Κυριακή, 7 Μαρτίου 2010

O Αστερίξ και ο Οβελίξ στο Αρχαιολογικό Mουσείο Θεσσαλονίκης!!

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ανταποκρινόμενο με ενθουσιασμό στην πρόταση του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης με αφορμή τον εορτασμό των 50 χρόνων από τη δημιουργία του δημοφιλούς κόμικ «Αστερίξ», διοργάνωσε τη περιοδική έκθεση(1 Μαρτίου-31 Μαΐου) με τίτλο: «50 χρόνια Αστερίξ. Ο Γαλάτης ήρωας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης»

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε δύο πράγματα.. Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζονται οι δύο φορείς (άργησε πολύ να έρθει αυτή η συνεργασία αλλά…!!!) στον τομέα των πολιτιστικών δράσεων…Δυστυχώς όλοι οι φορείς της πόλης τόσα χρόνια δρουν και δρούσαν ανταγωνιστικά και απομονωμένοι ο ένας με τον άλλον λες και ήταν σε άλλη πόλη ο ένας και σε άλλη ο άλλος .. Το τελευταίο χρόνο κάτι πάει να γίνει σε αυτό το κομμάτι ..Η κοινή δράση μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει τόσο για την πόλη όσο και για τον απλό επισκέπτη..

Ένα δεύτερο πολύ σημαντικό θέμα είναι η πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα έκθεση που πραγματώνεται αυτήν την περίοδο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και που φέρνει τα παιδιά (και όχι μόνο) πιο κόντα σε ένα μουσείο κάπως απόμακρο προς αυτά.. Έτσι δημιουργέιται μια απίστευτη φανταστική ξενάγηση στην ιστορία της πόλης μας μέσα στο μουσείο με την βοήθεια των ηρώων του “Asterix”!!

Για την έκθεση αυτή το Γαλλικό Ινστιτούτο έχει διαθέσει 34 πλάκες σχεδιασμού σε κάδρα που προέρχονται από όλα τα άλμπουμ που εκδόθηκαν μέχρι σήμερα ενώ παράλληλα θα υπάρχουν και άλλες δράσεις που αφορούν το σύγχρονο κόμικ με την παρουσία Γάλλων και Ελλήνων δημιουργών.

Tο κοινό λοιπόν του μουσείου θα έχει τη δυνατότητα να θαυμάσει σχέδια του δημοφιλούς κόμικ και οι επισκέπτες θα μπορούν να ακολουθήσουν μία ειδικά σχεδιασμένη μουσειοπαιδαγωγική διαδρομή στη μόνιμη έκθεση των αρχαιολογικών συλλογών του Μουσείου. Οι οικείες φιγούρες του Αστερίξ και του Οβελίξ θα προσκαλούν τους επισκέπτες σε μία νέα περιπέτεια, ένα φανταστικό ταξίδι στη Θεσσαλονίκη των ρωμαϊκών χρόνων σχολιάζοντας πρόσωπα και πράγματα με αφορμή τα εκθέματα.

Στην υπόγεια αίθουσα του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης μπορείτε να βρείτε Κινούμενα πάνελ, προθήκες, μια βίντεο-οθόνη (προβάλλονται ταινίες με τον «Αστερίξ»), μια γυάλινη προθήκη και στο εσωτερικό της λίγα από τα πρωτότυπα τεύχη του «Αστερίξ» και μια γκρίζα παλιά γραφομηχανή Royal με μια σημείωση: «Είμαι η γραφομηχανή που με τη βοήθεια μου ο Rene Goscinny έγραψε τις περισσότερες ιστορίες του Αστερίξ». Στον πρώτο όροφο του κτιρίου του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης στην ενότητα των ρωμαϊκών χρόνων της πόλης μια πρωτότυπή έκθεση περιμένει να την ανακαλύψετε.. Μια έκθεση όπου τα αγάλματα των Ρωμαίων αυτοκρατόρων μιλούν με τους χάρτινους Γαλάτες ήρωες σαν «ίσος προς ίσον».
Η έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης συμπληρώνεται με πολλές και ευχάριστες εκπλήξεις για τους επισκέπτες της!

ΥΓ.. Είναι κρίμα να γίνονται τέτοιες μοναδικές προσπάθειες και να «σαμποτάρονται» από το Κρατικό μηχανισμό και το υπουργείο πολιτισμού

Η αίθουσα της ρωμαϊκής περιόδου παρά την πρωτοτυπία και τα εγκαίνιά της πολλές φορές παραμένει κλειστή λόγω του ότι, δεν υπάρχει ικανός αριθμός φυλάκων, καθώς οι υπάρχοντες μετατάχθηκαν για την εύρυθμη λειτουργία του Μουσείου Λευκού Πύργου ( Το οποίο ήταν κλειστό από την Πρωτοχρονιά, οπότε και έληξαν οι συμβάσεις των προηγούμενων)…

Ελλάς το μεγαλείο σου!!

Πληροφορίες:

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Τηλ: 2310830538 http://www.amth.gr
Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης Τηλ: 2310 821231
www.ift.gr .

5 σχόλια:

  1. Α χαίρομαι που έκανες ποστ για αυτό το θέμα, και εγώ σκεφτόμουν να κάνω αλλά αφού πάω. Τι ώρες μπορεί κάποιος να επισκεφθεί το μουσείο;

    Είναι πολύ καλή αυτή η κίνηση όντως. Τρελαίνομαι να πηγαίνω σε μουσεία όταν πηγαίνω στο εξωτερικό αλλά δεν ξέρω για ποιον λόγο στην πόλη μου δεν με "τραβάνε". Ίσως περισσότερες τέτοιες πρωτοβουλίες να φέρουν και πάλι τον κόσμο στα μουσεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν το ξέρεις; Αν δε βάλεις το κράτος συνέταιρο σε κάτι καλό που κάνεις για να φανεί θα σου φέρει δυσκολίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Αστερίξ, ο Οβελίξ, και το γελοίο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης



    Παρατηρούμε εδώ και μερικά χρόνια να πραγματοποιούνται ενέργειες στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης που δεν μας βρίσκουν καθόλου σύμφωνους.

    Το κακό ξεκίνησε με την τοποθέτηση στον γύρω χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης υποτιθέμενων έργων σύγχρονης τέχνης που όχι μόνον ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο ενός Αρχαιολογικού Μουσείου αλλά και αλλοιώνουν και υπονομεύουν τον ρόλο και την λειτουργία του.

    Παρατηρήσαμε μάλιστα πως το κακό μοιάζει με μία εισβολή που αφού προετοιμάστηκε, περικύκλωσε και πολιόρκησε το Μουσείο, τελικά εισέβαλε για να καταλάβει κάθε δωμάτιο, διάδρομο ακόμη και κάθε κλίμακα εντός του.

    Για πρώτη φορά εμφανίστηκε έργο που υποτίθεται αναφέρεται στην «αποκάλυψη του Ιωάννη». Το έργο αυτό παρουσιάζει ένα μολύβδινο κουτί ριγμένο πάνω σ’ ένα ξερό δένδρο. Σήμερα η κατάστασή του είναι ελεεινή καθώς άγνωστοι τις μολύβδινες πλάκες τις έχουν σε μεγάλο βαθμό ξηλώσει. Δεν ρωτούμε για το κόστος του ανωτέρω αριστουργήματος, ενώ εδώ εγείρεται και το θέμα της τοξικότητας του μόλυβδου αφού συχνά μικρά παιδιά ανεβαίνουν πάνω στο κουτί για να παίξουν. Σας πληροφορούμε ότι το βυζαντινό Μουσείο βρίσκεται παραπλεύρως του Αρχαιολογικού και έχει προαύλιο χώρο ικανό να το φιλοξενήσει.

    Το δεύτερο κρούσμα είναι η τοποθέτηση ενός γιγαντιαίου πριονιού που αδυνατούμε να κατανοήσουμε το νόημα και την σκοπιμότητά του. Το έργο αυτό αφού απερρίφθη η αγορά του από ικανό αριθμό κρατών τελικά κατέληξε να αγορασθεί (αντί ποίου τιμήματος δεν απεκαλύφθη) από τους συμπλεγματικούς αρχοντοχωριάτες της άρτι εκπνευσάσης οικονομικά πατρίδας μας.

    Το τρίτο κρούσμα ξεπέρασε κάθε μέτρο και κατέλαβε με άνεση το οχυρό του γελοίου, της ύβρεως και του χυδαίου. Βρωμερά καλτσόν τοποθετήθηκαν δίπλα σε δύο πανέμορφες σαρκοφάγους στην είσοδο ακριβώς του Μουσείου. Μετά από διαμαρτυρίες πολιτών τα καλτσόν τελικά απομακρύνθηκαν.

    Σημειώνουμε ότι το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης δεν έχει μεριμνήσει για την προστασία των δύο αυτών πανέμορφων σαρκοφάγων όπως και αυτών των εκθεμάτων που βρίσκονται στην νότια πλευρά του αφού δεν τοποθέτησαν περιμετρικά κανένα εμπόδιο ή φράκτη. Στο παρελθόν μάλιστα δέχτηκαν την επίθεση βανδάλων οι οποίοι ανέγραψαν με σπρέι την ποδοσφαιρική ομάδα που προτιμούν και για την οποία είναι πρόθυμοι να σπάσουν τα κεφάλια των θεωρούμενων αντιπάλων τους.

    Ως τέταρτο κρούσμα παρατηρήθηκε η εισβολή πλέον της μονδέρνας τέχνης στον προθάλαμο του Μουσείου, εκθέματος που παριστάνει μεγεθυντικό φακό ο οποίος μεγεθύνει είς θεός γνωρίζει τι.

    http://www.hellenicreligion.gr/doc/asterixmouseio.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το πέμπτο κρούσμα είναι η τοποθέτηση όλο και πιο μέσα τριών αντικειμένων που αυτοαποκαλούνται γλυπτά και ίσως να απεικονίζουν το Άλιεν της ομώνυμης ταινίας.

    Το έκτο κρούσμα είναι η τοποθέτηση φωτοτυπιών με κόλλα στους τοίχους της έκθεσης για το κεχριμπάρι. Η αισθητική είναι «Τράς» (σ.σ. Σκουπίδια) και προσβάλει τους λογοτέχνες, τους εκθέτες αλλά και το κοινό που βρίσκεται μπροστά σε μία αισθητική τοιχογραφίας του Ελληνικού δημοκρατικού πανεπιστημίου.

    Το έβδομο κρούσμα είναι η τοποθέτηση τεσσάρων τουλάχιστον οθονών μέσα στις διάφορες εκθέσεις που προβάλλουν βιντεάκια για τους αγώνες του Μάη του 68 και άλλα προοδευτικά.

    Το όγδοο κρούσμα ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Διαμορφώθηκε ένας ολόκληρος χώρος του Μουσείου 100 τ.μ. στον οποίο υμνείται (δεν μπορεί καμμία τολμηρή φαντασία να συλλάβει) ο Αστερίξ και ο Οβελίξ! Το χαριτωμένο μάλιστα είναι πώς σε ολόκληρο το Μουσείο κολλήθηκαν στα πατώματα και στις κλίμακες αυτοκόλλητα που παριστάνουν τις πατημασιές των «ηρώων» αυτών. Απέδειξε λοιπόν η διοίκηση του Μουσείου πως ελείπεται κάθε σοβαρότητος.

    Εκτός αυτού το ανωτέρω παιδικό έντυπο είναι προϊόν ιδιωτικής επιχείρησης και το «μάρκετινγκ» και το «προμόσιον» είναι απαράδεκτο να γίνεται σε Αρχαιολογικό Μουσείο έστω και αν αμείβετο (το Μουσείο) αδρά από την επιχείρηση.

    Εμείς διαπιστώνουμε πως η διοίκηση του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης έχει πλέον ξεφύγει από κάθε όριο ευπρεπείας και της ευχόμαστε η επομένη έκθεση να είναι αφιερωμένη στον Μίκυ Μάους, στον Σπάϊντερμαν, στον Σούπερμαν και γιατί όχι στον Λούκυ Λούκ, την Μαφάλτα, και την μικρή Λουλού.

    Με αισθήματα αγανακτήσεως

    Γεώργιος Θεοδώρου

    Βενιζέλου 42 - Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια