Παρασκευή, 23 Απριλίου 2010

Όλη η πόλη ένας Πεζόδρομος...!!Πάρτε τα ποδήλατα σας και ελάτε να χαρούμε το κέντρο...

Επικροτούμε και στηρίζουμε τόσο το bikerespect όσο και το ilovethessaloniki την προσπάθεια του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), για την ενίσχυση της αγοράς του ιστορικού κέντρου της πόλης, αποκλείοντας την πρόσβαση κάθε είδος μηχανοκίνητου οχήματος, πέραν των Μ. Μ. Μ. το Σάββατο 24-4 από τις 13:00 έως τις 20:00. Δυνατότητα για πρόσβαση θα έχουν μόνο οι πεζοί και τα ποδήλατα, ενώ ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης προσφέρει την δωρεάν τετράωρη παραμονή, στους χώρους παρκινγκ του επιβατικού σταθμού και της πύλης 6 του λιμανιού, αφού όμως κάποιος - α προσκομίσει αποδείξεις αγοράς προϊόντων ή υπηρεσιών άνω των 50 ευρώ. Κρίνεται σημαντικό, ακόμη και όσοι-ες δεν είχαν προγραμματίσει επίσκεψη στο κέντρο, από τις 13:00 έως τις 20:00, να το κάνουν με το ποδήλατό τους, έτσι ώστε να δείξουμε μαζικότητα προς το αστικό περιβάλλον. Είναι ακόμα και μια ευκαιρία για τους αρχάριους που δυσκολεύονταν να ποδηλατήσουν στο δρόμο, για τις παραπάνω ώρες να το κάνουν... Πάρτε τις παρέες σας και κινηθείτε στο ιστορικό κέντρο της πόλης, από Αγγελάκη έως Βενιζέλου, και ενισχύστε την προσπάθεια του ΕΣΘ για μια πόλη πιο φιλική προς τον άνθρωπο.
Όμως είμαστε ενάντια στην απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης(μαζί με την ένωση Πεζών) να παραχωρηθεί το πλακόστρωτο της παραλίας ως πάρκιγκ (και αυτή την φορά!!!!) στα αυτοκίνητα.. Αλλώστε είναι μια συνήθεια που έγινε λατρεία απο τον Δήμο μας...Ενώ λοιπόν σύμφωνα με την απόφαση του εμπορικού συλλόγου αύριο μέχρι και τις 7 το απόγευμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν θα κυκλοφορεί κανένα αυτοκίνητο, ο Δήμος Θεσσαλονίκης αποφάσισε το πλακόστρωτο της παραλίας να μετατραπεί σε πάρκινγκ. Η Ενωση Πεζών (μαζί και εμείς) κατηγορούμε το Δήμο ως «πεζοκτόνο» και αύριο από τις 11 θα συγκεντρωθούμε στο πλακόστρωτο για να αποτρέψουμε τη στάθμευση αυτοκινήτων με σύνθημα «Ελέυθερο Δημόσιο Χώρο».

Υ.Γ Αναγνωρίζουμε ότι και οι δύο ενέργειες θα δυσκολέψουν πολλούς από το να μετακινηθούν όπως έχουν συνηθίσει. Ζητάμε από όλους αυτούς την κατανόηση τους και τους επισημαίνουμε πως η πόλη μας έχει ανάγκη από μια δόση καθαρού αέρα και φυσικά από Ελεύθερο Δημόσιο χώρο.

31 σχόλια:

  1. Κανέναν δε θα δυσκολέψει..Μάθαμε τώρα..

    Οι μισοί και παραπάνω εργάζονται πενθήμερο και Σάββατο μποτιλιάρει το σύμπαν επειδή κατεβαίνουν με την αμαξάρα τους στο κέντρο..Καιρός να το κάνουν με λεωφορείο ή να παρκάρουν εκτός κέντρου..
    Αν έχει καλό καιρό προβλέπω να είναι τέλεια..
    Μόνο δεν ξέρω πως θα λειτουργήσει το σύστημα με τα λεωφορεία (πχ Μητροπόλεως πώς θα περπατάς χαλαρός όταν θα έρχονται λεωφορεία συνεχώς?) θα προτιμούσα να εκτρέπονται και αυτά στη διαγώνιο πχ από ανατολικά και μετά περπάτημα..
    Ναι δεν εχουμε ΜΜΜ αλλά δικαιούμαστε να κάνουμε επιτέλους τη βόλτα μας ήσυχοι χωρίς τα γκάζια και τις μουσικές του κάθε καγκουροtrendy..Αφού δεν έχουμε πάρκα να πηγαίνουμε, δικαιούμαστε το κέντρο αντ'αυτού που και που..
    Τέρμα στο φασισμό του ΙΧ!!
    ΥΓ: Το μόνο που με ξενερώνει είναι ότι πάλι για το χρήμα γίνεται (εμπορικός σύλλογος το πρότεινε). Τα πάντα για το χρήμα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σαν πρώτο βήμα ίσως είναι καλό ώστε κάποτε να καθιερωθεί ενός τέτοιου είδους «σχεδόν πεζόδρομος» για το κέντρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πραγματικά ως ιδέα κι ως κίνηση είναι πολύ καλή. Μακάρι να παραμείνει μία σταθερή πολιτική ενέργεια. Γιατί δεν αγοράζουν τα αυτοκίνητα, αλλά οι πεζοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί συνοιδοπόροι, πρέπει να παραδεχτούμε πως η πόλη μας είναι πρωτοπόρος..έστω σε αυτό το γενικότερο χάλι που ζούμε..κάνει ένα βήμα μπροστά..για το βήμα πίσω.."βλέπε παραλία" παρκινγκ..από τότε που θυμάμαι τον ευατό μου η παραλία ίδια ήταν..αλλά η μαμα αμάξι, η αδελφή αμάξι ακόμα και η γιαγια αμάξι..έστω κάτι δείνεις κάτι πέρνεις..το επόμενο που πρέπει να πάρουμε είναι η μερική (εστω) πεζοδρόμηση του κέντρου..με το τελος κατασκευης του μετρο και γκρέμισμα το περισσότερο δυνατον παλαιών ιδιωτικών και δημοσίων κτηρίων..και απόδοση τους σε πάρκα, αθλοπαιδίες..και σε κατασκευη κτηρίων..αλλά καλαίσθητων και άνθρωπινων..χαμηλών και λειτουργικών..και πολλά ακόμα να αλλάξουν..αλλαγή πεζοδρομίων..αναβαθμιση πάρκων κτλ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φαίνεται πολύ καλή πρωτοβουλία! Κρίμα που θα πρέπει να μείνω στο σπίτι αυρίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλοι μου έστω και αν αυτή η ενέργεια ξεκίνησε για οικονόμικους λόγους για την ενίσχυση της αγοράς του κέντρου εγώ δεν θα σταθώ εκεί..Θεώρω πως η επιτυχία που είχε το Σάββατο η εκδήλωση παρόλες τις όποιες διαμαρτυρίες θα αναγκάσει τους υπευθύνους να σκεφτούν την εφαρμογή του μέτρου ανα τακτά χρονικά διαστήματα και από ένα σημείο και μέτα να γίνεται και κυριακές για κάποιες ώρες..Έτσι καθώς η "πεζοδρόμηση" θα γίνεται συνήθεια (όπως και η ποδηλατόδρομοι)θα γίνει μέρος της καθημερινότητας μας...Έτσι θα μπορέσουμε να φτάσουμε σταδιακά και στο επόμενο στάδιο...Την Ουσιαστική πεζοδρόμηση πολλών οδών του κέντρου που ενώ τώρα φαντάζει κάτι εξωπράγματικο πρέπει να αρχίσει να συζητιέται..Είναι πλέον επιτακτική η αναγκή πεζοδρόμησης του κέντρου με σωστό συνολικό σχεδιασμό(parking ανατολίκα και δυτικά του κέντρου) και με την ολοκλήρωση του μετρό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να γίνει θεσμός η πεζοδρόμηση του κέντρου, στόχος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης... http://www.rthess.gr/articles_det.asp?artid=1459

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Είναι πλέον επιτακτική η αναγκή πεζοδρόμησης του κέντρου με σωστό συνολικό σχεδιασμό (parking ανατολίκα και δυτικά του κέντρου) και με την ολοκλήρωση του μετρό..."
    Επειδή όλο το σκεπτικό σου σε ολα τα post σου κατά καιρούς, "περί μόνιμης πεζοδρόμησης του κέντρου" στηρίζεται σε μια ιδέα με parking ανατολικά και δυτικά του κέντρου, πες μας κιόλας τι εννοείς πχ δυτικά του κέντρου? στον Βαρδάρη? τι πάρκινγκ και για πόσα αυτοκίνητα? μήπως "δυτικά" εννοούμε τους Αμπελόκηπους ή άλλους δήμους, για να "ξεφωρτωθεί" ο δήμος θεσσαλονίκης τις ευθύνες του? τι ακριβώς και που να γίνουν πάρκινγκ?
    Ειδαλλως, όλες οι προτάσεις περί πεζοδρόμησης είναι ένα ΑΣΤΕΙΟ φολκρόρ, για κάποιους που νομίζουν ότι το πρόβλημα της Θεσσαλονίκης είναι τα αυτοκίνητα. Όσο δε για την επιτυχία του μέτρου, διάβασε τις απόψεις του Ζορπίδη (ΕΒΕΘ), που είπε επί λέξη "ότι αυτό το μέτρο της πεζοδρόμησης, οφέλησε μόνο τα πολυκαταστήματα, διότι στα μικρά καταστήματα της Ερμού και της Μητροπόλεως, ο πραγματικός τζίρος έπεσε" (δηλώσεις στην ΕΤ3, χθες 29/4).
    Το ερώτημα είναι επιτακτικό: πεζοδρόμηση με πάρκινγκ στην Καλαμαριά, την Πυλαία και την Σταυρούπολη? τότε ποιος θα κατέβει στο κέντρο?? γιατί από θεωρία άλλο τίποτα σε αυτή τη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όσο δε για την επιτυχία του μέτρου, διάβασε τις απόψεις του Ζορπίδη (ΕΒΕΘ), που είπε επί λέξη "ότι αυτό το μέτρο της πεζοδρόμησης, οφέλησε μόνο τα πολυκαταστήματα, διότι στα μικρά καταστήματα της Ερμού και της Μητροπόλεως, ο πραγματικός τζίρος έπεσε" (δηλώσεις στην ΕΤ3, χθες 29/4).
    Το είδα και εγώ αυτό στο μαγαζί που διατηρώ στο κέντρο και γέλασα με την καρδιά μου. Για άλλη μια φορά η προχειρότητα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης που είμαι μέλος, σε όλο της το μεγαλείο. Με τον κοινό νου, σε ποιό άλλο μέρος του κόσμου κόβεις την πρόσβαση στον πελάτη?
    Κατά τη γνώμη μου - (επειδή όπως λες παραπάνω) τα παρκινγκ είναι "άλλοθι" για να κάνουμε κινήσεις εντυπωσιασμού - πρέπει σε επόμενη πεζοδρόμηση να πεζοδρομηθούν όλοι οι δρόμοι του ιστορικού Κέντρου από την Εγνατία και κάτω ως την παραλία, χωρίς όμως τους 4 "διαμεπρείς" δρόμους: Εμού, Τσιμισκή, Μητροπόλεως και Λ. Νίκης. Να μήν υπάρχει δυνατότητα αριστερής ή δεξιάς στροφής παρά μόνο διέλευση προς ανατολικά και δυτικά.
    Αυτό θα βοηθούσε σημαντικά, διότι ουκλ ολίγες οικογένειες κατεβαίνουν με ένα αυτοκίνητο, οπότε αφήνεις γναίκα και παιδιά στο κέντρο, κάνουν βολτα ψώνια, και μετα περνας και τους πέρνεις. Oταν όμως δεν αφήνεις ανοιχτή την διέλευση, τότε όλοι μαζικά πάνε στο Cosmos!
    Χρειάζεται ο Ζορπίδης, να πει το αυτονόητο, ότι οφελούνται μονο τα πολυκαταστήματα? Γιατί ο Εμπορικός Σύλλογος μας είναι στην καρακοσμάρα του? Καλά, για τις διάφορες άλλες οργανώσεις υπέρ της πεζοδρόμησης "άνευ όρων" θα ήθελα να μάθω αν έστω κι ένας από αυτούς, απασχολει έστω κι έναν εργαζόμενο και δεν ανησυχεί πως θα τον πληρώσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλε ανώνυμε θα σου εξηγήσω τι εννοώ λοιπόν ανατολικά και δυτικά του κέντρου.. Λέγοντας ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης εννοούμε την περιοχή περίπου από το ύψος της Διεθνής εκθέσεως Θεσσαλονίκης μέχρι τον βαρδάρη…Μια σημαντική λύση στο θέμα του παρκινγκ θα μπορούσε να δοθεί κάλλιστα με την παράλληλη κατασκευή θέσεων στάθμευσης με το μέτρο αλλά σε πολλούς σταθμούς του ευρύτερου κέντρου αυτό δεν θεωρήθηκε εφικτό.. Ήδη όμως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει εκπονήσει μελέτες σε συνεννόηση με το Α.Π.Θ. με στόχο την κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης, χωρητικότητας 2.000 θέσεων ΙΧ οχημάτων, στην περιοχή του Α.Π.Θ. για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού του Μετρό και της Πανεπιστημιακής Κοινότητας.. Φυσικά αυτό θα είναι μια μεγάλη ανάσα για το κέντρο.. Επιπλέον θεωρώ ότι με την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ (η οποία είναι απαραίτητη) είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου σε συνδυασμό με κατασκευή υπόγειου παρκινγκ.. Επιπλέον υπάρχει και ο χώρος που σήμερα βρίσκεται το 3ο σώμα στρατού όπου πολλοί φορείς της πόλης θέλουν να φύγει από το κέντρο να και να πάει δίπλα στο νέο 424…Και εδώ θα μπορούσε να δημιουργηθεί ο χώρος για υπόγειο παρκινγκ.. Δυτικά υπάρχει η μεγάλη έκταση στους λαχανόκηπους (η περιοχή εκτείνεται σε περίπου 2.130 στρέμματα, εκ των οποίων τα 1.880 στρέμματα ανήκουν στο δήμο Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα στο δήμο Μενεμένης) όπου θα μπορούσαν να κατασκευαστούν χώροι στάθμευσης και με την κατάλληλη σύνδεση με τα ΜΜΕ ή με δημοτική συγκοινωνία θα μπορούσε το κέντρο να είναι σε απόσταση αναπνοής. Επιπλέον υπάρχει και ο χώρος του λιμανιού(απέναντι από τα δικαστήρια) όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αυτός σαν χώρος για τα αυτοκίνητα.. Και αν όλα αυτά τα βλέπεις μακρινά ίσως και ουτοπικά κανένα πρόβλημα. Το σίγουρο είναι ότι η κατάσταση του κέντρου είναι δραματική.. Για το αν πέτυχε το εγχείρημα του ο εμπορικός σύλλογος δεν με αφόρα(κατά μια έννοια) γιατί εγώ από ότι διάβασες δεν στάθηκα στο λόγω εφαρμογής του μέτρου(ενίσχυση του καταστημάτων του κέντρου) αλλά στο μέτρο αυτό κάθε αυτό γι’αυτό και πρότεινα εφαρμογή πχ την Κυριακή για κάποιες ώρες.. Από την άλλη αν αρέσει σε εσάς η κατάσταση του κέντρου επίσης κανένα πρόβλημα.. Εγώ θεωρώ αποτυχία όλα αυτά τα χρόνια τον τρόπο που λειτουργεί το κέντρο όπως είναι και αποτυχία ο τρόπος που λειτουργούμε σαν πολίτες (παρκάρουμε όπου γουστάρουμε χωρίς να σεβόμαστε κανέναν)… Φυσικά και δεν θεωρώ ότι μπορεί να γίνει ο ολόκληρος σχεδιασμός μιας πόλης από εμένα αλλά το θέμα που πρέπει να σταθούμε είναι ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός ούτε καν στα χαρτιά γι αυτήν την πόλη από κανέναν υπεύθυνο-ανεύθυνο γι αυτό και μαραζώνει…

    Υγ. 1. Αν μου λέγατε πως μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα έστω πιλοτικά το μέτρο αυτό χωρίς όλα αυτά τα έξοδα(κατασκευή παρκινγκ) και χωρίς να περιμένουμε την ολοκλήρωση του μέτρο (2016) θα σας απαντούσα πολύ απλά…Ελεύθερο παρκινγκ μέσα στην ΔΕΘ κάποια από τα Σαββατοκύριακα που φυσικά δεν θα έχει κάποια έκθεση και παρκινγκ στον ΌΛΘ μετά από συμφωνία με το Δήμο.. Ναι προτιμώ να γεμίσει η ΔΕΘ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΈΝΑ Αυτοκίνητα (ούτος η άλλως είναι αποξενωμένη από την δραστηριότητα και την ζωή του κέντρου) παρά να βλέπω αυτοκίνητα πάνω στην Ναυαρίνου , στην Αριστοτέλους και σε όποια άλλα πεζοδρόμια υπάρχουν στην πόλη…Αρχικά εφαρμογή Πιλοτικά για κάποια Σκ..
    2. θυμάται κανείς πως ήταν πριν την πεζοδρόμηση η Πλατεία Αριστοτέλους στο κάθετο άξονα? θυμάται κανείς πως ήταν πριν την πεζοδρόμηση η Κομνηνών μια από τις πιο κεντρικές οδούς της καλαμαριάς ? Αν θυμάστε κάντε την σύγκριση και θα καταλάβετε τι εννοώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλε Νίκο καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που λες.. Αν και όπως είπα παραπάνω δεν ασχολήθηκα με το μέτρο ως προς την οικονομική του αποτελεσματικότητα για τα μαγαζιά του κέντρου αλλά ως προς την ευκαιρία τουλάχιστον μια φόρα στα τόσα χρόνια να δούμε ένα πιο ανθρώπινο και φιλικό ιστορικό κέντρο για τους πεζούς και τα ποδήλατά …Είναι σίγουρο ότι το μέτρο αυτό πάρθηκε με προχειρότητα αφού ο περισσότερος κόσμος δεν γνώριζε τι γίνεται στο κέντρο.. Αυτό σημαίνει κάτι. Τώρα όσο αφόρα το ότι κόβεται η πρόσβαση στον πελάτη του κέντρου με αυτήν την κίνηση θα διαφωνήσω εν μέρει διότι θεωρώ ότι η πρόσβαση στο κέντρο έχει κοπεί προ πολλού και σε αυτό συνετέλεσε η αθλία κατάσταση που επικρατεί σε αυτό (έλλειψη παρκινγκ ,έλλειψη καλής αστικής συγκοινωνίας, έλλειψη ασφάλειας για τα παιδιά, έλλειψη πρασίνου κλπ)..Το φαινόμενο του Cosmos δυστυχώς(για τους ανθρώπους του κέντρου όπως και για μένα) δεν είναι καινούργιο και δεν οφείλεται φυσικά στο ότι μια φόρα στα 1000 χρόνια κλείσαμε για κάποιες ώρες το κέντρο.. Αν ήταν ανοιχτό θα άλλαζε κάτι? Θεωρείτε δηλαδή ότι έπεσε ο τζίρος των μαγαζιών το Σάββατο λόγω αυτής της απόφασης ή δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά σε αυτό το κομμάτι..? Το κέντρο εδώ και χρόνια αργοπεθαίνει και εσείς το βιώνεται καθημερινά και το γνωρίζεται καλύτερα από τον καθένα. Αν δεν παρθούν γενναία μέτρα για να αλλάξει όμως αυτή η κατάσταση και παραμείνει η υπάρχουσα δεν πρόκειται να βελτιωθεί τίποτα.. Αυτό είναι σίγουρο.. Και φυσικά δεν μιλάμε πότε για πεζοδρόμηση άνευ όρων ..Όλα πρέπει μια φόρα να γίνουν με βάση έναν νέο συνολικό σχεδιασμό του ιστορικού κέντρου της πόλης και να υπολογιστούν όλες οι παράμετροι…
    Όσο για την άποψη σου ότι πρέπει σε επόμενη πεζοδρόμηση να πεζοδρομηθούν όλοι οι δρόμοι του ιστορικού Κέντρου από την Εγνατία και κάτω ως την παραλία, χωρίς όμως τους 4 "διαμπερείς" δρόμους: Ερμού, Τσιμισκή, Μητροπόλεως και Λ. Νίκης εμένα με βρίσκει θετικό και φυσικά ανοιχτό στο να δοκιμαστεί και αυτό που προτείνεις.. Βέβαια δεν είμαι εγώ που παίρνω τις αποφάσεις. Πάντως το σίγουρο είναι ότι ότι αν ξανά γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση στους πολίτες της πόλης και να υπάρξουν ίσως και κάποιες παράλληλες εκδηλώσεις που θα οδηγήσουν τον κόσμο να επιλέξει το κέντρο για τα ψώνια του…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Θεωρείτε δηλαδή ότι έπεσε ο τζίρος των μαγαζιών το Σάββατο λόγω αυτής της απόφασης ή δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά σε αυτό το κομμάτι..? "
    Φυσικά κι έπεσε! Ενημερωτικά σου απαντώ ότι λόγω της "ηλίθιας" ιδέας, ο ΤΖΙΡΟΣ μου σε σύγκριση με τα 3 προηγούμενα Σάββατα, ήταν μικρότερος κατά 55%. Όμοια περίπου ήταν και η πτώση των γειτονικών σε εμένα καταστημάτων.
    Η πεζοδρόμηση σε όλες τις πόλεις του εξωτερικού που έχω επισκεφτεί ΔΕΝ αποκλειεί τους πολίτες από το κέντρο. Στο Βερολίνο επί παραδείγματι ο μόνος "πεζοδρομημένος" δρόμος του κέντρου είναι από την Πύλη του Βραδεμβούργου ως τον Καθεδρικό Ναό, δηλαδή ανάμεσα στα Πανεπιστήμια Κτίρια - διχως ίχνος εμπορικής δραστηριότητας. Στην πόλη μας ο καθένας πειραματίζεται σκεφτόμενος μόνο ατομικά και δίχως να συνυπολογίζει τις περαιτέρω συνέπειες. Ο αποκλεισμός του κέντρου αποκτά χαρακτηριστικά ενός ιδιότυπου "θρησκευτικού φανατισμού," όπου σημασία έχει η επιτυχία του "εγχειρήματος" κι ας καούν όλα τα υπόλοιπα. Τι να το κάνεις ένα πεζοδρομημένο κέντρο, δίχως αυτοκίνητα, δίχως αστική συγκοινωνία, δίχως μετρό, δίχως πρόσβαση, δηλαδή δίχως ΠΕΖΟΥΣ? Ποιούς εξηπηρετεί αυτός ο "φανατισμός"? Τους δημοσιογράφους και φωτορεπόρτερ που θα αποθανατίσουν μια στιγμή "φολκλορ"?
    Κι επειδή ξέρουμε ποιους εξηπηρετεί, τους κατονομάζω κιολας: τα Mall και τις υπόλοιπες τοπικές αγορές (Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων, Σταυρούπολης κλπ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, θα επαναλάβει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης την πρωτοβουλία του για κλείσιμο του κέντρου στα Ι.Χ. μετά την πρόσφατη πιλοτική δράση «πεζοδρόμησης» του κέντρου στις 27 Απριλίου, που στέφθηκε με επιτυχία σε ότι αφορά την τόνωση της αγοραστικής κίνησης, ενώ σκοπεύει να αναπτύξει παρόμοιες δράσεις και στις τοπικές αγορές."

    http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=40558


    Που την είδε την "τόνωση της αγοραστικής κίνησης" ο Εμπορικός Σύλλογος, πραγματικά δεν το κατάλαβα! Αγαπητέ Νίκο κι εγώ μαγαζάτορας της Ερμού είμαι και είχα τα ίδια οικονομικά αποτελέσματα (πτώση του τζίρου μου κατά 60%). Αναρωτιέμαι, σε ποιά πολη ζουν ο Χαντζαρίδης και οι υπόλοιποι συννένοχοι στο έγκλημα του Εμπορικού Συλλόγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ KOURTGEO λες: "Δυτικά υπάρχει η μεγάλη έκταση στους λαχανόκηπους (η περιοχή εκτείνεται σε περίπου 2.130 στρέμματα, εκ των οποίων τα 1.880 στρέμματα ανήκουν στο δήμο Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα στο δήμο Μενεμένης) όπου θα μπορούσαν να κατασκευαστούν χώροι στάθμευσης και με την κατάλληλη σύνδεση με τα ΜΜΕ ή με δημοτική συγκοινωνία θα μπορούσε το κέντρο να είναι σε απόσταση αναπνοής."
    Το προβλημα ειβναι αυτό ακριβως: αν ο Δηνμος Θεσσαλονικης θελει να πεζοδρομει τους δρομους του, τοτε να βρει χωρους παρκινγκ εντός των οριων του. Οχι στους Λαχανοκηπους (Μενεμένη) κι οχι στο Νταλιπη στην Καλαμαρια. Πεζοδρομηση, σημαινει οτι ο κυκλοφοριακός φόρτος που θα αυξηθεί (εκ των πραγματων) δεν θα "εξαχθει" στους αλλους δημους και ιδιαιτερα της υποβαθμισμενης Δυτικης θεσσαλονικης. Για βρες μου λοιπον ελευθερους χωρους στον ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΛΟΝΙΚΗΣ, και μετα να προτεινουμε "παρκινγκ". Πεζοδρομησεις με "οραμα" δεν χρειαζομαστε, με τα "οραματα" καταληξαμε στις αγκαλιες του ΔΝΤ! Πρεπει να μαθουμε σε αυτη τη χώρα να κάνουμε προτασεις "εφικτες στα ορια του λογικου" κι οχι οτι μας αρεσει εμας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. "Λέγοντας ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης εννοούμε την περιοχή περίπου από το ύψος της Διεθνής εκθέσεως Θεσσαλονίκης μέχρι τον βαρδάρη..." Αλήθεια, τότε γιατι προτεινεις δυτικά τους λαχανοκηπους? Τι σχεση εχουν με τον Βαρδάρη? Δηλαδή προτείνεις να κάνουμε εξαγωγή του προβλήματος σε άλλους Δήμους (Μενεμένη με τους Λαχανοκηπους). Διότι κάνοντας πάρκινγκ στους λαχανμνοκηπους - που είναι εντος οριων Δήμου Θεσ/νικης - η απόσταση του Bαρδαρίου είναι 3,5-5 Km.
    Το πρόβλημα είναι ότι όσοι ζητούν πεζοδρομήσεις, δεν λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα: η πραγματικότητα είναι οτι αφού θελεις πεζοδρομηση του ιστορικού Κέντρου, να βρεις χώρους ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ. Θα πρέπει να μάθουμε ότι τα προβλήματα των δημοτών του Δήμου θεσσαλονίκης, δεν θα τα φορτωνόμαστε όλοι οι υπόλοιποι - λόγω της ανικανότητάς της δημοτικής αρχής του να επιλύει προβλήματα. Πεζοδρόμηση σημαίνει ύπαρξη Μετρό ή ύπαρξη παρκινγκ. Να γκρεμίσει πολυκατοικίες ο Παπαγεωργόπουλος, να κάνει παρκινγκ ΜΕΣΑ στο Ιστορικο Κέντρο και μετα ας κάνετε όσες πεζοδρομήσεις θέλετε - εσείς οι φαν του συγκεκριμένου αθλήματος. Ειδάλλως περιοριστείτε, στο ότι η Θεσσαλονικη έχει μόνο 4 δρόμους για να πας από τη μια ακρη στην άλλη, δεν έχει αστική συγκοινωνία, το μετρό θα τελειωσει στην άλλη ζωή και οι προτάσεις πεζοδρόμησης είναι γραμμένες από ανθρώπους που εκτός κέντρου δεν έχουν ζησει ή κυριως εργαστεί ποτέ.
    Η Θεσσαλονίκη αν κοιτάξεις τις αεροφωτογραφίες του Google Map θα δεις ότι το Ιστορικό Κέντρο έχει σχήμα τούβλου (παραλληλόγραμμο). Αν μου βρεις μια πόλη με παραλληλόγραμμο σχήμα, που να κλείνουν τους δρόμους και να απαιτούν πεζοδρομήσεις για να κάνουν το "κεφι" τους κάποιοι... ποδηλάτες - δήθεν οικολογοι, τότε προσυπογράφω την άποψη σου. Αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν θα βρεις... διότι το 99% των πόλεων αναπτύσσεται κυκλικά (πχ Λεκανοπέδιο, Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, Ρώμη κλπ)
    Ειμαστε μοναδική πόλη λόγω του αναγλυφού μας, άρα προτάσεις που ισχύουν σε άαλες μητροπόλεις, εδώ τινάζουν τα πάντα στον αερα. Τελικά όμως, μήπως αυτό θέλουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Ειμαστε μοναδική πόλη λόγω του αναγλυφού μας, άρα προτάσεις που ισχύουν σε άαλες μητροπόλεις, εδώ τινάζουν τα πάντα στον αερα. Τελικά όμως, μήπως αυτό θέλουμε;"
    Γιατί, τώρα το καταλάβαμε? Δεν έχουμε τινάξει τα πάντα στον αερα, 3 δεκαετίες τώρα σε αυτή την πόλη? Η πόλη-πρωτεύουσα της ανεργίας στην Ελλάδα, έχει την ικανότητα να κλείνει καταστήματα, στο "όραμα μιας πόλης δίχως αυτοκίνητα" - δηλαδή του μοναδικού ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΥ μέσου μεταφοράς! Αυτό τελικά θέλουμε, μια πόλη δίχως κατοίκους - έτσι θα εκπληρωθεί το οικολογικό όραμα για "πράσινη ανάπτυξη." Στο μεταξύ, σε άλλα μπλογκς, μπορούν οι ίδιοι άνθρωποι που ασχολούνται με τις "ποδηλατοδρομίες" και το κλείσιμο δρόμων, κατακεραυνώνουν τους "ανίκανους" πολιτικούς που δεν προσφέρουν ευκαιρίες ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης μας! Τελικά ναι, αυτό θέλουμε! Σχιζοφρένεια παντού! Η έλλειψη "κοινής λογικής" που μας χαρακτηρίζει, φαίνεται ολοκάθαρα σε κάθε δράση πολιτών, που σκέφτονται μόνο τα "οράματα" τους κι όχι το κοινό καλό. Μετά όλοι όσοι σκέφτονται και ξκαταστρέφουν με τις ενέργειές τους την τοπική οικιονομία, αρχίζουν τις "κλαψες", για το ότι μας φταίει το "αθηναϊκό κράτος" κι άλλα τέτοια ευχάριστα... "Μακάριοι οι δίχως κοινό νου Θεσσαλονικείς, τω πνεύματι"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φίλε Νίκο συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες ότι η πεζοδρόμηση ΔΕΝ πρέπει να αποκλείει τους πολίτες από το κέντρο . Δεν θέλω να συγκρίνω το Βερολίνο με την Θεσσαλονίκη γιατί πραγματικά οι πόλεις αυτές δεν έχουν κανένα κοινό σημείο.. Με την σύγκριση αδικούμε κατάφορα το Βερολίνο.. Και εγώ έχω πάει και ξέρω…Αλλά έχω πάει και σε άλλες πόλεις όπου το κέντρο αποκλείεται από όλα τα αυτοκίνητα πλην μόνο εξουσιοδοτημένων αυτοκινήτων και λεωφορείων όπως είναι η Γρανάδα και η Σεβίλλη στην Ισπανία αλλά και αυτή η σύγκριση είναι άδικη προς όλες τις πλευρές…Τα mall πιστέψτε με έχουν εξυπηρετηθεί εδώ και πολύ καιρό από την ατολμία του εμπορικού σας συλλόγου να δώσει νέα ωθήσει στην αγορά της πόλης με κίνητρα στους πολίτες για να κατέβουν στο κέντρο πχ δωρεάν χρήση αστικού κλπ. γιατί το πακέτο που παρέχει το κέντρο δεν είναι ελκυστικό (παροχή υπηρεσιών, πρόσβαση, ασφάλεια , parking) Αν δεν το καταλάβετε σύντομα αυτό τα χειρότερα θα έρθουν .. Ο αργός θάνατος του κέντρου έχει έρθει εδώ και πολλά χρόνια και δεν φταίει μια πεζοδρόμηση που έγινε στα 10 χρόνια μια φορά.. Μην τρελαθούμε κιόλας…Η μείωση του πληθυσμού στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι επίσης μια θλιβερή πραγματικότητα για όσους την αγνοούν που και αυτό παίζει το ρόλο του.. Ήδη στην Αθήνα εξετάζουν το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα στους πολίτες για να μείνουν ξανά στο κέντρο της…Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι… από την μια πλευρά έχουμε το δρόμο του να πάμε όπως πηγαίναμε που θεωρώ εγώ ότι αυτό θα οδηγήσει αργά αργά στο αφανισμό της αγοράς του κέντρου και ο άλλος ο δρόμος είναι της αλλαγής…Στις αλλαγές και το παραπάνω μέτρο ήταν μια αλλαγή.. Αν θεωρείται ότι ήταν προς το κακό προτείνεται στο σύλλογο σας άλλες αλλαγές που πιστεύεται ότι θα βοηθήσουν και ας τεθούν προς εφαρμογή…
    Και κάτι τελευταίο ..Όσες φορές στα χρονικά έχει γίνει κανονική πεζοδρόμηση σε δρόμο η αγοραστική δύναμη του δρόμου έχει αυξηθεί κατακόρυφα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Συνεχίστε με τις αμαξάρες σας να βολτάρετε στο κέντρο (γιατί βολτάρετε δεν πάτε στη δουλειά Σαββατιάτικα), αυτή η πόλη σας αξίζει...
    Αφού εμφανίσαμε και το κλείσιμο του κέντρου για μία ημέρα ως αιτία ανεργίας και υπανάπτυξης καλά πάμε..
    Φυσικά κανείς δε λέει ότι πχ το Σάββατο που πέρασε δεν υπήρχε ψυχή στα μαγαζιά γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει ΦΡΑΓΚΟ..!
    Ας συνεχίσουμε λοιπόν να κάνουμε τη διαδρομή Ευζώνων-Αριστοτέλους σε μισή ώρα κολλημένη στην Τσιμισκή με δύο σειρές παρκαρισμένα επειδή η πόλη είναι παραλληλόγραμμη...αντί να μάθουμε τους πολλούς να αφήσουν το ΙΧ έστω και για λίγο..ας αρχίσουμε να παρκάρουμε και στο πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας για να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας - πωλητές στο κέντρο αφού αυτή είναι η έννοια της ανάπτυξης στην Ελλάδα: δάνεια-πιστωτικές-ΙΧ-κατανάλωση (ή τουλάχιστον μέχρι χθες..)
    Αν οικονομική ανάπτυξη είναι ο καταναλωτισμός του κέντρου τότε ναι η πεζοδρόμηση απέτυχε (προσωπικά με αφήνει αδιάφορο το οικονομικό αποτέλεσμα βλέπε και πρώτο σχόλιό μου)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αρχικά φίλε ανώνυμε εγώ σας άνθρωπος Θεσσαλονίκη θεωρώ όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης μας είτε πχ είναι Δήμος καλαμαριάς ,είτε δήμος Μενεμένης είτε δήμος Ευόσμου κλπ. Ήμουν και είμαι υπέρ της Μητροπολιτικής διοίκησης για την πόλη γιατί μόνο έτσι πιστεύω μπορεί να επιτευχθεί έναν ενιαίος κεντρικός σχεδιασμός.. Ο διαχωρισμός του στυλ εδώ είναι καλαμαριά εδώ ανήκει στην Μενεμένη μόνο προβλήματα έχει δημιουργήσει διότι οι δήμαρχοι μας αποδείχτηκαν όλα αυτά τα χρόνια ανίκανοι για να συζητήσουν όλοι μαζί τα προβλήματα της πόλης μας…Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παραλία Θεσσαλονίκης που φτάνει μέχρι το μέγαρο και μετά το χάος.. Αντί να υπάρχει ενιαίο σχέδιο δήμου Καλαμαριάς – Θεσσαλονίκης-Πυλαίας –Θερμαϊκού τίποτα δεν υπάρχει… Αν τώρα μπούμε στην διαδικασία να διαχωρίσουμε τους δήμους κανένα πρόβλημα.. Όπως προανέφερα τα 1.880 στρέμματα ανήκουν στο δήμο Θεσσαλονίκης αρά είναι στα όρια του και άρα δεν υπάρχει θέμα.. Ο Κυκλοφοριακός φόρτος δεν θα εξαχθεί σε άλλους δήμους απλά θα σταματήσει να πηγαίνει στο κέντρο της πόλης.. Τώρα αν υπάρχει η αντίληψη ότι παρκινγκ αξίζει να γίνει μόνο πχ στην Αγία Σοφίας ή έξω από το μαγαζί που θέλει να διασκεδάσει ή να ψωνίσει ο καθένας τι να πω…Και κάτι τελευταίο …Όλα αυτά τα χρόνια είδαμε τι κατάφερε αυτή η νοοτροπία.. Η πόλη να αυτόβαπτίζεται πρωτεύουσα των Βαλκανίων και να περιμένει την οικονομική ανάκαμψη ως μάνα εξ ‘ουρανού χωρίς να κάνει απολύτως τίποτα…Τα οράματα φίλε μου δεν μας πήγαν στο ΔΝΤ.. Η νοοτροπία και η βλακεία μας, μας οδήγησαν εκεί και όσο δεν ξυπνάμε τόσο πιο πίσω θα μας πηγαίνει…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φίλε ανώνυμε αφού λοιπόν θεωρείς ότι το παραλληλόγραμμο της πόλης μας λειτουργεί πολύ καλά έτσι όπως είναι εγώ λέω να μην αλλάξουμε τίποτα.. Και όταν με το καλό έρθει το μέτρο το 2016 και ο πληθυσμός της πόλης φτάσει το 1,7 εκ. και οι δρόμοι γεμίσουν με ακίνητα αυτοκίνητα τότε ας αρχίσουμε να σχεδιάζουμε για το πώς να το λύσουμε το θέμα και ίσως το 2030 το ολοκληρώσουμε.. Ο σκοπός είναι να περιοριστεί το αυτοκίνητο εντός του ιστορικού κέντρου της πόλης και όχι η δημιουργία κατά φαντασία παρκινγκ (δεν υπάρχουν ούτε τα κονδύλια ούτε οι χώροι) που θέλουμε να κατασκευαστούν μέσα σε αυτό.. Αν δεν το αντιληφθούμε αυτό τότε γεια σας.. Δυστυχώς ο Νεοέλληνας είναι φαν της αυτοκίνησης και όχι του περπατήματος.. Δεν φταίει αυτός έτσι μεγάλωσε….Η πρόταση για το ποιοι δρόμοι θα πεζοδρομηθούν δεν θα έρθει φυσικά ούτε από μένα ούτε από κανέναν άλλο απλά λέω το πιο απλό… Πρέπει να γίνει μια μελέτη από τους συγκοινωνιολόγους της πόλης μας και τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης θα δείξουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φίλη μου Δήμητρα αν θεωρείς ότι η οικονομική καταστροφή της πόλης προήλθε από μια πεζοδρόμηση του κέντρου που έγινε πειραματικά ένα Σάββατο τότε τι να πω.. Εγώ το μόνο που θέλω να σκεφτείτε είναι τα εξής.. Η μόνη ελπίδα για την Θεσσαλονίκη είναι από την στιγμή που οι παραγωγικές μονάδες της εξαφανίζονται και πλέον η βασική ασχολία όλων μας είναι η παροχή υπηρεσιών να αυξήσουμε το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.. Αυτό επιτυχαίνετε σε ένα μέρος με την αύξηση του τουρισμού είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού ο οποίος αγνοεί (κυρίως του εξωτερικού) την ύπαρξη της πόλης μας.. Και αυτό γιατί η πόλη δεν παρέχει τίποτα προς αυτήν την κατεύθυνση και δεν έχει κάνει ούτε μια υποδομή για να το αλλάξει…Ένα είναι το σίγουρο το ιστορικό κέντρο της πόλης πρέπει να αλλάξει, να ομορφύνει, να ενοποιηθούν οι αρχαιολογικοί χώροι και να ηρεμήσει από την βαβούρα των αυτοκινήτων έτσι ώστε να δημιουργήσει ένα καλό προϊόν για να το επισκευθεί κάποιος… Εδώ εμείς οι ίδιοι πολλές φορές αποφεύγουμε το κέντρο λόγω ταλαιπωρίας πώς να το επιλέξουν οι άλλοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Είμαστε τυχεροί που έχουμε
    1. Τεράστιο θαλάσσιο μέτωπο (κλειστό βέβαια στους πολίτες σε μέγάλο μέρος του-στην Αθήνα ήδη ξεκίνησε η αποκατάσταση της πρόσβασης, εδώ?)
    2. Χωροθετημένη εδώ και χρόνια βιομηχανική περιοχή με (παλαιότερα τουλάχιστον) πολύ μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων εγκατεστημένο εντός των ορίων της, μακριά από το κέντρο της πόλης. Για να μην ξεχνάμε το βιομηχανικό παρελθόν της πόλης είμαστε ακόμα πόλη κόμβος που μπορεί να εκμεταλλευτεί τη βαλκανική ενδοχώρα. Καλή η παροχή υπηρεσιών αλλά στην πρώτη φουρτούνα μεγάλο μέρος αυτών των κλάδων καταρρέει.
    3. Περιοχή που διατηρεί (όσο διατηρεί ακόμη) ένα παραδοσιακό και γραφικό χαρακτήρα (Άνω Πόλη) που θα μπορούσε να είναι σημείο αναφοράς των επισκεπτών.
    4. Γρήγορη πρόσβαση σε σημαντικά μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς (Βεργίνα, Όλυμπος κλπ)

    και φυσικά πολλά άλλα και εμείς ασχολούμαστε με τον τζίρο του fena και του Notos λες και είμαστε υποχρεωμένοι ως πόλη να λειτουργούμε συνεχώς με γνώμονα την τόνωση των καταστημάτων του κέντρου..Μπορούμε να μου πει κάποιος ένα σοβαρό λόγο γι'αυτό? Παραάγεται εγχώριο προϊόν με αυτόν τρόπο? Ευκαιρία είναι να ορθολογιστεί λίγο η εμπορική διάσταση του κέντρου που έχει πήξει στο ρούχο και να γίνει λίγο πιο επισκέψιμο για κάποιον που δεν ενδιαφέρεται μόνο για καινούργιο τζιν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. "Ο αργός θάνατος του κέντρου έχει έρθει εδώ και πολλά χρόνια και δεν φταίει μια πεζοδρόμηση που έγινε στα 10 χρόνια μια φορά... Μην τρελαθούμε κιόλας"
    Συζητάμε "θεωρητικά" ή "πρακτικα"; Αν συζητάμε θεωριτικά, με γενικολογίες, συμφωνώ σε όλα. Αν όμως έχεις τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση του αιώνα, έχεις στάση πληρωμών, τότε κάνεις οτιδήποτε για να μεταπείσεις τους ελάχιστους αγοραστές/πελάτες να μήν κατέβουν στο κέντρο;
    Ωραία η θεωρία για αξιοποίηση τουρισμού, τουριστών που θα έρθουν στην πόλη και θα αγοράζουν στο Κέντρο (ΠΟΤΕ? σε ΠΟΙΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ? ΣΕ ΠΟΙΟ ΛΙΜΑΝΙ?)
    Συζητάμε λοιπόν για το αν εμεις μπορούμε να επιβιώσουμε ΑΥΡΙΟ! Αν κάποιους τους ενδιαφέρει το πως θα είναι η πόλη το 2018 (πχ) - εμένα με ενδιαφέρει πως θα πληρώσω τους υπαλλήλους μου στο τέλος του μήνα.
    Και θα το επαναλάβω, χρησιμοποιώντας τη φράση της ΔΗΜΗΤΡΑΣ παραπάνω: "ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ".
    Δηλαδή αν επιτρέπαμε την ΔΙΑΜΠΕΡΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΥΣΑΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ, θα έχανε σε τίποτα η ενέργεια "που γίνεται μια φορά στα 10 χρόνια"?
    Και η Μεγάλη Κρίση (ΥΦΕΣΗ) φίλοι μου, μια φορά τον αιώνα γίνεται. Χάνοντας εγώ τον τζίρο εκείνου του Σάββατου, απλά ξέμεινα από ρευστό και πήρα δάνειο για να πληρώσω τις υποχρεώσεις μου. Θα μου πεις "από τη μια φορά στα 10 χρόνια" έγινε αυτό? Θα σου απαντήσω ότι ΝΑΙ, διότι οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Κοιτάμε το πως θα ξημερώσει αυριο και δεν επιτρέπω στον Εμπορικό Σύλλογο - όπου απήυθυναμε εντονοτατη γραπτή διαμαρτυρία με 78 υπογραφές - να παίζει στις "πλατερς" μας μικροκομματικά παιχνίδια.
    Αν δεν αντιληφθούμε το τι γίνεται σημερα, πως θα χτίσουμε το αύριο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. "Φίλη μου Δήμητρα αν θεωρείς ότι η οικονομική καταστροφή της πόλης προήλθε από μια πεζοδρόμηση του κέντρου που έγινε πειραματικά ένα Σάββατο τότε τι να πω..."
    Με πολύ απλά οικονομικά στοιχεία, θα σου πώ ότι ο τζίρος που κάνουμε Παρασκευή απόγευμα και Σάββατο, είναι το 80-90% του τζίρου μας. Όλες τις υπόλοιπες μέρες είμαστε "ανοιχτοί" για να είμαστε ανοιχτοί.

    "Εγώ το μόνο που θέλω να σκεφτείτε είναι τα εξής... Η μόνη ελπίδα για την Θεσσαλονίκη είναι από την στιγμή που οι παραγωγικές μονάδες της εξαφανίζονται και πλέον η βασική ασχολία όλων μας είναι η παροχή υπηρεσιών να αυξήσουμε το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.. Αυτό επιτυχαίνετε σε ένα μέρος με την αύξηση του τουρισμού είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού ο οποίος αγνοεί (κυρίως του εξωτερικού) την ύπαρξη της πόλης μας."

    Για "να αυξήσουμε το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε" πρέπει να γίνουν μεγάλα εργα. Όταν το αεροδρόμιο δεν μπορεί να δεχτεί μεγάλου τύπου αεροσκάφη, πως θα αυξήσεις τον τουρισμό; όταν στο λιμάνι για να ελλιμενιστεί κρουαζιερόπλοιο πρέπει να περιμένει 3 φορτηγά πλοία να ξεφωρτώσουν σε έναν ΟΛΘ που οι υπάλληλοι του εργάζονται μονο "υπερωρίες", τοτε πως θα το αυξήσουμε το κόσμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. "το αεροδρόμιο δεν μπορεί να δεχτεί μεγάλου τύπου αεροσκάφη, πως θα αυξήσεις τον τουρισμό; όταν στο λιμάνι για να ελλιμενιστεί κρουαζιερόπλοιο πρέπει να περιμένει 3 φορτηγά πλοία να ξεφωρτώσουν σε έναν ΟΛΘ που οι υπάλληλοι του εργάζονται μονο "υπερωρίες", τοτε πως θα το αυξήσουμε το κόσμο;"

    Θα τον αυξήσουμε, κλείνοντας δρόμους και περιμένωντας πότε θα το εκτιμήσουν αυτό οι.. "τουρίστες" για να αρχίσουν να μας επισκέπτονται. Εκείνο το ανεκδοτάκι με τον "αλβανό" τουρίστα το ξέρουν αυτοί στα bikerespect και τις υπόλοιπες κοινωνικες ομάδες της πόλης; είμαστε η πόλη που γουστάρει να "οραματίζεται", να κάνει "μεγαλεπήβολα μελλοντικά σχέδια", να την "βαφτίζουν" πρωτεύουσα βαλκανική... και βέβαια, ποτέ δεν ασχολείται με τα παρόντα προβλήματα, πάντα το μεταθέτουμε μέσω οραμάτων στο μέλλον. μόνο που το μέλλον ήδη μας προσπέρασε κι εμειις πλεον ουτε να επιβιώσουμε μπορούμε. οραματιζόμαστε ένα κέντρο δίχως αυτοκίνητα, μια πόλη με υποδομές, έναν κόσμο απόλυτα ειρηνικό, μια άμεση συνάντηση με τα UFO...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Φιλε Νίκο, φίλη Δήμητρα

    και που ακριβώς είναι τα καταστήματά σας στο κέντρο..?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το δικό μου είναι στην Ερμού εμποριο με ρουχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα, το δικό μου βρίσκεται στην Πρ. Κορομηλά καλο σαββατοκύριακο σε ολους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εγώ πάλι είμαι βέβαιος ότι κανείς σας δεν έχει κατάστημα στο κέντρο και αν είχατε δε θα ήταν δύο αλλά ένα γιατί είστε το ΙΔΙΟ ΑΤΟΜΟ..Καλό είναι να μην ενισχύουμε την άποψή μας έναντι των άλλων με τεχνητά μέσα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. "Εγώ πάλι είμαι βέβαιος ότι κανείς σας δεν έχει κατάστημα στο κέντρο και αν είχατε δε θα ήταν δύο αλλά ένα γιατί είστε το ΙΔΙΟ ΑΤΟΜΟ.."
    Είναι γνωστή τακτική σε όσους δεν συμφωνούν με τις απόψεις των άλλων, να δημιουργούν "εικονες" αναντίστοιχες με την πραγματικότητα. Για παράδειγμα ο Γαλιλαίος είχε αποδείξει ότι η γη είναι στρόγγυλη και η Καθολική Εκκλησία έκανε 5 αιώνες για να το αποδεχτεί. Θα αποδεχτεί ένας "ανώνυμος," ότι δεν έχω σχέση με την άλλη επισκέπτρια του blog, την Δήμητρα; Και αριθμό διαβατηρίου/ταυτότητας να σου έδιναν, πάλι τα ίδια θα έγραφες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μπορείς λοιπόν να με διαψεύσεις πανηγυρικά αναφέροντας επακριβώς τη διεύθυνσή σου και αφήνοντάς με στη ντροπή της ανωνυμίας μου (παρεμπιπτόντως που ακριβώς βασίζεται η επίκληση της δικής σου «επωνυμίας»? Θεωρείς τα «Νίκος»-«Δήμητρα» επώνυμα?).
    Να σου πω απλά ότι όποιος ξέρει να διαβάζει προσεκτικά καταλαβαίνει αμέσως την κοροϊδία σου (γι’αυτό που δεν είμαι απολύτως σίγουρος είναι αν έχεις γράψει και ως Bill και ως ανώνυμος αν και είναι πιθανόν).
    Η άσχετη επίσης αναφορά στον Γαλιλαίο φανερώνει το μέγεθος της ταραχής σου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια