο μέσω του twitter όσο και του Facebook . Πρόκειται για πρωτοβουλία του Οργανισμού Τουριστικής Προώθησης και Μάρκετινγκ του Νομού, που επέλεξε να προβάλει την πόλη στο συγκεκριμένο κοινωνικό ιστοχώρο δικτύωσης. Στόχος: να διεισδύσει σε ένα διεθνές κοινό όλων των ηλικιών, με έμφαση ωστόσο στις νεότερες ηλικιακά ομάδες, οι οποίες επιλέγουν κατεξοχήν τέτοιους τρόπους επικοινωνίας. Τα μέλη του facebook βάζοντας στην αναζήτηση τις λέξεις ‘’visit Thessaloniki’’ μπορούν να γίνουν ‘’φίλοι’’ της ιστοσελίδας και να αναζητούν πληροφορίες για τις τρέχουσες πολιτιστικές δραστηριότητες στην πόλη, για τα μέρη όπου μπορούν να διασκεδάσουν ή για τη διαμονή τους…

Όλες αυτές οι προσπάθειες είναι αξιόλογες αλλά κατά την δίκη μου εκτίμηση δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα αν δεν υπάρξει μακροχρόνιο συγκεκριμένο τουριστικό πλάνο.. Θα μου πείτε τι θα μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι? Από το μηδέν ξεκίνησαν…Δεν θα διαφωνήσω αλλά δυστυχώς όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος …Και μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα είναι Μηδενικό…και πιστέψτε με το λέω με πόνο ψυχής..

Τα βασικά ερωτήματα που μένουν αναπάντητα τόσα χρόνια είναι τα εξής :

«Από πού μπορούν οι επισκέπτες να μάθουν για την ύπαρξη της πόλης μας»?
«Από πού μπορούν οι τουρίστες να αντλήσουν επίσημες πληροφορίες για την πόλη μας»?
«Γιατί να επισκεφθεί κάποιος τουρίστας την Θεσσαλονίκη?»
«Γιατί να διαλέξουν την πόλη μας σε σχέση με άλλες πόλεις της Ευρώπης και των Βαλκανίων?»


Και τέλος….
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος χριστιανός μπήκε τυχαία σε κάποια site και πληροφορήθηκε για την πόλη, εκτίμησε την ιστορία της και το πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα και πήρε την απόφαση να έρθει αρχικά για ένα διήμερο να μείνει στην Θεσσαλονίκη…
«Μπορεί να μου πει κάποιος ποιες υποδομές έχουμε κάνει ώστε να υποδεχτούμε αυτόν το "ερήμο" τουρίστα..?Και δεν μιλάω για τρελά πράγματα ..Για το πιο απλό..Από πού θα μπορέσει να αντλήσει τουριστικές πληροφορίες για την πόλη μας όταν φτάσει εδώ(χάρτες ,Συγκοινωνίες, μέρη διαμονής, Αξιοθέατα κλπ)?» Τα tourist information (i) μήπως δεν υπάρχουν πουθενά ούτε καν στο αεροδρόμιο…?

Και μην μου πείτε ότι θα ξετρελαθεί με την Θεσσαλονίκη μας επειδή διακρίνεται η πόλη μας για την έντονη διασκέδαση, τις όμορφές γυναίκες, τα τσουρέκια του Τερκενλή, την νόστιμη κουζίνα από την πόλη, τα τρίγωνα πανοράματος και την μπουγάτσα γιατί τότε θα σας απαντήσω ότι είμαστε πραγματικά άξιοι της μοίρας μας.. Όλα αυτά είναι μικρά κομματάκια της πόλης μας τα οποία φυσικά και δεν τα αρνιόμαστε αλλά δεν γίνεται να τα μετατρέπουμε σαν τα μοναδικά μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων….

Αν Αυτό δεν δείχνει την Παντελή "γύμνια" μας τότε απορώ τι άλλες αποδείξεις χρειαζόμαστε για να καταλάβουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πόλη μας?

ΥΓ1. Θα υπάρξουν και άλλα Post για την τουριστική ανυπαρξία της Θεσσαλονίκης.. Αυτό είναι μόνον η αρχή...
ΥΓ2. Δεν έχω κανένα λόγο να τορπιλίσω οποιαδήποτε προσπάθεια κανενός και φυσικά ούτε του οργανισμού τουριστική προβολής της Θεσσαλονίκης…Η εικόνα της πόλης είναι που με τρελαίνει...
ΥΓ3.και όλα αυτά γιατί....ilovethessaloniki.. Και πιστέψτε με δεν είμαι ο μόνος..Είναι πάρα πάρα πολλοί...!!

Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

Η πρώτη "νίκη" κατά των Διαφημιστικών πινακίδων και η παράπλευρη υποχώρηση......

Αφού λοιπόν όλες οι διαφημιστικές εταιρίες έκαναν πάρτυ με τα λεφτά των κομμάτων στην προεκλογική περίοδο των φετινών Ευρωεκλογών ήρθε η ώρα να τους «πληρώσουμε» ξανά για να αφαιρέσουμε όλες τις παράνομες και επικίνδυνες για την δημόσια ασφάλεια διαφημιστικές τους πινακίδες (παρόλο που ο νόμος είναι ξεκάθαρος.)








Και ποιος μου λέει εμένα ότι δεν θα ξανά τοποθετηθούν όλες αυτές οι διαφημιστικές πινακίδες όταν φύγει το θέμα από την επικαιρότητα? Ποιος μου διασφαλίζει ότι η παρανομία δεν θα επαναληφθεί αφού δεν κοστίζει τίποτα σε αυτούς που την κάνουν? Ποιος μου υπόσχεται ότι δεν θα ξανά πληρώσουμε άλλες διακόσιες χιλιάδες ευρώ για να ξανά αφαιρεθούν οι παράνομες κατασκευές των διαφημιστικών…

Και να σας πω και κάτι.. Γιατί να μην τοποθετήσει η διαφημιστική εταιρία την Διαφημιστική πινακίδα και να γευτεί τα κέρδη από αυτήν την δραστηριότητα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα αφού για να ξανά αφαιρεθούν θα πρέπει να ξανά γίνει προκήρυξη , να βρεθεί ο ανάδοχος, να βρεθούν τα κονδύλια μπλα μπλα μπλα…που σημαίνει κανα χρόνο μετά…

Πάντως η ουσία είναι ότι αυτή την στιγμή αφαιρέθηκαν αρκετές επικίνδυνες διαφημιστικές πινακίδες από τον περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης και αυτό είναι μια νίκη σημαντική…Φυσικά μην νομίζετε ότι το βάλανε τόσο εύκολα κάτω οι διαφημιστικές εταιρίες.. Βρήκαν τον τρόπο προς στιγμή να γεμίσουν τις κάθετες οδούς (πχ βλέπε Κατσιμήδη) και θα επανέλθουν…Απλά περιμένουν να σιγήσει το πράγμα…

Οι συγκριτικές μας εικόνες αφορούν την Περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης.Οι εικόνες αριστερά αποτυπώνουν την παρούσα κατάσταση ενώ οι εικόνες δεξιά δείχνουν πως ήταν η περιφερειακή όδος μέχρι και πριν τον Ιούνιο..


Η Υπόθεση πάντως έχει ακόμα πολύ ψωμί και πολύ δρόμο ακόμα...

Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Παράνομο Παρκάρισμα..Η συνήθεια που έγινε λατρεία...

Έχουμε συνηθίσει να ζούμε σε μια πόλη με τριτοκοσμικές συνθήκες διαβίωσης... Τέτοιες εικόνες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τις τραγικής καθημερινότητας που ζούμε… Το πιο τρελό όμως είναι ότι αυτές οι ανεπίτρεπτες εικόνες δεν προκαλούν οργή και αγανάκτηση στους περισσότερους από εμάς.. Μόνο λίγοι είναι αυτοί που φωνάζουν ζητώντας ένα χέρι βοηθείας από τους συμπολίτες τους και την τοπική εξουσία.. Μόνο λίγοι είναι αυτοί που μάχονται ενάντια σε αυτήν την κατάσταση, οι οποίοι όμως χαρακτηρίζονται από τους πολλούς-«έξυπνους» ως «γραφικοί γκρινιάρηδες» που δεν ξέρουν πόσο δύσκολο είναι να παρκάρεις στην Θεσσαλονίκη ή ως «οι μίζεροι της πόλης» που δεν έχουν με τι να ασχοληθούν και που μόνο γκρινιάζουν… Με αυτό τον τρόπο βρίσκουν ανόητες δικαιολογίες για να αποβάλλουν (αν έχουν ) ενοχές για τις πράξεις τους.. Τις πράξεις τους που επηρεάζουν πολλές ζωές Συμπολιτών τους …

Αναρωτιέμαι τι θα γίνονταν αν αυτή η εικόνα ήταν τραβηγμένη σε μια οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης?

Μήπως δεν θα υπήρχε ούτε μια πιθανότητα να φωτογραφηθούν τόσα αυτοκίνητα πάνω στο πεζοδρόμιο γιατί την ίδια στιγμή θα είχαν απομακρυνθεί από την τοπική αστυνομία?
Μήπως τα πρόστιμα που θα έπεφταν θα ήταν τόσο απαγορεύτηκα που ούτε θα τολμούσε κανείς να το σκεφτεί?

Τι να πούμε…Φταίει η δημοτική αστυνομία γιατί μπλα μπλα μπλα.. Φταίει Ο δήμαρχος γιατί μπλα μπλα μπλα, ο Νομάρχης γιατί μπλα μπλα μπλα …Συμφωνώ και εγώ σε αυτό αλλά που βρίσκεται η προσωπική ευθύνη του καθενός? Αν δεν αλλάξουμε εμείς, αν δεν γίνουμε άνθρωποι πως θα αποκτήσουμε μια ανθρώπινη πόλη?

ΥΓ. Η πρώτη φωτογραφία στάλθηκε από ένα φίλο μας και ήταν τραβηγμένη στις 1η Ιουλίου.. Είναι στην οδό Αγ. Δημητρίου (προς Καυτατζόγλειο-Κολυμβητήριο) όπου το πρόβλημα είναι χρόνιο..

Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

Αφιερωμένο στο κύριο Σανιδά...

Κάθε μέρα κάθομαι στον Υπολογιστή μου και φοράω Σακούλα.... για να μην με βρείτε!! Βγαίνω έξω και φοράω μασκούλα...για να μην με δείτε!!!
Ναι είμαι ανώνυμος όσο εσεις οι επώνυμοι δεν Τιμωρείστε για αυτά που έχετε κάνει επειδή είστε Επώνυμοι....!!!
και ένα κομμάτι από το Greecesalonica που μας αντιπροσωπεύει απόλυτα...
"..ως ανώνυμοι τους αναγκάζουμε να απαντούν με επιχειρήματα ενώ ως επώνυμοι τα επιχειρήματα τους τα μετατρέπουν σε πίεση...Πίεση που μεταφράζεται σε οποιοδήποτε μέσο μπορεί να εφεύρει ένα διαπλεκόμενο και διεφθαρμένο πολιτικό-οικονομικό σύστημα. Αυτή είναι η ανωνυμία που διεκδικούμε μέσω αυτού του blog.. Δεν είναι η ανωνυμία της συκοφάντησης,των εκβιασμών,των ύβρεων και των απειλών όπως θέλουν κάποιοι να αποδώσουν στους χιλιάδες ανώνυμους Έλληνες bloggers, είναι η ανωνυμία που βάζουμε ως ασπίδα στις πιέσεις για σιωπή, για έλεγχο της ελευθερίας σκέψης & έκφρασης αλλά και διακίνησης των πληροφοριών.." .Αυτήν την ανωνυμία θέλουμε...
και κάτι τελευταίο....
Έσεις οι "επώνυμοι" πολιτικοί, οι "επώνυμοι" δικηγόροι, οι "επώνυμοι" τοπικοί άρχοντες, οι "επώνυμοι" Δικαστές, οι "επώνυμοι" Golden Boys, οι "επώνυμοι" Τραπεζίτες, οι "επώνυμοι" Δημόσιοι υπάλληλοι, οι "επώνυμοι" γιατροί και οι "επώνυμοι" Δημοσιογράφοι δημιουργήσατε την Ελλάδα που σας αρέσει γιατί έτσι σας εξυπηρετεί.. Αφήστε επιτέλους κάποιες "Ελεύθερες φώνες" να ακουστούν και να εκφραστούν... Τι φοβάστε άραγε?

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2009

1η Ιουλίου απαγορεύεται το κάπνισμα και η επίσημη ιστοσελίδα παραμένει Under Construction…??

1η Ιουλίου απαγορεύεται το κάπνισμα. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δείξει το Υπουργείο υγείας στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου 3730/2008 αφού ο Υπουργός Υγείας όπου σταθεί και όπου βρεθεί κάνει μια εκτενή αναφορά στα μέτρα….Όμως όλα αυτά μόνο στα λόγια γιατί από έργα…τίποτα…7 μόλις μέρες απομένουν για την εφαρμογή του νόμου περί της πλήρους απαγόρευσης του καπνίσματος στους ιδιωτικούς και δημόσιους εργασιακούς χώρους, και η ενημέρωση- καμπάνια μπορεί να χαρακτηριστεί από ελλιπής μέχρι ανεπαρκής. Για να δούμε λοιπόν τι συμβαίνει στην πράξη?

Η πράξη δείχνει δυστυχώς ότι ο νόμος θα αποτύχει της εφαρμογής του.. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το 2002 την τελευταία φορά που επιχειρήθηκε η απαγόρευση του τσιγάρου στους "χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος", απέτυχε διότι οι έλεγχοι ήταν ελλιπείς και διότι ο Έλληνας είναι ο γνωστός «Μπαφιάρης της Ευρώπης».. Άλλωστε οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους.. Βέβαια αυτό που αλλάζει αυτήν την χρονική στιγμή είναι ότι τους ελέγχους τους αναλαμβάνει το Υπουργείο Υγείας που θα συνεργαστεί με Δήμους και Νομαρχίες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα επιτύχει και το εγχείρημα.. Άλλωστε οι προσλήψεις για την στελέχωση των μικτών επιτροπών δεν έχουν γίνει μέχρι στιγμής!!Επιπλέον δεν καθορίζεται λεπτομερώς η λειτουργία και στελέχωση των μηχανισμών ελέγχου ενώ όσον αφορά και την Απαγόρευση πώλησης καπνού σε ανήλικους κανείς δεν αναφέρει με ποιους μηχανισμούς αυτό θα ελεγχεί.

Επιπλέον το νομοθετικό πλαίσιο αφήνει πολλά παράθυρα ώστε η πλήρης απαγόρευση του καπνίσματος με διαφορές Ελληνικές πατέντες να μετατραπεί σε μια ωραία παπαρολογία χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα..

Πως άλλωστε μπορεί να επιτύχει μια τέτοια καμπάνια όταν η επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου υγείας για την προώθηση της απαγόρευσης του καπνίσματος δεν λειτουργεί 7 μόλις μέρες πριν την εφαρμογή του…?

Αν δεν αποτελεί αυτό ένδειξη προχειρότητας τότε πιο είναι? Πως άλλωστε μπορεί να επιτύχει το εγχείρημα όταν η επίσημη ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων φορέων είναι παντελώς ελλιπής.?

Το μόνο θετικό που παρουσιάζεται αυτήν την στιγμή είναι ότι το ποσοστό των Ελλήνων που θεωρούν ότι τα μέτρα είναι προς την σωστή κατεύθυνση αγγίζει το 80% ενώ το 60% των καπνιστών υποστηρίζουν τον νόμο …Ένα δεύτερο στοιχείο που ίσως βοηθήσει την εφαρμογή του μέτρου μόνο για τους πρώτους μήνες είναι το γεγονόνος ότι τίθετε σε εφαρμογή το καλοκαίρι...

Πως όμως είναι δυνατόν να πετύχει ο νόμος στην χώρα που βρίσκεται στην 1η θέση στην Ευρώπη στο κάπνισμα χωρίς τους κατάλληλους μηχανισμούς?

Θέλω να βγω ψεύτης και κακοπροαίρετος γιατί πραγματικά επιθυμώ να εφαρμοστεί ο αντικαπνιστικός νόμος…αλλά δεν το βλέπω ...





Oι πολίτες μπορούν να καταγγέλλουν τις παραβάσεις στον τετραψήφιο αριθμό 1142!!

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2009

Tι γνώμη έχετε για την Ανάπλαση του Λευκού Πύργου?

Μετά το γνωστό απαράδεκτο σήριαλ με την ανάπλαση του Λευκού Πύργου το οποίο κράτησε σχεδόν τρία χρόνια και ενώ ο «περιβάλλον χώρος» του μνημείου συμπληρώνει περίπου δέκα μήνες που είναι ανοιχτός στους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης θελήσαμε να κάνουμε μια πρώτη μικρή καταμέτρηση των εντυπώσεων .. Η καταμέτρηση που ξεκίνησε στις αρχές του έτους διήρκησε περίπου 4 μήνες.. Ποια είναι η άποψη μας?
Την γνώμη του ilovethessaloniki την έχουμε εκφράσει κατά το παρελθόν πολλές φόρες.H αλήθεια είναι ότι παρόλες τις αντιρρήσεις μας σε συγκεκριμένα πράγματα σχετικά με την ανάπλαση του Λευκού πύργου το εγχείρημα αυτό, τελικά (με βάση τις πρώτες ενδείξεις) μπορεί να χαρακτηριστεί "επιτυχημένο." Και θα εξηγήσουμε παρακάτω τι εννοούμε με αυτό...Όχι ότι αλλάξαμε γνώμη για τα αρνητικά αυτής της ανάπλασης που τα επισημάναμε πάμπολλες φορές .. Εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι το πράσινο θα μπορούσε να είναι περισσότερο σε πολλά σημείο του μνημείου χωρίς να επηρεάζει αρνητικά το σύνολο του χώρου.. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι θα ήταν προτιμότερη η ανάδειξη του ιστορικού περιτειχίσματος και όχι η συμπλήρωση του με καινούργια υλικά με ταυτόχρονη κατάχωση του ιστορικού μέρους!!? Ναι εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η «συστοιχία των πεσών», επενδυμένων με γρανίτη ύψους τριών περίπου μέτρων ο καθένας , είναι ένα έκτρωμα που δύσκολα κανείς καταλαβαίνει το συμβολισμό του(ότι δηλαδή τα κάστρα ξεκινούσαν από εκεί και κατέληγαν στο βαρδάρη)..

Για να δούμε όμως αν συμβαδίζουν αυτά που λέμε με αυτά που απαντήσατε εσείς?

Πρώτα πρέπει να αναφέρουμε ότι 360 άτομα ψηφίσαν σε μια "μίνι ψηφοφορία" στην ερώτηση «Σας ικανοποιεί σε γενικές γραμμές η ανάπλαση του Λευκού Πύργου» αριθμός που είναι σχετικά ικανοποιητικός-ενδεικτικός …

Ο κάθε χρήστης είχε την δυνατότητα να ψηφίσει μια μόνο φόρα(από την ίδια ip)...

To 21% λοιπόν δηλώνει ότι του άρεσε πολύ η ανάπλαση ενώ το 39% αναφέρει ότι του άρεσε αρκετά η ανάπλαση αλλά έχει και κάποιες ενστάσεις.. Εμείς ανήκουμε στην κατηγορία αυτήν ..Πάντως το 60%(21%+39%) δηλώνει ότι έχει θετική άποψη για την ανάπλαση… Βέβαια μεγάλο είναι και το ποσοστό (31%) που αναπολεί το Λευκό πύργο όπως ήταν παλιά. Ενώ τέλος το 6% απάντησε ότι δεν έχει άποψη επί του θέματος…


Συμπερασματικά η τάση που αποτυπώνεται με βάση την παραπάνω ερώτηση είναι ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων (60%) έχει θετική άποψη για την ανάπλαση ενώ ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων δηλώνει ότι δεν είναι καθόλου ικανοποιημένο από την ανάπλαση (31%)..Οι δύο τάσεις δεν μπορούν να παραβλεφθούν και μάλιστα φανερώνουν τις πολλές αντιδράσεις και συγκρούσεις που είχε προκαλέσει το έργο τόσο με την πολύ μεγάλη καθυστέρηση όσο και με πολλά στοιχεία της μελέτης…


Είναι επιτυχημένη τελικά η ανάπλαση?

Το σίγουρο είναι ότι ο χρόνος θα το δείξει...Πάντως με βάση τα σημερινά δεδομένα εμείς θα τολμήσουμε να πούμε ότι σε γενικές γραμμές η ανάπλαση είναι επιτυχημένη...Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήξαμε με βάση την "απήχηση" που βλέπουμε ότι έχει ο περιβάλλον χώρος του Λευκού πύργου από τους πολίτες που κατακλίζουν κάθε μέρα την περιοχή. Ο Λευκός Πύργος τόσα χρόνια ήταν Μόνο το κατεξοχήν σύμβολο της πόλης απομακρυσμένο από την ζώη της Θεσσαλονίκης.. Πλέον με την ανάπλαση έχει γίνει ένα νέο σημείο αναφοράς ,ένας νέος τόπος συνάντησης των κατοίκων της πόλης χωρίς να αλλοιωθεί η έννοια του συμβόλου της πόλης.. Πλέον η πλατεία έχει ζωή και είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα σύγχρονης αστικής πλατείας στην Θεσσαλονίκη .. Έπαψε η περιοχή να αποτελεί «ξένο» κομμάτι από την πόλη … Η φωτογραφίες είναι ενδεικτικές και αποτυπώνουν πλήρως την εικόνα που έχει σήμερα η περιοχή…

Σε αυτό φυσικά έπαιξε και μεγάλο ρόλο το γεγονός ότι η κατάσταση του Λευκού Πύργου πριν την ανάπλαση ήταν τραγική.. Όποτε είναι λογικό να έχει κάποια σχετική επιτυχία το όλο εγχείρημα και ο κόσμος να νιώθει πιο πολύ ικανοποιημένος με κάτι καινούργιο...Για αυτό λέμε ότι ο χρόνος θα δείξει το μέγεθος της επιτυχίας ή της αποτυχίας της ανάπλασης...


ΥΓ 1.Παρόλες τις διαφωνίες μας σε πολλά κομμάτια της ανάπλασης, μας αρέσει που η πλατεία είναι γεμάτη από κόσμο που κάθεται και απολαμβάνει το χώρο και την θάλλασσα.

2.Η καθαριότητα πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά αφού το βράδυ η πλατεία έχει εικόνα βομβαρδισμένου τοπίου..Σε αυτό το κομμάτι δεν ευθύνεται μόνο ο δήμος αλλά και η συμπεριφορά ορισμένων "απίθανων ανθρώπων" που θέλουν και από έναν υπηρέτη για να πετάξουν τα σκουπίδια τους στους κάδους.. 3.Πολλά δέντρα και κομμάτια γκαζόν έχουν αποξηρανθεί πράγμα που δείχνει πολύ άσχημα…

4.Οι μικροπωλητές δυστυχώς αποτελούν αναπόσπαστη είκονα της πλατείας σε σημείο όμως εκνευριστικό...

5.Καλό θα ήταν όποιος δεν έχει επισκεφθεί το ανακαινισμένο μουσείο του Λευκού Πύργου να μην το αμελήσει..Αξίζει τον κόπο..Αλλώστε η θέα από το Πύργο είναι μοναδική..