Έτσι την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου, το κέντρο της πόλης θα κλείσει για τα ΙΧ και για τα δίκυκλα, από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 10 το βράδυ, ενώ, εκτός από τους πεζούς, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να μπαίνουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αλλά και τα ταξί, τα οποία, όμως, θα κινούνται μόνο μέσα στις λεωφορειολωρίδες. Με αποτέλεσμα η Θεσσαλονίκη να μετατραπεί σε έναν απέραντο πεζόδρομο.
Ποιες είναι όμως οι αλλαγές που θα γίνουν την Τετάρτη στην πόλη μας.. ?
Στην Τσιμισκή λοιπόν θα απαγορεύονται τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια ενώ κλειστές θα είναι και οι Μητροπόλεως, Προξένου Κορομηλά, Βασιλέως Ηρακλείου, Ερμού, Αλεξάνδρου Σβώλου, αλλά και οι κάθετες, πλην της Αγγελάκη, της Εθνικής Αμύνης, της Βενιζέλου και της Ιωνος Δραγούμη. Ανοιχτή θα είναι η Εγνατία και η λεωφόρος Νίκης.
- Τα καταστήματα την ερχόμενη Τετάρτη θα είναι ανοιχτά και το απόγευμα κατά παρέκκλιση
- Οι επιβάτες του ΟΑΣΘ θα μπορούν να μετακινούνται από τις 4 το μεσημέρι και μετά δωρεάν με τα αστικά
- Όσο για τους κατοίκους του κέντρου, επιδεικνύοντας τη σχετική κάρτα, θα μπορούν να σταθμεύσουν δωρεάν, από τις 4 το μεσημέρι μέχρι τα μεσάνυχτα, εντός της Εκθεσης, καθώς η Helexpo παραχωρεί το χώρο.
Ας δούμε όμως το θέμα λίγο πιο μακροπρόθεσμα…
Πιστεύω ότι πλησιάζει η ώρα που πρέπει να απαιτήσουμε κάτι παραπάνω…κάτι παραπάνω από ένα απλό «συμμετοχικό πανηγύρι» και μια γιορτή.. Άλλωστε σε τέτοιες γιορτές έχουμε λίγο πολύ συμμετέχει όλοι μας…Δεν το λέω με κακία ως προς την Parallaxi ούτε θέλω να μηδενίσω το έργο της το οποίο είναι σημαντικότατο και πρωτοπόρο αλλά απλά άρχισα να απαιτώ περισσότερα από αυτά..
Γιατί για την κατάντια της πόλης μας, φταίμε περισσότερο εμείς οι ίδιοι που δεν μπορέσαμε τόσα χρόνια να αλλάξουμε την νοοτροπία και την παιδεία μας στο θέμα της αυτοκίνησης…
Και Ερωτώ…Γιατί η Θεσσαλονίκη να μετατραπεί μόνο για μια μέρα ,για 4 μόνο ώρες, σε μια ουτοπική πόλη χωρίς καυσαέρια, θορύβους και κόρνες και να μην μεταμορφώσει την καθημερινότητα της έτσι? Γιατί να μιλάμε απλά για μια γιορτή και όχι για μια νέα σελίδα στην καθημερινή ζωή της πόλης?
Το πείραμα αυτό λένε ότι αν στεφθεί με επιτυχία είναι πιθανόν να θεσμοθετηθεί και να εφαρμόζεται μία ημέρα την εβδομάδα πράγμα που φαντάζει αν όχι ουτοπικό σίγουρα αστείο…Φυσικά αυτό το σκαλοπάτι θα ήταν το ιδανικό …αλλά πείτε μου πώς να θεωρήσω ρεαλιστικό και σοβαρό ένα τέτοιο σενάριο όταν το 80% του πληθυσμού της πόλης μας δηλώνει άμεση έως εξωφρενικά υπερβολική εξάρτηση με το αυτοκίνητο του? Γιατί… όταν μιλάμε για Πόλη χωρίς αυτοκίνητο είναι σαν να μιλάμε για Θεσσαλονίκη χωρίς θάλασσα…. Δηλαδή για πράγματα που απλά δεν γίνονται…
Το τρελό είναι ότι για να γίνει αυτό το νέο σκαλοπάτι δεν απαιτούνται έργα που χρειάζονται εκατομμύρια ευρώ αλλά απλές αλλαγές νοοτροπίας στην καθημερινή μας ζωή που θα οδηγήσουν σε μια πόλη πιο ανθρώπινη και φιλική προς όλους τους χρήστες της…
Δηλαδή…
- πόσο δύσκολο είναι να σταματήσει επιτέλους το παρκάρισμα σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, ράμπες, διαβάσεις, ποδηλατοδρόμους..?
- πόσο δύσκολο είναι να αρχίσει να νοιάζεται ο καθένας μας για το συμπολίτη του και να μην τον γράφει κανονικά..?
- πόσο δύσκολο είναι να αλλάξει η νοοτροπία της αλόγιστης χρήση του ΙΧ στο κέντρο.. ?
Μιλάμε δηλαδή για απλά πραγματάκια που μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν μια καλύτερη και ανθρώπινη εικόνα για την πόλη μας έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι βάσεις για να πιεστεί περισσότερο η νέα τοπική αυτοδιοίκηση, όποια και αν είναι αυτή, για πιο ριζοσπαστικά μέτρα όπως πεζοδρομήσεις κέντρου , επέκταση ποδηλατοδρόμων, δημοτική συγκοινωνία, αυξήση δρομολογίων ΟΑΣΘ κλπ…
Υγ.. Ελπίζω η συμμετοχή στο όλο εγχείρημα να είναι μεγάλη από όλους τους κατοίκους της πόλης.. Αξίζει τέτοιες προσπάθειες να τις στηρίζουμε με την παρουσία μας ..Μόνο έτσι σιγά σιγά θα αρχίσει να αλλάζει η εσφαλμένη νοοτροπία μας…Απλά κάποια στιγμή πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πιο πάνω…Και αυτή η στιγμή δεν πρέπει να αργήσει πολύ…
Ola kala fainontai
ΑπάντησηΔιαγραφήalla to :
Όσο για τους κατοίκους του κέντρου, επιδεικνύοντας τη σχετική κάρτα, θα μπορούν να σταθμεύσουν δωρεάν, από τις 4 το μεσημέρι μέχρι τα μεσάνυχτα, εντός της Εκθεσης, καθώς η Helexpo παραχωρεί το χώρο.
einai karagkioziliki.
Εγώ πιστεύω ότι έπρεπε κάπως να δοθεί λύση στο πρόβλημα στάθμευσης που θα είχαν οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου γιατί ουσιαστικά πολλοί από αυτούς αποκλείονται από το να φτάσουν σπίτια τους με το κλείσιμο των δρόμων.. Είναι μια καλή κίνηση…Αν θέλετε ρίξτε και μια ματιά στο άρθρο του αγγελιοφόρου «Η (ά)γνωστη πόλη», μέσα από το φακό του Σωκράτη Ιορδανίδη http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=7&artid=58999 για να γνωρίσετε και εσείς την άλλη Θεσσαλονίκη..
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως επίσης δείτε και το πολύ καλό άρθρο της εφημερίδας αγγελιοφόρος με τίτλο «Άλογα, μουσικές και παιχνίδι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης» http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=59072 το οποίο αναφέρει ότι απώτερος στόχος είναι η καθιέρωση της πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου το πρώτο Σάββατο κάθε μήνα με ημερομηνία έναρξης το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου…Για να δούμε τι θα δούμε λοιπόν…
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεε μου, γιατι πρεπει να υποστουμε αυτη την ταλαιπωρια... δηλαδη θα "αφυπνυστουν" οι συνειδησεις, με το να στειλουν χιλιαδες εργαζομενους στον περιφερειακο να κοιτουν το... Σειχ-Σου; καντε μετρο και προαστιακο και κλειστε το εντελως το κεντρο, αδιαφορο. Αλλα, όσο δεν υπαρχει εναλλακτικο μεσο μεταφορας, ταλαιπωρουνται οσοι χρησιμοποιουν το αυτοκινητο (υποχρεωτικα) για να πανε - φυγουν απο τις εργασιες τους. Και μονο το οτι σε κανονικες συνθηκες το Αεροδρομιο - Μετεωρα το κάνω σε 1 ωρα κι ενα τεταρτο - ενω την Τεταρτη θα το κανω σε 2,5 ωρες, φτανει και περισσευει... Ειναι ολοφανερο οτι ο Παπαγεωργοπουλος κι οσοι κατοικουν στο κεντρο, αδιαφορουν για το τι προκαλουν στους υπολοιπους. Αλληλεγγυη, σου λενε μετα η "ΠΑΡΑΛΛΑΞΗ" και τα Bike Respect! Αλληλεγγυη, στον περιφερειακο, καταναλωνοντας όχι μονο χρονο αλλα και ασκοπα εκκατομυρια λιτρα βενζινης/χρηματων, για να κανουν αυτοι το κεφι τους. Η πολη των τρελλων... την ιδια ωρα, που πολεις σαν κι εμας που δεν ειναι "λεκανοπεδια"(Μαλαγα, Τουλουζη, Φλωρεντια) δεν συμμετεχουν στο "European Carfree Day". Τι ξερουν αυτοι που δεν ξερουμε εμεις;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ειναι ολοφανερο οτι ο Παπαγεωργοπουλος κι οσοι κατοικουν στο κεντρο, αδιαφορουν για το τι προκαλουν στους υπολοιπους."
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλε δεν ξέρω τι κάνουν όσοι είναι στο κέντρο, αλλά ο "Φραπο"-γεωργόπουλος δεν ζει εκεί - ζει σε μονοκατοικία εδω και 10 χρόνια στο Πανόραμα.
Καταλαβαίνω Φίλε ανώνυμε ότι θα δημιουργηθεί κάποια μικρή ταλαιπωρία για ανθρώπους που από δυτικά πρέπει να μετακινηθούν ανατολικά και αντίστροφα. Αλλά θα ήθελα να πω ότι είναι μόνο μια μέρα και μάλιστα από τις 6 μέχρι της 10 το βράδυ που οι πιο πολλοί θα έχουν ήδη σχολάσει.. Αν πρέπει να περιμένουμε πότε θα γίνει το μέτρο και ο προαστιακός θα φτάσουμε στο 2020 και δεν θα γίνει τίποτα στην πόλη.. Και πίστεψε με αν δεν γίνουν τώρα αυτές οι ενέργειες ,αν δεν αλλάξει η νοοτροπία μας στο τρόπο μετακίνησης μας μέσα στην πόλη τότε πολύ φοβάμαι πως αυτό που περιγράφεις στο περιφερειακό θα είναι καθημερινό φαινόμενο πολύ σύντομα μάλιστα…Θα είμαστε όλοι ακίνητοι…Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν άνθρωποι που χρειάζονται υποχρεωτικά το αυτοκίνητο τους(και εγώ μέσα σε αυτούς) για να πάνε στην εργασία τους αλλά υπάρχουν πάρα πολύ που πραγματικά δεν το χρειάζονται και επιβαρύνουν το κέντρο άσκοπα.. Και αυτό είναι καθαρά θέμα νοοτροπίας.. Το που μένει ο ατσαλάκωτος πραγματικά δεν με αφορά και δεν είναι θέμα προς συζήτηση…Τέλος θέλω να πω πληροφοριακά πως οι πόλεις που συμμετέχουν είναι 2037 και μπορείτε να τις δείτε εδώ http://www.mobilityweek.eu/-Participating-cities-.html …
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν οι δημότες αυτής της πόλης και γενικότερα οι πολίτες αυτής της χώρας ενημερώνονταν για το τί γίνεται γύρω τους εκτός από ποδόσφαιρο και κουτσομπολίστικα περιοδικά, τότε η κίνηση αύριο θα ηταν αισθητά μειωμένη. Γιατί φυσικά πολλές μετακινήσεις μπορούν να αποφευχθούν για μία μέρα αλλά ως συνήθως οι περισσότεροι θα φθανουν πέριξ του κέντρου θα τους διώχνουν και θα βρίζουν τους γραφικούς που κλείνουν το κέντρο. Για το ότι δεν ξέρει τί συμβαίνει δίπλα του δε θα φταίει φυσικά ο ίδιος. Αν είναι δυνατόν να μη μπορούμε να δεχθούμε για μια μέρα μια παραπάνω ταλαιπωρία, δηλαδή αν γινόταν ένα παραπάνω ατύχημα στον περιφερειακό θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι; Τουλάχιστον τώρα κάτι θετικό θα γίνει ως αντιστάθμισμα και επαναλαμβάνω ότι μεγάλο μέρος αυτού μπορεί να αποφευχθεί αν ο κόσμος ενημερώνεται περισσότερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεσσαλονίκη: Πέτυχε η ημέρα ...με αυτοκίνητο
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποτίθεται ότι σήμερα ήταν "ημέρα χωρίς αυτοκίνητο".
Από νωρίς το μεσημέρι άρχισαν εκδηλώσεις, αλλά και τα αναμενόμενα παρατράγουδα.
Όπως γράψαμε πολλές φορές, από κάποιο διαβολικό μηχανισμό, κάθε φορά που λες στους Θεσσαλονικείς "μην κατεβαίνετε σήμερα στο κέντρο", ορμάνε σαν τους Σελτζούκους, να κατακλύσουν το (κλειστό) κέντρο, με το Ι.Χ. ! Αυτό είναι νόμος!
Έτσι, αργά το απόγευμα δημιουργήθηκαν ατέλειωτα ... μποτιλιαρίσματα, εκνευρισμός και αναμονή που έφερε στα όρια νευρικής κρίσης, όσους εργάζονται στο κέντρο και θέλησαν να επιστρέψουν στο σπίτι τους.
Ο τροχονόμος στη διασταύρωση Εθνικής Αμύνης και Τσιμισκή, έκανε ότι μπορούσε για να ... καθυστερούν τα αστικά του ΟΑΣΘ, στα οποία οι εργαζόμενοι, παστωμένοι σαν ρέγγες Ατλαντικού, βλαστημούσαν την ώρα και τη στιγμή που τους έφερε στη Θεσσαλονίκη της ακινησίας.
Αντε, και του χρόνου...
http://taxalia.blogspot.com/2010/09/blog-post_2563.html
Πρέπει να γίνει κάτι για το περιβάλλον στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Αλλά τι να γίνει όταν η ίδια η ΕΤ3 ασχολείται με το περιβάλλον σε όλες τις άλλες πόλεις, εκτός από τη Θεσσαλονίκη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα και μια μοναδική ελληνική εκπομπή με τίτλο ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ την έδωσαν σε μια εταιρία από την Αθήνα, μέσω ενός συγγενή του πρώην προέδρου της ΕΤ3 Σπηλιόπουλου και τρώνε όλοι εις υγείαν του περιβάλλοντος και του κορόϊδου που σ΄αυτήν την περίπτωση είναι ο ελληνικός λαός και η Θεσσαλονίκη.
Αλήθεια τώρα που άλλαξε η διοίκηση η εκπομπή θα παραμείνει; Γιατί αυτοί που έτρωγαν από την ΕΤ3 έχουν πάει σπίτι τους. Λέτε να βρέθηκαν καινούργιοι;
Και αν βρέθηκαν ας κάνουν κάτι για το περιβάλλον της πόλης, ας μιλήσουν γι αυτό.
Αγαπητέ Ανώνυμε, σας βρίσκω αρκετά ενημερωμένο σχετικά με την εκπομπή ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς που το ψάχνουμε λίγο παραπάνω, ξέρουμε κάτι περισσότερο γι αυτούς που τα... Τσάκωναν. Για ψάξτε λίγο το όνομα... Τσάκωνας
Θα συμφωνήσω μαζί σου φίλε μου μόνο με την πρώτη σου τοποθέτηση ότι "Πρέπει να γίνει κάτι για το περιβάλλον στην πόλη της Θεσσαλονίκης"..Το τι κάνει η ΕΡΤ3, το που και γιατί δίνει εκπομπές εκεί που τις δίνει δεν με ενδιαφέρει στην παρούσα φάση και δεν με αφορά..Σημασία έχει όμως το τι κάνουμε εμείς για να έχουμε ένα καλύτερο περιβάλλον στην πόλη μας και εδώ πρέπει να δωθεί η μεγαλύτερη βαρύτητα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς και δεν σας αφορά και δεν θα πρεπε, έχει όμως ενδιαφέρον το σχόλιο όταν χάνονται εκατομμύρια που μοιράζονται χαριστικά σε ανθρώπους που δεν έχουν τα εχέγγυα να συμβάλλουν στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος της Θεσσαλονίκης, ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα χρήματα γι αυτό τον σκοπό.
ΑπάντησηΔιαγραφή