Η τουριστική ανυπαρξία της πόλης μας αποτυπώνεται με το καλύτερο δυνατόν τρόπο από την συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Αριστοτέλη Θωμόπουλο στην εφημερίδα Μακεδονία .
Θα παραθέσω παρακάτω τα πιο σημαντικά σημεία αυτής για να δείτε το μέγεθος της απαξίωσης της πόλης..
Θα παραθέσω παρακάτω τα πιο σημαντικά σημεία αυτής για να δείτε το μέγεθος της απαξίωσης της πόλης..
- Η καλοκαιρινή σεζόν ολοκληρώνεται για την πόλη μας με μεγάλη πτώση στις πληρότητες σε κλίνες όλων των ξενοδοχείων.
- Η διεθνής κρίση δεν φάνηκε ιδιαίτερα στα ξενοδοχεία της πόλης, γιατί η κατάσταση ήταν ήδη άσχημη. Τουλάχιστον δυο χρόνια είμαστε στον πάτο.
- Τα πιο σημαντικά προβλήματα τα έχουν τα ξενοδοχεία με τρία και τέσσερα αστέρια. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μονάδες πέντε αστέρων ρίχνουν τις τιμές τους, με αποτέλεσμα να συμπίπτουν με αυτές των φτηνότερων ξενοδοχείων. Δεν υπάρχουν φθηνά ξενοδοχεία εντός πόλης.
- Οι μεγάλοι tour operators δεν ασχολούνται με την πόλη.
- Οι αλλοδαποί πελάτες μας έρχονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία μεμονωμένα. Το 70%-75% της πελατείας είναι Έλληνες.
- Οι καλύτερες εποχές για τα ξενοδοχεία της πόλης είναι από τον Σεπτέμβριο και τη Διεθνή Έκθεση μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου. Καλή περίοδος είναι και από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο, όταν κορυφώνονται οι σχολικές εκδρομές.
- Η πόλη και η Βόρεια Ελλάδα γενικότερα δεν προβάλλονται σε ικανοποιητικό βαθμό από τον ΕΟΤ και το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης.
- Είναι εφικτή η καθιέρωση της πόλης ως διεθνούς city break προορισμού αλλά δεν θα είναι ούτε μια εύκολη προσπάθεια, και ούτε πρόκειται να καρποφορήσει από την μία μέρα στην άλλη. Απαιτείται επίμονη προσπάθεια και μεγάλες δόσεις υπομονής.
- Αν πρώτα δεν δημιουργηθεί το κατάλληλο έδαφος για την ουσιαστική ανάδειξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, δεν υπάρχει λόγος να απαιτούμε καλύτερες συγκοινωνιακές συνδέσεις.
- Μηδενική αξιοποίηση του τουρισμού των κρουαζιέρων
Και καταλήγει :
Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική, παγκοσμίως, εναπομένουσα βυζαντινή πόλη. Βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από παγκοσμίους φήμης αρχαιολογικούς χώρους όπως η Βεργίνα.Είναι μια πόλη με φιλόξενους κατοίκους, με άπειρες γαστρονομικές επιλογές, ένα τεράστιο θαλάσσιο μέτωπο και σπουδαία μουσεία και μνημεία. Για να τα αναδείξουμε όμως όλα αυτά οφείλουμε να εγκαταλείψουμε την προχειρότητα και την τσαπατσουλιά, να λύσουμε στο βαθμό του εφικτού το κυκλοφοριακό, να δημιουργήσουμε περισσότερους χώρους στάθμευσης και να πάψουμε να μολύνουμε το αστικό περιβάλλον.
Με λίγα λόγια τι μας είπε ο άνθρωπος.. Μας είπε ότι ο τουρισμός της πόλης μας είναι εγχώριος και ότι οι επταήμερες και οι επισκέπτες της έκθεσης και κάποιων άλλων Συνεδρίων στηρίζουν(όσο την στηρίζουν) αυτή τη πόλη.. Η πόλη μας μόνο για αστείο μπορεί να θεωρηθεί ως city break προορισμός..!! Οι μεγάλοι tour operators μας έχουν χεσμένους (όχι ότι φταίνε αυτοί) και ζούμε όλοι στο κόσμο μας..
Ερωτήσεις για προβληματισμό και κουβέντα:
1.Ποιες συντονισμένες ενέργειες έχουν γίνει από τους τοπικούς φορείς της πόλης μας ώστε να διαμορφωθεί ένα οργανωμένο μακροχρόνιο και στοχευμένο σχέδιο προώθησης και τουριστικής εκμετάλλευσης της πόλης μας?
2.Ποιό είναι ακριβώς το "τουριστικό προιόν" που προσφέρει η πόλη μας? Το έχει αντιληφθεί κανένας ή όλοι είμαστε τελικά γιούχου?
3.Τι υποδομές έχουμε κάνει για να είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τον τουρισμό στην πόλη μας? Με το να ζητάμε να έρχονται περισσότερα πλοία, αεροπλάνα ,τρένα, αυτοκίνητα, λεωφορεία πετυχαίνουμε πραγματικά τίποτα? Ή μήπως το μόνο που καταφέρνουμε είναι να δίνουμε περισσότερες ευκαιρίες διαφυγής στους Θεσσαλονικείς από την πόλη τους...?
4.Εγώ θα προτιμούσα να ζω σε μια πόλη που θα "ανάγκαζε" τους άλλους να έρθουν να την επισκεφτούν γιατί είναι το κάτι διαφορετικό και όχι να ζητιανεύουμε να έρθουν όλο και περισσότερα μέσα μεταφοράς στην πόλη για να «εκμεταλλευτούμε» μήπως κάποιος την "πατήσει" και έρθει να επισκεφτεί την Θεσσαλονίκη …
ΥΓ. Λένε ότι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας είναι ο τουρισμός και η Θεσσαλονίκη απέχει μίλια μακριά από αυτήν.. Και δεν φτάνει μόνο αυτό.. Άρχισε πια να απέχει και από την απλή βιομηχανία...Πως λοιπόν είναι δυνατόν να μην υπάρχει οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα στην πόλη μας.. ΩΣ πότε θα κρατούσε η αυτοσυντήρηση μας?
1.Ποιες συντονισμένες ενέργειες έχουν γίνει από τους τοπικούς φορείς της πόλης μας ώστε να διαμορφωθεί ένα οργανωμένο μακροχρόνιο και στοχευμένο σχέδιο προώθησης και τουριστικής εκμετάλλευσης της πόλης μας?
2.Ποιό είναι ακριβώς το "τουριστικό προιόν" που προσφέρει η πόλη μας? Το έχει αντιληφθεί κανένας ή όλοι είμαστε τελικά γιούχου?
3.Τι υποδομές έχουμε κάνει για να είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τον τουρισμό στην πόλη μας? Με το να ζητάμε να έρχονται περισσότερα πλοία, αεροπλάνα ,τρένα, αυτοκίνητα, λεωφορεία πετυχαίνουμε πραγματικά τίποτα? Ή μήπως το μόνο που καταφέρνουμε είναι να δίνουμε περισσότερες ευκαιρίες διαφυγής στους Θεσσαλονικείς από την πόλη τους...?
4.Εγώ θα προτιμούσα να ζω σε μια πόλη που θα "ανάγκαζε" τους άλλους να έρθουν να την επισκεφτούν γιατί είναι το κάτι διαφορετικό και όχι να ζητιανεύουμε να έρθουν όλο και περισσότερα μέσα μεταφοράς στην πόλη για να «εκμεταλλευτούμε» μήπως κάποιος την "πατήσει" και έρθει να επισκεφτεί την Θεσσαλονίκη …
ΥΓ. Λένε ότι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας είναι ο τουρισμός και η Θεσσαλονίκη απέχει μίλια μακριά από αυτήν.. Και δεν φτάνει μόνο αυτό.. Άρχισε πια να απέχει και από την απλή βιομηχανία...Πως λοιπόν είναι δυνατόν να μην υπάρχει οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα στην πόλη μας.. ΩΣ πότε θα κρατούσε η αυτοσυντήρηση μας?
Κριμα γιατι η Σαλονικα απο μονη της εχει πολλα πλεονεκτηματα, η παραλια απο μονη της ειναι γερο χαρτι και οχι μονο η παραλια υπαρχουν πολλα παρα πολλα αλλα το ειπα και πριν ΥΠΟΔΟΜΕΣ δεν εχει στην Σαλονικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλα ρε παιδια ποιος μας ακουει εμας?
16 Μνημεία της Θεσσαλονίκης στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco!!
Το εγραψες εσυ φιλε μου , δεν υπαρχει αλλη πολη στην Ελλαδα με κατι παρομοιο ,ειναι δυνατον τετοια διακρση,διακριση ειναι και να μην το ξερουν ουτε αυτοι που μενουν Σαλονικα????????????????
Για ποιον τουρισμο μιλαμε τοτε????
Ανυπαρκτοι ολοι οι τοπικοι φορεις της πολης ΑΛΛΑ και η κεντρικη ηγεσια του τοπου μας.
@ Δυστυχώς αυτό είναι που με τρελαίνει..Η Θεσσαλονίκη έχει τα φόντα να κάνει πολλά βήματα μπροστά αλλά θέλει μεγάλη προσπάθεια και συνοχή..Πρέπει όλοι οι δήμοι του πολεοδομικού συγκροτήματος να γίνουν ένα..Μια φώνη και όχι δεκαπέντε..Να ξεκαθαρίσουν ποιες είναι οι Προτεραιότητες έτσι ώστε η πόλη να πάει μπρόστα..Να φύγει αυτή η μιζέρια και η απαξίωση..Δεν παλεύεται πια..Αν η κεντρική εξουσία μας δει ενωμενούς και εμείς ειμαστε ξεκάθαροι στο τι ζητάμε νομίζω ότι θα γίνουν πολλά πράγματα στην πόλη μας..Το παράδειγμα της υποθαλάσσιας δείχνει ακρίβως πιο είναι το πρόβλημα της Θεσσαλονίκης!!Ο καθένας έχει μια διαφορετική απόψη(δική του) και κανένας δεν ακολουθεί μια συλλογική απόφαση..!!
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλε Kourtgeo..τα άρθρα σου πραγματικά είναι το ένα καλύτερο από το άλλο και μιλάνε στην καρδιά των σαλονικιών! Αναρωτιέμαι όμως, μετά το τελευταίο ταξίδι μου στην Πελοπόννησο (βλέπε blog)..τι γίνεται με αυτήν την ριμάδα χαλκιδική!!Διαπίστωσα εκεί κάτω οτί πραγματικά παρθένες παραλίες, γραφικά χωριουδάκια, λογικές τιμές,όχι μάζα τουριστών..και παντού φύση!! Ο απλός κόσμος στην Μεσσηνία δυσανασχετεί με τις μεγάλες υποδομές που κατασκευάζει ένας εφοπλιστής!Μήπως να δούμε λίγο και την Χαλκιδική! Την καψανε και την μπαζόσανε ολοκληρη!!τι να πω Πευκοχώρι, Καλλιθέα, Φούρκα!!Γεμάτα Bar, μεζονέτες..και η δρόμοι πιχτρα!!Ακόμα και στις καβουρότρυπες σκάνε καραβακια με τουρίστες από παντου!!ουτε την πετσετα δε ξέρεις που να βάλεις!Καλό θέμα είναι να δούμε λίγο και το χάλι στο οποίο ήρθε η Χαλκιδική!!Όσο για την Σαλονικα μήπως υποδομες για τον ζορο και των αυτοκράτορα είναι τίποτα τραπεζοκαθίσματα σε όλο το κέντρο?..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ φίλε doelith για τα καλά σου λόγια..Το θέμα της χαλκιδικής είναι "τεράστιο" και είχα στο μυαλό μου να ασχοληθώ με αυτό αφού τελειώσει η τουριστική σεζόν..Δυστυχώς την έχουμε καταντήσει σαν την πόλη μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποδομές μηδέν ,ευγένεια μηδέν, service μηδέν, τιμές στα ύψη ..Γιατί να έρθει κάποιος λοιπόν?
Καλησπέρα... Πριν δυο μέρες επέστρεψα στην Ελλάδα και από το αεροδρόμιο πήρα αστικό για να πάω στα Κ.Τ.Ε.Λ. για να δω τη Θεσσαλονίκη και το σκυλομετάνιωσα. Άπειρες φορές σύγκρινα στο μυαλό μου τις ελληνικές πόλεις με αντίστοιχες του εξωτερικού. Είμαστε πολύ πίσω. Έχεις απόλυτω δίκιο ότι γενικότερα η Βόρεια Ελλάδα είναι ριγμένη από τον Ε.Ο.Τ. σε θέματα προβολής. Τι να πούνε και οι Σέρρες με τα ιαματικά λουτρά, το αυτοκινητοδρόμιο, το Σπήλαιο της Αλιστράτης, την Κερκίνη που είναι ηγ μεγαλύτερη τεχνιτή λίμνη στην Ευρώπη, τη φύση, την Αμφίπολη και τόσα... Άστα να πάνε φίλε μου... Τρέχουμε μόνοι μας και ερχόμαστε εκατοστοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήστις διαφημσεις του ΕΟΤ θα δεις μονο κυκλαδες και αθηνα, αυτη ειναι η Ελλαδα για τους ξενους, συμφωνα παντα με τον ΕΟΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφή