Όταν κάποιος κυκλοφορεί στο περιφερειακό πρέπει πλέον να κουβαλάει την πανοπλία του αν θέλει να την βγάλει καθαρή…
Και φυσικά αφού αυτό το Υπερθέαμα παρουσιάζεται καθημερινά στους δρόμους της περιφερειακής είπαμε να μην πάει χαμένο και να το δούμε στις οθόνες μας ….Δείτε εδώ
Έτσι βρέθηκε η λύση που ακούει στο όνομα «Ευφυές» σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας και ραντάρ….
Η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης απόκτησε λοιπόν τα δικά της μάτια… Αλλά όσο και αν τα τρίβει η κατάσταση δεν αλλάζει …
Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ..
Στα μέσα λοιπόν του καλοκαιριού άρχισε η λειτουργία του συστήματος διαχείρισης κυκλοφορίας.. Το σύστημα περιλαμβάνει 17 κάμερες παρακολούθησης της κυκλοφορίας, που έχουν εγκατασταθεί στο ανατολικό τμήμα της περιφερειακής οδού από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι τον Φοίνικα, και οι οποίες στέλνουν πληροφορίες στο Κέντρο Κυκλοφοριακού Ελέγχου. Από εκεί ξεκινά η μετάδοση πληροφοριών προς τους οδηγούς των οχημάτων οι οποίες εμφανίζονται στις πέντε πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων. Έτσι, οι οδηγοί ενημερώνονται άμεσα για τυχόν συμβάντα, πριν φτάσουν στα επικίνδυνα σημεία.
Πρέπει να επισημάνουμε λοιπόν ότι οι κάμερες που έχουν εγκατασταθεί για την παρακολούθηση και την διαχείριση της κυκλοφορίας χρησιμοποιούνται καθαρά για ενημερωτικούς σκοπούς. Οι τυχόν παραβάσεις, που διαπιστώνονται, δεν χρησιμοποιούνται προς το παρόν για τη σύλληψη των παραβατών ή για την επιβολή ποινών . Σε άλλο χρόνο κι αφού διευθετηθούν τα όποια νομικά ζητήματα, με την καθοδήγηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, θα κριθεί εάν θα παίξουν και τέτοιο ρόλο, προκειμένου να βοηθήσουν τις αρχές στο έργο τους.
Μέχρι στιγμής, η λειτουργία του συστήματος συνέβαλε στην ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων στην περιφερειακή οδό, καθώς οι ταχύτητες που καταγράφονται δεν ξεπερνούν τα 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, ενώ οι οδηγοί φαίνεται ότι ελέγχουν τις ταχύτητες των οχημάτων τους μόλις εμφανίζονται μπροστά τους οι οδηγίες στις πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων.
Έτσι λοιπόν πριν ξεκινήσετε από το σπίτι σας ρίξτε μια ματιά στο site του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής σχολής του Α.Π.Θ…Η κάμερες αποθανατίζουν ζωντανά την εικόνα της περιφερειακής.. Μπορεί να γλυτώσετε πολύτιμο χρόνο.. Επιπλέον μπορείτε να βρείτε Βιντεάκια με τα απίστευτά που έχουν γίνει στην περιφερειακή..
Το άλλο μέτρο είναι τα γνωστά σε όλους μας ραντάρ.. Στις περιφερειακή οδό λειτουργούν τρία σταθερά ραντάρ
1. Από δυτικά προς ανατολικά, μετά την έξοδο των Συκεών
2. Από ανατολικά προς δυτικά, μετά την έξοδο του Πανοράματος
3. Από ανατολικά προς δυτικά, μετά την έξοδο της Νεάπολης
Στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης τα πρόστιμα για τον οδηγό του ΙΧ που θα «συλληφθεί» να ξεπερνάει τα 90 χλμ. /ώρα ξεκινούν από τα 40 ευρώ και μπορούν να φτάσουν έως και τα 350 ευρώ. Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Κώδικας Oδικής Κυκλοφορίας, 40 ευρώ θα πληρώνουν οι παραβάτες που θα αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 110 χλμ. /ώρα, ενώ όταν το κοντέρ δείξει 120 χλμ. /ώρα η κλήση που θα παραδίνεται κατ΄ οίκον θα αναγράφει πρόστιμο 100 ευρώ. Τέλος, για όσους μετατρέπουν την περιφερειακή σε.... πίστα αγώνων ξεπερνώντας τα 120 χλμ. /ώρα η νομοθεσία προβλέπει την καταβολή διοικητικού προστίμου 350 ευρώ και την αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Συνήθεια όσων κινούνται στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης είναι πλέον να τηρούνται τα όρια ταχύτητας μόνο στα σημεία των ραντάρ ενώ η ταχύτητα τους αυξάνεται στα υπόλοιπα σημεία του δρόμου…
Το Σύστημα αυτό πιστεύω ότι γενικά έχει βοηθήσει να βελτιωθεί κάπως η κατάσταση στην Περιφερειακή (όσο αυτό είναι δυνατόν).. Βέβαια δεν έχει ολοκληρωθεί. Μην ξεχνάμε πως το δυτικό τμήμα της περιφερειακής δεν έχει κάτι ανάλογο και επιπλέον θα ήταν πολύ χρήσιμο να υπάρχουν περισσότερες πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων κυρίως στις εξόδους και στις εισόδους της περιφερειακής σε τέτοιο σημείο ώστε να δίνουν την δυνατότητα αποφυγής της κίνησης από τους οδηγούς.. Τέλος όσον αφορά τα ραντάρ θα έπρεπε ίσως να τοποθετηθούν περισσότερα...Δυστυχώς μόνο έτσι μπορεί να βελτιωθεί η συμπεριφορά των οδηγών στην περιφερειακή. Μόνο έτσι…
ΥΓ.
1 Για το δυτικό τμήμα της περιφερειακής οδού, μήκους άλλων 13 χιλιομέτρων, από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι τη Λαχαναγορά έχει διατυπωθεί αίτημα χρηματοδότησης του έργου από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προς το υπουργείο Μεταφορών. 2.Φυσικά ότι και να γίνει ο περιφερειακός Θα παραμείνει ένας πολύ επικίνδυνος δρόμος για όλους τους χρήστες του.. Άλλωστε έχει τόσες πολλές κακοτεχνίες, δεν έχει τους απαραίτητους κόμβους, δεν έχει λωρίδα έκτακτης ανάγκης, δεν έχει σωστή περίφραξη ώστε να αποτρέπει διάφορα ζώα να εισέρχονται σε αυτόν και παρουσιάζει πολλές άλλες ελλείψεις..Το να μιλάμε για βελτίωση όλων αυτών είναι μάλλον ουτοπικό..Αύτο που είναι πιο ρεαλιστικό είναι να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την οδική συμπεριφορά μας....
Συμφωνώ απόλυτα ότι το κυριότερο πρόβλημα που συναντάς στη περιφερειακή είναι η συμπεριφορά των οδηγών . Αλλά και ο δρόμος έχει πραγματικά τα χάλια του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι παρατηρήσεις μου:
1) Το σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας είναι ένα πρώτο βήμα. Με τον καιρό πρέπει να τοποθετηθούν ακόμη περισσότερες (κάποιοι είχαν σπάσει κάποιες από αυτές – μην δούμε κάμερα την σπάμε ασχέτως της λειτουργίας που μπορεί να έχει).
2) Για τα ραντάρ να’ χαμε να λέγαμε. Τοποθετήθηκαν σχεδόν σε όλη την Ελλάδα τέτοια ραντάρ αλλά η πλειοψηφία αυτών δεν λειτουργούν και όποιος διασχίζει κάθε μέρα τον περιφερειακό (οι περισσότεροι) το έχουν πάρει χαμπάρι.
3) Αν δεν έχει την τρελή κίνηση τα περισσότερα αυτοκίνητα ξεπερνούν για πλάκα τα 100χλ/μ.
Η περιφερειακή χρειάζεται πρώτα γκρέμισμα και μετά σκληρή αστυνόμευση. Αλλά μην ξεχνάμε ο Έλληνας οδηγός μυαλό δεν βάζει.
Όσο καλός και να είναι ο δρόμος αν δεν αλλάξει ο «οδηγός» πάλι τα ίδια θα έχουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ταχύτητα είναι σίγουρα ένας από τους βασικότερους λόγους ατυχημάτων αλλά νομίζω πως στην περιφερειακή υπάρχουν ακόμη χειρότερες τακτικές οδήγησης. Πάντα παρατηρώ πως η κίνηση είναι νευρική και αυτό όχι τόσο λόγω ανεπτυγμένης ταχύτητας αλλά:
Για κάποιον άγραφο λόγο όλοι οδηγούν αντεστραμμένα. Φαίνεται σχεδόν σε όλες τις εικόνες από τις κάμερες. Το βάρος της κίνησης είναι αριστερά στον δρόμο. Δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει ενός είδους άγραφος νόμος που καθορίζει πως οι μάγκες οδηγούν αριστερά, οι υποτίθεται «νορμαλ» στο κέντρο και αριστερά μόνο οι «παππούδες» και τα φορτηγά. Και αυτό συμβαίνει όχι απαραίτητα σε συνθήκες κίνησης γιατί ακόμη και με ελάχιστη κίνηση οι περισσότεροι πάνε αριστερά. Η δεξιά λωρίδα μένει σχεδόν άδεια και έτσι δημιουργείται το οξύμωρο να μπορείς να οδηγείς πιο γρήγορα στην δεξιά λωρίδα αντί στις αριστερές (κάτι που προφανώς δεν είναι και νόμιμο γιατί η προσπέραση από δεξιά όπως και η κίνηση στα δεξιά με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα αριστερά απαγορεύεται).
Πάνω σε αυτό υπάρχουν και κάποιοι που νομίζουν επειδή οδηγούν στην μεσαία λωρίδα μπορούν να είναι εκεί πέρα συνέχεια. Άσχετα αν κάποιος πλησιάζει από πίσω. Θα μείνουν εκεί πέρα ακόμη και αν ο δρόμος είναι άδειος στα δεξιά τους. Και αυτό όχι λόγω καμιάς βεντέτας ή πείσματος να μην κάνουν χώρο στον διερχόμενο, αλλά επειδή ούτε καν το καταλαβαίνουν... Κάτι που είναι ακόμη χειρότερο.
Συνεχίζοντας υπάρχουν και οι αναποφάσιστοι. Που απλώς δεν ξέρουν σε πια λωρίδα θέλουν να μείνουν και έτσι το αμάξι τους πάει δεξιά αριστερά σαν βάρκα στον γιαλό, ανάμεσα σε δύο λωρίδες.
Θα μπορούσα να συνεχίζω για αλλαγές λωρίδας χωρίς φλας, έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο χωρίς φλας και πολλά άλλα. Αλλά το θέμα είναι πως όλα αυτά δημιουργούν περιττή νευρικότητα νευρικότητα στην οδήγηση γιατί στην τελική οδηγώντας στην περιφερειακή δεν ξέρεις από που θα σου έρθει το κακό. Σαν να πας στον πόλεμο ένα πράγμα.
Σίγουρα ένας λόγος είναι οι κακοί δρόμοι. Αλλά νομίζω πως ο κυριότερος λόγος είναι επειδή δεν ξέρουμε να οδηγούμε σε αυτοκινητόδρομους. Αυτό είναι που πιστεύω περισσότερο. Ίσως επειδή άργησε η ανάπτυξη κλειστών δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Πάντως αυτό που λείπει νομίζω σε μεγαλύτερο βαθμό από τις υποδομές είναι η παιδεία ως οδηγός για τις ανάλογες υποδομές. Και καλό είναι αυτή να προϋπάρχει των υποδομών.
@Φίλε black eyed Συμφωνώ σε όλα αυτά που αναφέρεις..
ΑπάντησηΔιαγραφήόσον αφόρα το θέμα των Ρανταρ είναι αλήθεια ότι τις περισσότερες φόρες δεν λειτουργούν...Αύτο συμβαίνει δίοτι είναι ρανταρ που λειτουργουν με παλιά τεχνολογία(φιλμ)το οποίο κοστίζει..Αντί να παρούμε ραντάρ κανούργιας τεχνολογίας(ψηφιακά) είπαμε να το πάμε παραδοσιακά το πράγμα...Άλλωστε Ελλάδα είσαι...
@Έχεις απόλυτο δίκιο φίλε Βορέα.. Εγώ αυτό που ξέρω είναι πως η σωστή οδική συμπεριφορά καλώς ή κακώς διδάσκετε μόνο από τις σχολές οδηγών. .Εκεί πρέπει να ψάξουμε τι συμβαίνει …Αυτό που επικρατεί όταν σου μαθαίνουν οδήγηση είναι το εξής: « πιάσε την μεσαία λωρίδα για να κάνεις όσο τον δυνατό λιγότερα ζικ ζακ και μείνε εκεί. Μην σε απασχολεί τίποτα άλλο…» Έτσι όταν ξεκινάς τα πρώτα σου βήματα στην οδήγηση βλέπεις την μεσαία λωρίδα σαν λωρίδα ασφαλείας…που αποβάλει το άγχος σου.. και έτσι αυτός ο τρόπος οδήγησης γίνεται συνήθεια.. Όλο αυτό το σενάριο έχει διαμορφώσει την οδική συμπεριφορά που περιγράφεις…Ανάλογα πράγμα συμβαίνουν και για την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας όπως και για την δεξιά.. Γι’ αυτό έχουμε αυτό το χάλι στην περιφερειακή… Τα πάντα είναι θέμα παιδείας παιδιά.. Θέμα παιδείας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συμβαινει αυτο παιδια... Εσεις που λετε για θεμα παιδειας κ λοιπα εχετε προσπαθησει να οδηγησετε στη δεξια λωριδα κυκλοφοριας? Δε σας το συνιστω. Και το προσπαθω συχνα γιατι θελω να ειμαι κ σωστος απεναντι στον Κ.Ο.Κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκρως επικινδυνο! Ειναι γεματο τροχοαυλακωσεις απο φορτηγα ή δε ξερω και γω τι και δυσκολευεσαι να μεινεις στο ρευμα σου.
Αυτα..
Παιδες ενα θα πω ειμαστε.στην ελλαδα ο ελληνας μυαλο δεν θα βαλει πρεπει να χασουν καποιον και αν θα βαλει...που δυστηχως γινονται και παλι δεν βαζει.φωτης-οllandos.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή μένω στον περιφερειακό και βλέπω τι γίνεται, τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται γιατί στην αριστερή λωρίδα τρέχουν υπερβολικά και οι από πίσω τους ακολουθούν οι άλλοι χωρίς να αφήνουν ούτε 10 με 15 μέτρα απόσταση,επίσης και άλλοι στην μεσαία λωρίδα με πάρα πολύ μικρή ταχύτητα,ακόμη και όταν βρέχει μερικοί τρέχουν πάρα πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφή