Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Χμ... Τι τίτλο να βάζω; Για βοηθήστε λιγάκι...

Εύκολα πέφτει το μάτι σου πάνω τους.

Γραμμένα με μαύρο ή με κόκκινο χρώμα σε εμφανή σημεία, συνήθως με "δουλεμένο" γραφικό χαρακτήρα που σπάνια πια συναντάς σε γραπτό μαθητή (πλέον για να διορθώσεις γραπτό μαθητή πρέπει να συμβουλευτείς φαρμακοποιό, αυτοί είναι εκπαιδευμένοι...)

Άλλοτε σε χτυπάνε σαν γροθιά στο στομάχι (Ο Αλέξης ζει, εσύ;) άλλοτε σε γαργαλάνε να γελάσεις με το χιούμορ τους (της κρίσης οι πεσόντες νανουρίζονται με τσόντες) και άλλοτε πάλι σε γεμίζουν με ενοχές ενώ περπατάς στην Τσιμισκή φορτωμένος με τσάντες (ξόδευε και μη ερεύνα).

Πάντοτε όμως σε κάνουν να αναρωτηθείς που τα βρίσουν οι μπαγάσιδες...

Όταν λοιπόν πέσω πάνω σε κάποιο καλό, αυτό που κάνω αμέσως είναι να βγάλω τη φωτογραφική μηχανή (συγγνώμη το κινητό) και να "τραβήξω" μια φωτογραφία, σαν αυτήν στα δεξιά... Από τώρα και στο εξής θα τις αναρτώ κιόλας.

Πως όμως να βαφτίζω τις αναρτήσεις;

"Ο τοίχος είχε τι δική του ιστορία; vol.1", πολύ μπανάλ...

"Ιστορίες τοίχων. vol.1", πολύ ψυχρό.

"Εξυπνάδες στους τοίχους; vol.1", πολύ δεικτικό, σχεδόν ειρωνικό με αρνητική χροιά.

"Οι τοίχοι λένε πάντα την αλήθεια. vol.1", πολύ ρηχό.

"Τα παν άλλοι. vol.1", λίγο άσχετο.

Για βάλτε ένα χεράκι παρακαλώ. Βοηθήσετε στην επιλογή ενός καλού τίτλου για αυτού του είδους τις αναρτήσεις.

Ευχαριστώ προκαταβολικά...

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

"Δίκτυο Κινήσεων Θεσσαλονίκης" και "Thess ΔΙΚΤΥΟ": πατήστε το κουμπί merge groups...

Χθες έφτασε το ηλεκτρονικό μου γραμματοκιβώτιο το παρακάτω ή-μέιλ:

https://docs.google.com/document/d/1cxJv1cIbxyOynbHjG7jLNkaFPZQy6TSIJKblkrC5rg4/edit?hl=en#

Στην αρχή σκέφτηκα: "μπράβο, το δίκτυο κινήσεων Θεσσαλονίκης (http://thesskinisis.wordpress.com/), κάνει αυτό ακριβώς που χρειάζεται στις μέρες μας: συσφίγγει τις σχέσεις των οργανώσεων / κινημάτων που το απαρτίζουν και οργανώνεται καλύτερα". Εξάλλου είναι γνωστό ότι "Κινήματα ενωμένα ποτέ νικημένα"...

Μετά από λίγο βέβαια αντιλήφθηκα ότι μάλλον πρόκειται για μία νέα πρωτοβουλία οργάνωσης των κινημάτων της ΊΔΙΑΣ πόλης και αναρωτιέμαι: μήπως πρέπει να εφεύρουμε το κουμπί "merge  groups";

Εξηγούμαι: μια γρήγορη αναζήτηση στο ίντερνετ αποκαλύπτει πολυάριθμες πρωτοβουλίες πολιτών που αφορούν στην Θεσσαλονίκη, καλύπτουν ένα πολύ ευρύ φάσμα ζητημάτων και έχουν σαν κοινό παρονομαστή την προσφορά, τον εθελοντισμό και την αγάπη για την πόλη.

Δεδομένων των προκλήσεων των ημερών μας είναι απαραίτητο οι άνθρωποι που δραστηριοποιούμαστε σε αυτές τις οργανώσεις να βρούμε έναν μηχανισμό ώστε γρήγορα και πρακτικά να πατάμε το "κουμπί merge groups" και να ενώνουμε τις δυνάμεις μας για κάποια σημαντικά (κοινά) ζητήματα.

United we stand, devided we fall...
Αίσωπος

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Τα σκουπίδια και ο κάφρος



Ένα από τα πράγματα που μπορούν να με βγάλουν εκτός εαυτού είναι η συμπεριφορά ορισμένων σε περιόδους που δεν πραγματοποιείται ικανοποιητικά (ή δεν πραγματοποιείται καθόλου) η αποκομιδή των σκουπιδιών. Προχθές το έζησα πάλι. Γεμάτος κάδος και ένας λόφος από σακούλες έξω από αυτόν.

Παρά την ανωτέρω εικόνα, βλέπω κάποιον να πλησιάζει και να πετάει τη σακούλα με τα σκουπίδια του που αλλού, μα επάνω στο λόφο από σακούλες.

Πόσο κάφρος και υποανάπτυκτος στο μυαλό πρέπει να είσαι, ώστε να μην καταλαβαίνεις ότι κατεβάζοντας τα σκουπίδια οξύνεις το πρόβλημα; Τόσο δύσκολο είναι να τα αφήσεις για λίγες ημέρες στο μπαλκόνι σου; Αλλά φυσικά το λατρευτό σου σπιτάκι είναι το πιο σημαντικό για σένα σε αυτή τη ζωή, ενώ για το δρόμο ας νοιαστεί ο Δήμαρχος βρε αδερφέ...

Στο δρόμο βέβαια θα αυξηθεί γεωμετρικά η βρωμιά και η δυσωδία, οι σακούλες θα κυλήσουν στο δρόμο, θα πατηθούν από αυτοκίνητα, θα σκιστούν και η μπόχα θα επανέλθει δριμύτερη στην πόρτα σου...Αλλά που μυαλό μέχρι εκεί...

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Ενεργοί πολίτες

Έφτασε στο Mail μου το παρακάτω. Πολλοί ήδη θα το έχετε λάβει, άλλοι σίγουρα θα το λάβετε σύντομα. Το αναρτώ ως μια μορφή προώθησης.

Καλή η πρωτοβουλία αλλά οι υπηρεσίες είναι έτοιμες να ανταποκριθούν; Ας το δοκιμάσουμε...


Μια καλύτερη πόλη προϋποθέτει ενεργούς πολίτες.

Κρατείστε το συνηµµένο αρχείο . Θα σας χρειαστεί.

Διαδώστε το µήνυµα σε γνωστούς και φίλους.

(ας γίνει η ίδια δουλειά σε κάθε πόλη καιΔήµο)



Χεν Χαριλάου - Οµάδα Περιßάλλοντος

Μαρασλή 69, 542 49 – Θεσσαλονίκη - τηλ.& Φαξ:2310/302-681





Μπορούμε ν’ αλλάξουμε τη γειτονιά μας…

και την πόλη μας!!!



· Αν δεις λακούßα σε δρόµο τηλεφώνησε στο 2310/430-972

· Αν το πεζοδρόµιο είναι κατεστραµµένο -«- 2310/316-535

· Αν έχει καεί η λάµπα της ΔΕΗ -«- 2310/296-898

· Αν ο αγωγός της ύδρευσης έχει σπάσει -«- 2310/207-345 ή 2310/203-979

· Αν έχει ογκώδη αντικείµενα δίπλα σε κάδο -«- 15192

· Αν ο κάδος της ανακύκλωσης είναι γεµάτος -«- 2310/494-589 ή 2310/494-590

· Αν θέλεις να πάρουν για ανακύκλωση ηλεκ/κή συσκευή -«- 2310/494-507

· Αν δεις παρκαρισµένο αυτοκίνητο σε ράµπα -«- 2310/251-900 ή 2310/877-777

· Αν δεις ταµπέλα οδοσήµανσης κατεστραµµένη -«- 2310/546-612

ή σε ακατάλληλη θέση

· Αν δεις ταµπέλα ονοµασίας οδού µουτζουρωµένη -«- 2310/296-800

· Αν θέλεις ζαρτινιέρες ή πράσινο στη γειτονιά σου -«- 2310/530-585

· Αν υπάρχουν αδέσποτα σκυλιά -«- 15192

(τα παραπάνω τηλέφωνα αντιστοιχούν σε ανάλογες υπηρεσίες του Δήµου Θεσσαλονίκης)



Αν θέλεις να ßοηθήσεις στην προσπάθεια για µια καλύτερη πόλη

µπορείς να το διαδώσεις!!!


Φανη Μπουταρη
ερμου 71 - 56423
2310-285025
6946508515

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Συγχαρητήρια κ. Κεφαλίδου

Έχω γράψει παλαιότερα ότι απεχθάνομαι την έκφραση "όλοι ίδιοι είναι" για τους πολιτικούς. Την απεχθάνομαι και γιατί δεν πιστεύω ότι ισχύει αλλά και γιατί θεωρώ ότι αν το δεχτώ χάνω και την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να πάει έστω και λίγο καλύτερα. Αναγκαστικά η λύση πρέπει να προκύψει ΚΑΙ μέσα από το πολιτικό σύστημα.

Διάβασα την Κυριακή στην έντυπη "Καθημερινή" το παρακάτω άρθρο και ομολογώ ότι ενθουσιάστηκα.

Εμείς οι βουλευτές να δώσουμε το παράδειγμα

Πλήρες, ρηξικέλευθο, θαρραλέο, ηγετικό. Ό,τι ακριβώς περιμένω από έναν νέο πολιτικό που θα μπορούσε να κρυφτεί πίσω από το επιχείρημα ότι εξελέγη για πρώτη φορά το 2009 άρα δε συμμετείχε στη διαμόρφωση της υπάρχουσας κατάστασης. Βάζει τα γυαλιά στους δεινόσαυρους πολιτικούς του τόπου που κρύβονται πίσω από τα προνόμιά τους. Ακόμη και η εξήγηση που δίνει για την ατομική άρνηση είσπραξης της βουλευτικής αποζημίωσης είναι ορθή και τονίζει επιπλέον την ανάγκη θεσμικής παρέμβασης.

Επειδή ακριβώς θεώρησα το άρθρο αξιόλογο έψαξα λίγο και για την κ.Κεφαλίδου.

Χαρά Κεφαλίδου 1

Χαρά Κεφαλίδου 2

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Βίοι αντίθετοι





Η επικράτηση της εταιρείας Jumbo στον κλάδο του παιχνιδιού είναι πασιφανής εδώ και αρκετό καιρό. Η αυξημένη όμως κατανάλωση των τελευταίων ετών επέτρεπε και σε άλλες εταιρείες του χώρου να εμφανίζουν κέρδη και να προγραμματίζουν νέες επενδύσεις. Ώσπου ήρθε η κρίση.
Θυμάμαι πριν την εντυπωσιακή άνοδο της Jumbo (την οποία εγώ τουλάχιστον την τοποθετώ χρονικά τα τελευταία 10 χρόνια ίσως και λιγότερο), ότι ειδικά στη Β. Ελλάδα τα πρωτεία στο χώρο κατείχε η Κου Κου υποθέτω και λόγω εντοπιότητας αφού απευθύνεται κυρίως στο καταναλωτικό κοινό της Β. Ελλάδος. Τα τελευταία χρόνια δε, παρά την άνοδο της Jumbo συνέχιζε να είναι μια κερδοφόρος εταιρεία η οποία (όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της) σήμερα προσφέρει εργασία σε 350 άτομα.
Πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η προσφυγή της εταιρείας στις διατάξεις του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα προκειμένου να προστατευτεί από τους πιστωτές της λόγω προβλημάτων ρευστότητας, ενώ ταυτόχρονα ανακοινώθηκε και η πρόθεση αύξησης του ΜΚ της εταιρείας κατά €4 εκ για να αντιμετωπίσει τη δύσκολη συγκυρία. Σαφώς και δε μιλάμε για «λουκέτο» αλλά είναι σημαντικό το πώς η κρίση παρασύρει και μέχρι πρότινος υγιείς επιχειρήσεις.
Ο έντονος συγκεντρωτισμός στον κλάδο τείνει να προκαλέσει αφανισμό όλων των υπολοίπων, με τη Jumbo να εμφανίζει ετήσια κέρδη προ φόρων €110 εκ (και €129 εκ σε επίπεδο Ομίλου) στις τελευταίες οικονομικές της καταστάσεις και με αξιοσημείωτη αύξηση του τζίρου. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για αστρονομικό ποσό το οποίο πλην τραπεζών εμφανίζεται σε ελάχιστες επιχειρήσεις στη χώρα.
Ασφαλώς σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού ο καταναλωτής είναι ελεύθερος να επιλέγει ό,τι τον συμφέρει περισσότερο αλλά εμένα μου δημιουργούνται 2 ερωτήματα:
1. Πόσες επιπλέον εταιρείες θα μπορούσαν να λειτουργούν με μια πιο ορθολογική κατανομή τζίρου και κερδών; Πόσες επιπλέον θέσεις εργασίας θα υπήρχαν; Είναι σίγουρο ότι από ένα σημείο και μετά τα επιπλέον κέρδη σε μία εταιρεία δε δημιουργούν και τις ανάλογες θέσεις εργασίας (συγκριτικά με το να δημιουργούνταν τα κέρδη αυτά από μια νέα εταιρεία).
2. Μήπως θα έπρεπε η Β.Ελλάδα να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της όταν καταναλώνει και την ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων; Ασφαλώς μιλώντας πάντα για επιχειρήσεις που αξίζουν στήριξης βάσει της εν γένει παρουσίας τους.
Το τελευταίο ερώτημα είναι αυτό που με ώθησε για το συγκεκριμένο post και μόνο η αφορμή μου δόθηκε από τις παραπάνω εταιρείες.

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Το καμπανάκι για την Θεσσαλονίκη του 2011 χτυπάει….

Το 2011 προμηνύεται πολύ δύσκολο για την Θεσσαλονίκη οπότε πολλές προσδοκίες δεν πρέπει να έχουμε .. Η εικόνα της πόλης που τείνει υπό διάλυση είναι εδώ και καιρό καθημερινότητα…Τα ανοιχτά μέτωπα πολλά και η οικονομική δυσπραγία δεδομένη…Έργα μην περιμένετε να δείτε εντός του 11 παρά μόνο μέτρα.. Μέτρα που ίσως βελτιώσουν την καθημερινότητα μας ή ίσως την χειροτερέψουν ακόμα περισσότερο …Το μέλλον άλλωστε είναι θόλο και αβέβαιο…
Πώς βρίσκει λοιπόν το 2011 την Θεσσαλονίκη ? Τι προσδοκίες έχουν δημιουργηθεί για το ετός που μας μπήκε? Ποιες είναι οι ευκαιρίες που πρέπει να εκμεταλλευτεί η Θεσσαλονίκη μας και από ποιες «απειλές» πρέπει να ξεγλιστρήσει ?
Οι πρώτες ενέργειες του νέου Δημάρχου και των επικεφαλών του δείχνουν ότι κάποια πράγματα άρχισαν να γίνονται προς την σωστή κατεύθυνση… Πρώτος από όλους ο Κ. Μπουτάρης κράτησε χαμηλά την μπάλα για την φετινή χρονιά ..Βέβαια θα μου πείτε τι άλλο θα μπορούσε να κάνει κάτω από αυτές τις συνθήκες που επικρατούν στην οικονομία της πόλης και του δήμου…? Έτσι λοιπόν όρισε σαν τις τρεις άμεσες προτεραιότητες για τους πρώτους μήνες του 2011 ,την Πάταξη του παρεμπορίου, την καταπολέμηση του διπλοπαρκαρίσματος και την βελτίωση της καθαριότητας .
Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα άρχισαν να φαίνονται με 1.100 κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα σε μία εβδομάδα ενώ όσο αφορά την πάταξη του παρεμπορίου έχει ήδη γίνει η πρώτη επιχείρηση σκούπα την Κυριακή στην παλιά παραλία χώρις φυσικά αυτό να είναι αρκετό… Όσον αφορά τα σκουπίδια η κατάσταση εξακολουθεί να είναι οριακή(στις γιορτές είχε φτάσει σε τραγικό σημείο) και σε αυτό βοήθησε η συνεργασία με όμορους δήμους.. Η δέσμευση (αν και με φοβίζει αυτή η λέξη ) της δημοτικής αρχής είναι έως το καλοκαίρι να έχουμε μια πεντακάθαρη πόλη …Μεγάλα λόγια ή πραγματικότητα ..?Θα δείξει!!

Ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης και οι δαγκάνες για τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα αποτελούν μάλλον την λύση που προκρίνει η νέα δημοτική αρχή για να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης πράγμα λογικό όσον αφορά τα οικονομικά δεδομένα του δήμου…Φυσικά καλύτερες προτάσεις υπάρχουν αλλά το κόστος σε εποχές που δεν υπάρχει σάλιο είναι απαγορευτικό…

Το βασικό για αυτήν την χρόνια είναι να τεθούν συγκεκριμένοι κανόνες για πράγματα που αντικειμενικά είναι προβλήματα της πόλη μας και να εφαρμοστούν …
Το κλειδί όμως είναι το δεύτερο.. Δηλαδή η εφαρμογή.. Γιατί καλά τα λόγια καλές οι προτάσεις αλλά το μόνιμο πρόβλημα μας είναι η εφαρμογή…Δεν θα μου φανεί περίεργο λοιπόν να λειτουργήσει ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης αλλά κατά την εφαρμογή του να μπορεί να μπαίνει μέσα σε αυτόν ο οποιοσδήποτε γιατί δεν θα υπάρχουν ξεκάθαρες αρμοδιότητες σε ένα φορέα για να ελέγξει αυτήν την λειτουργία …

Βέβαια το μεγαλυτερό "πρόβλημα- θέμα" που καλείται να αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη αυτή την χρόνια είναι η ανεργία….Δυστυχώς...Η ανεργία που έχει επισκιάσει τα πάντα.. Η Εικόνα με άπειρα κλειστά μαγαζιά στο κέντρο και σε κεντρικούς άξονες της πόλης είναι πλέον συνήθεια...Το Δεκέμβριο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η ανεργία έφτασε το 18%, ενώ η πραγματική ανεργία βρίσκεται κάπου κοντά στο 24%. Το 2011 βρίσκει την Θεσσαλονίκη με ανησυχητική αυξητική τάση της ανεργίας που θα αγγίξει πολύ σύντομα το 30 %...Τα εργοστάσια στα περίχωρα της πόλης υπολειτουργούν και η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.. Το μοντέλο ανάπτυξης της πόλης (αν υπήρχε ποτέ) θεωρείται πλέον ότι έχει αποτύχει παταγωδώς..
Ναι η Θεσσαλονίκη έχει καταντήσει μεγάλη επαρχιακή πόλη γιατί πότε μα πότε δεν πήρε σοβαρά τον πραγματικό της ρόλο και έμεινε προσκολλημένη στην πεποίθηση ότι για τα πάντα φταίει η Αθήνα.. Φυσικά υπάρχει μια βάση σε αυτό αλλά ποτέ δεν διεκδίκησε με ουσία αυτά που της άξιζαν.. Ποτέ…

Η Θεσσαλονίκη του 2011 κινδυνεύει να καταντήσει ένα χωριό με ανέργους χωρίς μέλλον και χωρίς όνειρα, πνιγμένη στην μιζέρια της και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό .. Γιατί πλέον όνειρα δεν επιτρέπονται(κάτω από αυτές τις συνθήκες) σε αυτήν την πόλη..

Τι να πεις για μια πόλη όταν η βαριά βιομηχανία της είναι η νυχτερινή διασκέδαση και τα καφέ? Πως αυτή η βαριά της βιομηχανία δεν θα πληγεί όταν οι κάτοικοι της δεν θα έχουν λεφτά για πέταμα ?

Ποιες είναι όμως οι ευκαιρίες που πρέπει να εκμεταλλευτεί η πόλη μας έτσι ώστε να ξεφύγει από αυτήν την κατάσταση?
Η Θεσσαλονίκη είναι "πιο hot από ποτέ". Θα μπορούσε να είναι άλλη μία τουριστική καμπάνια των τοπικών φορέων, αλλά η διαπίστωση ανήκει στους «New York Times». Το 2011 ξεκίνησε με την Θεσσαλονίκη να προβάρει στην 38 θέση ανάμεσα σε 41 πόλεις που προτείνει στους αναγνώστες της η γνωστή εφημερίδα «New York Times», συμπεριλαμβάνοντας την ελληνική συμπρωτεύουσα στην ετήσια λίστα με τους αγαπημένους προορισμούς για το 2011.

Όμως αυτή η "σημαντική διαφήμιση της πόλης" από μόνη της δεν λέει τίποτα…Η Θεσσαλονίκη πρέπει να προβεί σε ενέργειες που θα της αποφέρουν έσοδα χωρίς να κάνει υπέρογκα έξοδα…Ήρθε η ώρα να βγάλει η πόλη από την φαρέτρα της το μεγάλο της όπλο.. Τον τουρισμό.. Πρέπει η Θεσσαλονίκη να δείξει στους γείτονες της ότι είναι μια ανοιχτή φιλόξενη πόλη με εξαιρετική ιστορία και όχι το πρόσωπο που δείχνει τα τελευταία χρόνια ..Της μίζερης, εσωστρεφής, θιγμένης αδερφής της Αθήνας.. …Δείτε τα τελευταία χρόνια πως έχουν αναπτυχθεί οι γείτονες μας ? Ο δήμος και η περιφέρεια πρέπει να κινηθούν γρήγορα και μεθοδικά πάνω σε ένα τουριστικό σχέδιο ανάπτυξης της πόλης…Πρώτα πρέπει να οργανωθούν από μέσα (εμπορικό επιμελητήριο, ξενοδοχεία, καφέ, πολιτιστικές εκδηλώσεις, Μουσεία) και μετά να κάνουν ενέργειες προς τα έξω( επιδίωξη της πόλης ως citybreak προορισμός ,φθηνή αεροπορική σύνδεση με γειτονικές πόλεις ,σύνδεση με υπερσύγχρονα τρένα κλπ)... Ήδη έχουν γίνει προσπάθειες για να αυξηθεί ο αριθμός των Τούρκων επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη και τα αποτελέσματα θα φανούν στο μέλλον.. Όμως οι προσπάθειες πρέπει να είναι πιο εντατικές και πιο οργανωμένες από όλους μας..

Δεν πρέπει να μείνουμε αποβλακωμένοι στην μιζέρια μας….Σε μια χρονιά κρίσης πρέπει να ανακαλύψουμε την ευκαιρία…Πρέπει να προβούμε σε πράξεις οργανωμένα χωρίς να περιμένουμε το μάνα εξ’ ουρανού από την Αθήνα και να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της πόλης…
Γιατί άλλος δρόμος δεν υπάρχει…