Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010

Ύφεση λόγω...μποτιλιαρίσματος

“..Πάνω από 136.000 εργατοώρες χάνονται καθημερινά, εξαιτίας του μποτιλιαρίσματος, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης! Οι χαμένες εργατοώρες, αν μεταφραστούν σε χρήματα, σημαίνουν 600 εκατ. ευρώ χαμένα ετησίως..” Πηγή εφημερίδα Αγγελιοφόρος

Με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ το ΑΕΠ της χώρας για το 2009 προσέγγισε τα 240 δις €, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανέρχεται σε 33 δις €. Ο Νομός Θεσσαλονίκης συμμετέχει με βάση στοιχεία της Περιφέρειας σε ποσοστό 66% στο παραγόμενο προϊόν αυτής, δηλαδή παράγεται στο Νομό προϊόν αξίας περίπου 22 δις € σε ετήσια βάση
Με λίγα λόγια τα ανωτέρω 600 εκ € στερούν από την πόλη ανάπτυξη της τάξης του 2,7% ( ! ) σε ετήσια βάση και 0,25% από το σύνολο του ΑΕΠ της χώρας.
Μία ακόμη λεπτομέρεια: Οι επιστροφές ΦΠΑ σε εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας (δηλαδή κατά βάση της Βορείου Ελλάδος) τις οποίες έχει παγώσει η κυβέρνηση λόγω προβλήματος ρευστότητας, ανέρχονται για το πρώτο πεντάμηνο του έτους σε 500 εκ €. Όσα δηλαδή μας στοιχίζει περίπου ως χώρα το μποτιλιάρισμα της πόλης…

8 σχόλια:

  1. Φίλε μου Fil, μακάρι το προβλημα μας να ήταν μόνο το μποτιλιάρισμα..ας φτιάξουν όλα τα υπόλοιπα (να γίνουμε άνθρωποι..)και δεν πειράζει είμαστε γαλαντόμοι..χάρισμα τους!!Doeliths

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν έχεις κι άδικο.

    Βέβαια επειδή η τάση τελευταία λόγω περικοπών και κρίσης ειναι "δεν είναι μόνο τα λεφτά στη ζωή κλπ", μη φτάσουμε και στο άλλο άκρο. Γιατί είναι πολλοί αυτοί που από διάφορες στρεβλώσεις με οικονομικό αντίκτυπο πλήττονται καίρια (πχ ανεργία). Κια τότε δεν είσαι τόσο γαλαντόμος.
    ΥΓ: Να σημειώσω ότι τέτοια συμπεράσματα (δηλαδή μετάφραση της κίνησης στους δρόμους σε χρηματική αξία) θεωρώ ότι έχουν μεγάλο ποσοστό αυθαιρεσίας στους υπολογισμούς, αλλά σίγουρα δείχνουν μία τάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ίσως δεν έχετε ολόκληρο το άρθρο και παρανόησα.. Αλλά γιατί αναφέρεστε σε Εργατοώρες; 136.000 ώρες χάνονται από μποτιλιάρισμα. Θα μπορούσαν να είναι ώρες ξεκούρασης, χαλάρωσης, ψυχαγωγίας, καταστάσεις εξίσου παραγωγικές και χρήσιμες για τον άνθρωπο και κατ'επέκταση για την κοινωνία. Όσο για την παραγωγικότητα, η ποιότητα ζωής συνδέεται θετικά με την αύξησή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εννοείται πως οι καταστάσεις που αναφέρεις είναι εξίσου χρήσιμες (καμιά φορά ίσως και περισσότερο), αλλά το άρθρο μιλάει για εργατοώρες. Υποθέτω η μελέτη έχει συνδέσει την περιγραφόμενη κατάσταση με απώλεια ωρών εργασίας, ίσως δηλαδή οι χαμένες ώρες γενικά να είναι περισσότερες. Παρακάτω το άρθρο
    http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=47849

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μην ανησυχείς με την τιμή της βενζίνης σε λίγο θα πάψει το μποτιλιάρισμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το άρθρο λοιπόν δεν αποδεικνύει κάπως τη σύνδεση του μποτιλιαρίσματος με εργατοώρες.. Και εφόσον η μετάβαση στην εργασία βαρύνει συνήθως τον εργαζόμενο, προφανώς δεν βαρύνει την εργασία του, αλλά τις ελεύθερές του ώρες. Κατά τα άλλα συμφωνώ με όλο το υπόλοιπο περιεχόμενο του άρθρου (εκτός από τον τίτλο του). Απλά δεν χρειάζεται να επικαλούμαστε την ύφεση για να υπερασπιστούμε τα αυτονόητα. Kat Look

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όσοι αναμείχθηκαν στο θαύμα που λέγεται "Περιφερειακός Θεσσαλονίκης" να πάνε φυλακή γιατί μπορεί να χάνονται χιλιάδες εργατοώρες αλλά αν μετρηθούν οι νεκροί που έχει αφήσει αυτός ο δρόμος καρμανιόλα τόσα χρόνια τότε θα μείνουμε όλοι με ανοιχτό το στόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα προτιμούσες να μην υπάρχει δηλαδή;
    Ο δρόμος έχει γίνει καρμανιόλα λόγω υπερφόρτωσης (απόδειξη αναγκαιότητας) και βλακώδους οδηγικής συμπεριφοράς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια