Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009

ΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΑΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ...!!

Το νέο δημαρχιακό "Μπετόν Αρμέ" μέγαρο αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα για το κέντρο της πόλης...Την άποψη μας για την κατασκευή του την ξέρετε.. Άλλωστε την έχουμε εκφράσει στο παρελθόν .. Φυσικά δεν ήμασταν οι μόνοι.. Την αντίθεση τους είχαν εκφράσει άλλωστε σύσσωμη η αντιπολίτευση όπως και πάρα πολλοί καλοί φίλοι .

Το νέο Δημαρχιακό μέγαρο (όνειρο του τωρινού Δημάρχου) είναι ένα ογκωδέστατο κτιριακό συγκρότημα και γειτνιάζει ή μάλλον καλύτερα επισκιάζει τόσο το Βυζαντινό μουσείο όσο και το αρχαιολογικό … Κατέχει άλλωστε τα πρωτεία σε ένα πράγμα…Είναι το πρώτο κτίριο τέτοιας έκτασης που χτίζεται πάνω σε στρατόπεδο (Τσιρογιάννη) πράγμα που φοβάμαι πως θα ανοίξει τον δρόμο και σε άλλα στρατόπεδα της πόλης μας.. Δυστυχώς, δεν υπάρχει δικαστήριο για εγκλήματα κατά του πολιτισμού και της αισθητικής όπως λέει χαρακτηριστικά ο Βασίλης Κεχαγιά στο tvxs .

«Εγώ αυτό που γνωρίζω και έχω συναντήσει στο εξωτερικό είναι ότι μια πόλη οφείλει να σέβεται τα μουσεία της , τα οποία αναδεικνύουν το πολιτιστικό και ιστορικό της στίγμα, ενώ παράλληλα Πρέπει να φροντίζει να δώσει αέρα στους χώρους αυτούς, να τους φέρει σε συνομιλία με το περιβάλλον.»

Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ούτε κατά διάνυα στην προκειμένη περίπτωση. Το Δημαρχιακό Μέγαρο φαίνεται σαν να γύρισε την υψηλόσωμη πλάτη του στο βυζαντινό μουσείο και το κάλυψε τελείως.. Έτσι δεν έχει πλέον οπτική πρόσβαση προς τη θάλασσα…Γι όσους βλέπουν ότι το δημαρχιακό μέγαρο επικοινωνεί με το βυζαντινό και με το αρχαιολογικό μουσείο θα ήθελα να μου εξηγήσουν πως το επιτυγχάνει αυτό? Φυσικά οποιαδήποτε πλέον διαφωνία με το συγκεκριμένο «κύβο μπετόν» στο κέντρο της πόλης δεν έχει καμία ουσιαστική σημασία αφού πλέον η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη…Αυτό θα είναι το δημαρχείο της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα πολλά πολλά χρόνια… Από την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τίθεται θέμα σύγκρισης με το παλιό Δημαρχείο στο Καραβάν Σεράι …Φυσικά και ο δήμος χρειάζονται να έχει έναν καινούργιο ενιαίο χώρο για να εγκατασταθεί…Φυσικά και ο χώρος του Καραβάν Σεράι εδώ και πολλά χρόνια έχει γίνει μη λειτουργικός για όλους (πολίτες ,υπαλλήλους κλπ) και ήταν επιτακτική η ανάγκη μετεγκατάστασης του Δημαρχείου…Η διαφωνία όλων έγκειται στην επιλογή του συγκεκριμένου χώρου, στο τρόπο κατασκευής που επισκιάζει το βυζαντινό μουσείο, στο μεγάλο κόστος κατασκευής (σχεδόν διπλασιάστηκε από τις αρχικές προβλέψεις) και στην μη αξιοποίηση υπαρχόντων διατηρητέων κτηρίων για τις υπηρεσίες του Δήμου(Παλιό τελωνείο, Στρατηγείο κλπ)… Πλέον η ουσία όμως είναι να δούμε και να αναλύσουμε την ήττα.. Γιατί πραγματικά θεωρώ ότι είναι μια μεγάλη ήττα όλων μας η κατασκευή του δημαρχείου στο συγκεκριμένο σημείο στο κέντρο της πόλης και μάλιστα σε χώρο πρώην στρατοπέδου.. Αυτό που με προβληματίζει είναι όμως το μέλλον.. Φαίνεται δυστυχώς ότι η πλειονότητα της πόλη δεν αντιλαμβάνεται ή μάλλον καλύτερα δεν συμμετέχει ενεργά για το κάλο αυτής..
Φυσικά και οι φωνές αντίδρασης είναι πλέον περισσότερες από ότι ήταν παλιά που είτε δεν υπήρχαν είτε δεν ακούγονταν….Φυσικά και έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο Ανεξάρτητων κινήσεων Θεσσαλονίκης που δίνει ένα ποιο οργανωμένο τρόπο αντίδρασης και πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που θυσιάζουν τον ελεύθερο τους χρόνο για το καλό της πόλης και όλων μας …
Απλά όλες αυτές οι φωνές αν δεν ενισχυθούν από την παρουσία όλων μας και την ενεργή συμμετοχή κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν γραφικές… και αυτό είναι και θα είναι στο μέλλον το μεγάλο ζήτημα.. Δεν προσπαθώ να μειώσω καμία ενέργεια όλων αυτών που μάχονται για μια καλύτερη ανθρώπινη πόλη απλά λέω ότι πρέπει να γίνουμε πιο πολλοί για να έχουμε Δύναμη. Άλλωστε υπάρχουν και τα πρώτα θετικά δείγματα όλων αυτών των ενεργειών ..Οι πρώτες νίκες βλέπε περίπτωση υποθαλάσσιας, ποδηλατόδρομοι κλπ είναι ενδεικτικά παραδείγματα που μου γεμίζουν ελπίδα για το μέλλον…
***** Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου Δημαρχείου επιτράπηκε για μια ακόμα φορά η στάθμευση στο πλακόστρωτο της παραλίας, έναντι του Δημαρχείου. Αυτός ο κακός θεσμός καταδεικνύει για μια ακόμα φορά το μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης της πόλης και τις πρόχειρες λύσεις που επιστρατεύει η τοπική αυτοδιοίκηση για να βελτιώση την κατάσταση.


31 σχόλια:

  1. συμφωνώ απόλυτα με όλη την τοποθέτησή σου...θέλει περισσότερη δύναμη κ περισσότερη προσπάθεια απ'όλους μας...πρέπει να μας βρίσκουν μπροστά τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκτός από την αισθητική και περιβαλλοντική πλευρά υπάρχει και η άλλη, που είναι ενδεικτική των προτεραιοτήτων της διοίκησης του δήμου. Απέναντι από το νέο δημαρχείο βρίσκεται το 1ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, δύο άθλια λυόμενα κτίρια που βρίσκονται εκεί "προσωρινά" τα τελευταία 31 χρόνια, από το σεισμό του 1978. Αντι λοιπόν να φτιάξει ένα αξιοπρεπές κτίριο για τα παιδιά, ο Δήμαρχος προτίμησε να φτιάξει ένα παλάτι για τον εαυτό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ efou Πρέπει αυτές οι κινήσεις να αποκτήσουν περισσότερους υποστηριχτές...Όσο μεγαλώνουν αυτές τόσο περισσότερο σε υπολογίζουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Βασίλη συμφωνώ απόλυτα...Η σχολική στέγη είναι ένα μεγάλο ζήτημα για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και δεν ενδιαφέρει κανέναν. Άλλωστε ακόμα μιλάμε για διπλοβάρδιες ,για λυόμενα ,για ακατάλληλα σχολεία λόγω παλαιότητας,για σχολεία με αμίαντο κλπ...Τα λεφτά που ξοδεύτηκαν για το Δημαρχείο μπορούσαν κάλλιστα να καλύψουν πολλές "τρύπες" τόσο για την σχολική στέγη όσο και για τα άλλα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν το δήμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. θελει γκρεμισμα,πολυ απλα. Εχει πνιξει την πολη.Ειναι οτι χειροτερο εχει κανει κανεις για την θεσσαλονικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Από την πρώτη στιγμή που το είδα σε μακέτα μέχρι και την ολοκλήρωσή του, το νέο δημαρχείο Θεσ/νίκης μου θυμίζει ενα πολύ γαμάτο πολυκλαδικό λύκειο, σε φοβερό σημείο, και στο οποίο πολύ θα γούσταρα να φοιτούσα μικρός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Φίλε Μπανάνες τώρα το χρυσοπληρώσαμε ...Το γκρέμισμα δεν βοηθάει...Το θέμα ήταν να μην γίνει.. Από την στιγμή που έγινε πρέπει δυστυχώς να το αποδεχτούμε..Το μόνο που μπορούμε πια να κάνουμε είναι να είμαστε "ετοιμοπόλεμοι ενεργοί πολίτες" για να μην επιτρέψουμε να γίνουν άλλα τέτοια εκτρώματα...(Πάντα με ειρηνικό τρόπο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Χαχαχα.... Πράγματι φίλε juniperoos θυμίζει πολύ κτίριο Λυκείου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για αλλη μια φορα η ΜΙΖΕΡΙΑ σε ολο της το μεγαλειο. Συνωνυμο - ταυτοτητα της πολης μας. οτι εργο και να γινει, οτι καινουργιο αν προστεθει, ανακυκλωνει μια μιζερη κατασταση στυο μυαλο των κατοικων της.
    Το αν η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε "μαρασμό" ή "μιζέρια" έχει να κάνει με το ότι ουδέποτε τα τελευταία χρόνια μπόρεσε να πιστέψει στις δικές της δυνάμεις, να τις κρατήσει και να τις υποστηρίξει. Η αιτία αυτού είναι πολυσύνθετη:
    Από το πώς δομήθηκε μετά τη μεταπολίτευση το διοικητικό μοντέλο μας, που τα έδωσε όλα στο κέντρο και στη Θεσσαλονίκη μόνο τον τίτλο της "πρωτεύουσας των Βαλκανίων", το πώς αναπτύχθηκε ο λόγος του τοπικού πολιτικού προσωπικού, που βρήκε ως εύκολο άλλοθι την "κακή Αθήνα" και δεν μπόρεσε να ενωθεί και να διεκδικήσει δυναμικά.
    Οτι εργο κι αν γινει σε αυτη την πολη, ειμαστε κατακερματισμενοι! μας φταιει το βυζαντινο μουσειο, για το νεο δημαρχειο, μας φταιγανε οι "καμιναδες" που θα υπηρχαν μεσα στην θαλασσα για την υποθαλασσια (που δεν θα γινει), μας φταιει για το νεο αεροδιαδρομο (που σταματαει η κατασκευη του) το οτι χαλαει τα αφρωδη κυματα της θαλασσας!
    ΜΙΖΕΡΙΑ, ΠΑΝΤΟΥ ΜΙΖΕΡΙΑ. Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΩΣ "ΚΟΥΦΑΡΙ" ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ: οτι για να γινουν εργα πρεπει να προσθεσεις και να αφαιρεσεις. Και το κυριοτερο, να ειναι κτημα "ΟΛΩΝ." Δυστυχως το "ΟΛΟΝ" (οντοτητα κοινωνικη) ειναι εννοια ανυπαρκτη στην... "ερωτικη" κατα τα αλλα πολη μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "ΜΙΖΕΡΙΑ, ΠΑΝΤΟΥ ΜΙΖΕΡΙΑ. Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΩΣ "ΚΟΥΦΑΡΙ" ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ: οτι για να γινουν εργα πρεπει να προσθεσεις και να αφαιρεσεις. Και το κυριοτερο, να ειναι κτημα "ΟΛΩΝ." Δυστυχως το "ΟΛΟΝ" (οντοτητα κοινωνικη) ειναι εννοια ανυπαρκτη στην... "ερωτικη" κατα τα αλλα πολη μας."

    Πεστα χρυσοστομε, πεστα. Κρυβει λεει το βυζαντινο μουσειο, δηλαδη το κτιριο της "κεραμοποιιας ΦΙΛΙΠΠΟΥ"!!! Ενα δημαρχειο η μελετη του οποιου εγινε απο Πανεπιστημιακους Αρχιτεκτονες, λοιδορειται απο τον καθενα ΜΙΖΕΡΟ Θεσσαλονικιο. Αλλα αυτη ειναι η τυχη που μας αξιζει σαν πολη. Τον Φειδια και τον παρθενωνα να χτισουμε, παλι θα βρουμε τροπους να μιζεριασουμε.... για λυπηση, πραγματικα, ειμαστε.
    ΝΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Το Δημαρχιακό Μέγαρο φαίνεται σαν να γύρισε την υψηλόσωμη πλάτη του στο βυζαντινό μουσείο και το κάλυψε τελείως.. Έτσι δεν έχει πλέον οπτική πρόσβαση προς τη θάλασσα..."
    - Για όσους έχουνε επισκεφτεί το Βυζαντινό Μουσείο, δεν έχει ούτε ένα παράθυρο προς την θάλασσα (στο μόνο που έκοψε την θέα, είναι το afe "Β"). Δεν θέλω να πιστεψω ότι κάποιος εκπροσωπεί τόσο καλά το cafe...

    "Γι όσους βλέπουν ότι το δημαρχιακό μέγαρο επικοινωνεί με το βυζαντινό και με το αρχαιολογικό μουσείο θα ήθελα να μου εξηγήσουν πως το επιτυγχάνει αυτό?"
    - Πολύ απλή η απάντηση: Κτίριο πολυτεχνικής, τμήμα αρχιτεκτονικής, Α.Π.Θ. Το πως επιτυγχάνεται η επικονωνία των συγκεκριμένων κτιρίων, την απάντηση θα σας την δώσει οποιοσδήποτε δευτεροετής φοιτητής. Αντε, γιατί όλοι ειδήμονες έγιναν σε αυτή την πόλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Το νέο Δημαρχείο θεμελιώθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2006 και έχει σχεδιαστεί από την ομάδα του καθηγητή αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Αν. Μπίρη μετά από Πανελλήνιο Διαγωνισμό."

    http://www.newsfilter.gr/2009/10/08/egkeniazete-to-neo-dimarchio-tis-thessalonikis/

    "Οταν το 1989 ξεκινούσε η κατασκευή του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, οι αρχιτέκτονες Τάσος και Δημήτρης Μπίρης είχαν μόλις κερδίσει τον πανελλήνιο διαγωνισμό για το νέο δημαρχείο. Δεν ήταν δηλαδή ακόμη δυνατή η ρεαλιστική αντίληψη για την παρουσία του μουσείου στον χώρο της πόλης, ήταν ωστόσο πασίγνωστος ο χαρακτήρας του και ο τρόπος με τον οποίο είχε προσεγγίσει το θέμα ο Κυριάκος Κρόκος. Υπήρχε επίσης στη θέση του από το 1962 το Αρχαιολογικό Μουσείο, έργο του Πάτροκλου Καραντινού."

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=34&artId=169930&dt=24/02/2008

    Σύμφωνα λοιπόν με όλους τους "φωστήρες" εδω μέσα, ο ίδιος άνθρωπος - ο Καθηγητής Ε.Μ.Π. Αν. Μπίρης - που δημιούργησε το Βυζαντινό Μουσείο και σχεδίασε το νέο Δημαρχείο, είναι διπρόσωπος: το Βυζαντινό είναι θεϊκό κτίριο, ενώ το Δημαρχείο, είναι μπετόν. Καλά τα λέει ο φίλος/η παραπάνω, είστε πνιγμένοι στην μιζέρια εσείς οι θεσσαλονικείς. Τι παρθενώνα και τι Φειδίας, εδώ αμφισβειτείτε όλη την σύγχρονη αρχιτεκτικτονική οπτική. Καλά το λένε, η "ημιμάθεια, είναι χειρότερη της αμάθειας".
    Φιλικά, ένας αθηναίος αρχιτέκτονας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η μιζέρια μας, απλά πλέον περνάει σε όλα τα επίπεδα... διαβάστε το εξαιρετικό άρθρο της Express για να καταλάβετε
    http://www.express.gr/news/ellada/222690oz_20091019222690.php3

    Το νέο Δημαρχείο μας μάρανε! Αφού δεν μας αρέσει κι αυτό, ας μην μας κατηγορούν για "φραπεδούπολη" - η πόλη που αντιδρά σε οποιαδήποτε αλλαγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "η πόλη που αντιδρά σε οποιαδήποτε αλλαγή."
    Ακριβώς αυτό φίλε μου, ακριβώς αυτό. Η πόλη που αντιδρά σε οτιδήποτε, που μένει στάσιμη σε όλα τα έπίπεδα. Οι δήθεν "προοδευτικοί" (αντιπολίτευση δήμου θεσσαλονίκης) έχουν μετατρέψει την πόλη σε άκρως συντηρητική. Για την συμπολίτευση, δεν το συζητάμε, είναι εξ'ορισμού "συντηρητική".
    Η πόλη αργοπεθαίνει κάθε φορά που σχεδιάζεται κάτι να γίνει, και βγαίνουν 100 διαφορετικές φωνές με ενστάσεις. Για το δημαρχείο τρώρα, αντί να το χαρούμε, εμείς "μυξοκλαίμε" για τα σχολεία που... είναι σε διπλοβάρδια.
    Σαν να λέμε, να μην γίνει ποτέ η ΠΑΘΕ, διότι σε κάθε χωριό της Πίνδου δεν υπάρχει δρόμος με 2 λωρίδες κυκλοφορίας. Αντί να χαρούμε που κάτι εγινε στην πόλη, εμείς το θάβουμε πριν αυτό ξεκινήσει.
    Γι' αυτο και οι υπόλοιποι Ελληνες μας δώσανε τον τίλτο "πρωτεύουσα των Βαλκανίων". Τέτοια σχολή σκέψης, σίγουρα μας κάνει "πρωτεύουσα" πόλη παντού σε όλο τον κόσμο, στην βλακεία, την ηλιθιότητα, τη χαζομάρα και την μιζέρια (που λέει κάποιος φίλος παραπάνω).
    Το χειρότερο είναι, ότι πιστεύω πως η κατάσταση του "μυαλού" των Θεσσαλονικέων είναι μή αναστρέψιμη. Όσοι έχουμε ζήσει στην Αθήνα, την Πάτρα, τη Λάρισσα, το Βόλο, βλέπουμε την διαφορετική σχολή σκέψης που έχουν οι πολίτες αυτών των πόλεων. Χαίρονται κάθε έργο, κάθετι που γίνεται και δεν μεμψιμοιρούν. Εμείς στην θεσσαλονίκη, όμως, είμαστε δυστυχώς "άλλο φρούτο," η προσωποποίηση του απόλυτα "χαζοχαρούμενου" κάδρου του Σταρόβα (η φραπεδούπολη που σχολιάζει την "κακιά" Αθήνα στον Λαζόπουλο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @φίλε ανώνυμε ...Το να θεωρεί κάποιος την άποψη του οποιοδήποτε ως μίζερη είναι δικαίωμα του όπως βέβαια είναι δικαίωμα του καθενός να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του...Το να διαφωνείς με ένα έργο δεν σημαίνει αυτόματα όμως ότι αυτό που λες είναι μίζερο και ενάντια σε όλα τα «υποτίθεται» προοδευτικά πνεύματα της πόλης μας που κρατάν αυτήν την όλη πίσω.. Η πρόοδος είναι αποτέλεσμα δημοκρατικού διαλόγου και συγκερασμός πολλών απόψεων….
    Φυσικά και η άποψη σου είναι σεβαστή.. Άλλωστε γι αυτό και υπάρχει και αυτό το Blog. Για να ανταλλάσουμε απόψεις.. Τώρα αν θεωρείς ότι η διαφορετική άποψη του καθενός είναι και μιζέρια…αυτόματα εσύ ο ίδιος καταστρέφεις τον διάλογο.. Δεν καταλαβαίνω δηλαδή πρέπει όλοι να συμφωνούμε με μια τοποθέτηση.. Αν είναι έτσι να βγω και να πω «Ζήτω ο Δήμαρχος» «ζήτω οι συνεργάτες του», «ζήτω το μεγαλύτερο οικονομικά σκάνδαλο που έχει αποκαλυφθεί σε τοπική αυτοδιοίκηση», ζήτω που ο προϋπολογισμός του δημαρχείου από 29 εκ πήγε στα 55 εκ.. Ζήτω ζήτω..

    Τώρα όσον αφορά το «ότι καινούργιο αν προστεθεί, ανακυκλώνει μια μίζερη κατάσταση στο μυαλό των κατοίκων της» δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό…Αν δούμε το παράδειγμα του μετρό δεν πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές φωνές που διαμαρτυρήθηκαν για το έργο…Οι φωνές όταν ακούγονται ακούγονται γιατί οι πολιτικές ηγεσίες είτε είναι τοπικές είτε είναι κεντρικές δεν ξεκαθαρίζουν το τοπίο..(πχ οι φωνές για το αεροδρόμιο Μακεδονίας υπάρχουν για δύο λόγους γιατί πρώτον δεν έχει γίνει ολοκληρωμένη περιβαντολογική μελέτη http://panosz.wordpress.com/2008/09/13/diadromos-12/ και δεύτερον γιατί πολλοί (πολιτικοί κυρίως) ψιθυρίζουν εδώ και χρόνια ότι πρέπει να δημιουργηθεί αεροδρόμιο Δυτικά πράγμα που είναι σαν να ακυρώνει αυτό που παν να κάνουν ανατολικά…μήπως όλα αυτά τα βγάζω από το μυαλό μου..? Πλέον ο κόσμος όταν βλέπει ότι ένα σχέδιο είναι ελλιπές ή έχει πράγματα που καλό θα ήταν να βελτιωθούν φωνάζει….Και για μένα καλά κάνει…Θα αναφέρω και ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό από την Αθήνα μια που την ανέφερες…Όταν έγινε το μεγάλο έργο του μουσείου της Ακρόπολης είχαν αποφασίσει να κατεδαφιστούν δύο διατηρητέα κτήρια που εμπόδιζαν υποτίθεται το μουσείο…Οι κάτοικοι ξεσηκώθηκαν και το Στε τους δικαίωσε…Εγώ δεν είδα όμως κανέναν να τους κατηγορεί για μιζέρια ?

    Σε αυτό που συμφωνώ απόλυτα μαζί σου είναι «ότι για να γίνουν έργα πρέπει να προσθέσεις και να αφαιρέσεις.» Η διαφοράς μας λοιπόν είναι ότι εσύ μάλλον προσθέτεις περισσότερα και εγώ μάλλον αφαιρώ περισσότερα…

    Και κλείνοντας για ότι «κακό» υπάρχει στην πόλη μας δεν φταίει ούτε στο ελάχιστο η Αθήνα αλλά η ίδια μας η πόλη, εμείς οι κάτοικοι της και όλοι οι τοπικοί φορείς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Φίλε ανώνυμε Το κτίριο κεραμοποιίας Φιλίππου όπως αναφέρεις έχει πάρει Το «Βραβείο Μουσείου» του Συμβουλίου της Ευρώπης το 2005 και το 2001 κηρύχθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού «ιστορικό, διατηρητέο μνημείο».Το δημαρχείο έγινε σε εκείνη την τοποθεσία γιατί το έλεγε Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πριν τριάντα χρόνια !! Τότε όμως τα δεδομένα ήταν διαφορετικά στην περιοχή.. Δεν υπήρχε ούτε το Βυζαντινό μουσείο, ούτε το Βελλίδιο, το Αριστοτέλειο είχε ένα κτίριο ανά χιλιόμετρο, δεν υπήρχε κυκλοφοριακό πρόβλημα ούτε ζήτημα έλλειψης πρασίνου στην πόλη…Απλά υπήρχαν άλλα Δεδομένα…

    Το μεγαλύτερο αρνητικό στην όλη υπόθεση είναι ότι το νέο δημαρχείο πλέον αποκλείει κάθε σκέψη για μελλοντική επέκταση του Βυζαντινού, αλλά και του Αρχαιολογικού Μουσείου, που ήδη ασφυκτιά από το πλήθος των ευρημάτων που φυλάσσονται στις αποθήκες του. Είναι γνωστό σε όλους ότι τα ευρήματα που έχουν βρεθεί από τις ανασκαφές του μετρό ψάχνουν στέγη και ακόμα φυλάσσονται σε διάφορες αποθήκες ή container γιατί δεν υπάρχει χώρος!!

    Ένα άλλο ζήτημα που δεν πήρε έκταση είναι ότι κατά πάσα μεγάλη πιθανότητα το Δημαρχιακό μέγαρο δεν θα είναι πλήρες, αλλά θα είναι ένα «δημαρχείο - στρατηγείο» με το γραφείο δημάρχου και κάποιες από τις υπηρεσίες του δήμου. Πολλές θα παραμείνουν διάσπαρτες στην πόλη. Ο χρόνος θα δείξει πλέον την λειτουργική αξία του κτιρίου….Και στο φινάλε πλην από το χαρακτηρισμό ΜΙΖΕΡΟ ΜΙΖΕΡΙΑ κλπ , δεν ακούω και κανένα επιχείρημα για το Δημαρχείο…Πείτε τα επιχειρήματα σας για να ακουστούν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Φίλη μου βασιλική όταν ανέφερα οπτική πρόσβαση δεν εννοούσα ότι εσωτερικά στο μουσείο θα μπαίναμε και θα αγναντεύαμε την θάλασσα και φυσικά δεν αναφερόμουν ούτε για το café του Βυζαντινού μουσείο .. Μιλούσα για το συνολικό αρχιτεκτονικό τοπίο…Και θα χρησιμοποιήσω από το άρθρο του Κεχαγιά στο http://www.tvxs.gr/v23161 που αναφέρει

    «Σύμφωνα, λοιπόν, με βασικά «άρθρα» του κώδικα της μουσειολογίας, μια πόλη οφείλει να σέβεται τα μουσεία, τα οποία αναδεικνύουν το πολιτιστικό και ιστορικό της στίγμα, ενώ παράλληλα φροντίζει να δώσει αέρα στους χώρους αυτούς, να τους φέρει σε συνομιλία με το περιβάλλον και να τους περικλείει σε τοπία «αρχιτεκτονικής αλληλεγγύης». Και για να μην ταξιδέψει πολύ ο νους μας, αρκεί να αναλογισθούμε τον τρόπο με τον οποίο το νέο Μουσείο Ακρόπολης κλίνει ευλαβικά το γόνυ στο κλασικό αριστούργημα που έχει απέναντί του.»

    Εγώ αέρα δεν βλέπω να δίνει.. Άλλωστε έχει χτιστεί σε απόσταση αναπνοής από το Βυζαντινό μουσείο…Τώρα όσον αφορά την επικοινωνία των χώρων θα με διευκόλυνες αν μου έδινες κάποια βασικά στοιχεία που να το αποδεικνύουν αυτό….Σε καμία περίπτωση δεν το παίζω ειδήμονας.. Εξέφρασα απλώς την άποψη μου και περιμένω με τα επιχειρήματα σου να την αλλάξω…Ευχαριστώ για το σχολιασμό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ φίλε Ανώνυμε πραγματικά το άρθρο που αναφέρεις http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=34&artId=169930&dt=24/02/2008 λέει όλα αυτά που αναφέρουμε όλοι όσοι διαφωνούμε με την μορφή του νέου Δημαρχείου …Διάβασε το λίγο πιο προσεκτικά. Το 1989 ο κύριος Μπίρης και η ομάδα του κέρδιζαν τον πανελλήνιο διαγωνισμό για το νέο δημαρχείο πριν χτιστεί το Βυζαντινό μουσείο…Πρώτο κτίστηκε το Βυζαντινό μουσείο… Τα δεδομένα λοιπόν είχαν αλλάξει για την περιοχή… Ο κύριος Μπίρης είχε κάνει την μελέτη χωρίς να είναι πίσω από το Δημαρχείο το Βυζαντινό Μουσείο..
    Το Βυζαντινό μουσείο δεν το επιμελήθηκε ο κύριος Μπίρης αλλά ο Κυριάκος Κρόκος. Όποτε αυτό που αναφέρεις δεν ευσταθεί…Δεν τα δημιούργησε και τα δύο ο ίδιος άνθρωπος…
    Το μεγαλύτερο μας πρόβλημα δεν είναι να συγκρίνουμε ποια ομάδα των δύο αρχιτεκτόνων έχει κάνει πιο καλή δουλειά...Εγώ αυτό που αναφέρω είναι ότι έγινε εκεί ένα Δημαρχείο με μια μελέτη που είχε γίνει με βάση άλλα δεδομένα και ενώ τώρα οι πραγματικές ανάγκες της πόλης μας έχουν αλλάξει…Απλά πράγματα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @φίλε Δημήτρη δεν λέω ότι το μέγιστο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης είναι το νέο δημαρχιακό μέγαρο ούτε κάτι άλλο.. Με αφορμή τα εγκαίνια του όμως παραθέτουμε κάποια στοιχεία και προβληματισμούς που δεν μας αρέσουν…

    Δεν συμφωνώ ότι ΜΟΝΟ η Θεσσαλονίκη έχει το «μειονέκτημα» συμφωνά με εσάς να αντιδρά σε οποιαδήποτε αλλαγή.. Αυτό είναι γενικότερο φαινόμενο και χαρακτηριστικό του Έλληνα.. Η αλλαγή όμως δεν σημαίνει πάντα ότι πηγαίνει προς την σωστή κατεύθυνση…Ή μήπως αυτό σημαίνει ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ φίλε Jimmy δεν ξέρω κατά πόσο κοντά είναι ο ορισμός της πόλης ως φραπεδούπολης με αυτό που κάνουμε εδώ.. Πιο κοντά σε αυτόν τον ορισμό μου φαίνεται το να μην ασχολούμασταν με τίποτα και να πηγαίναμε για καφεδάκι στην παραλία παρά να συζητάμε και να ανταλλάσουμε απόψεις για ένα έργο που θα επηρεάσει την ζωή μας για τα επόμενα 100 χρόνια…Η Θεσσαλονίκη πάσχει σε πολλούς τομείς δεν διαφωνώ αλλά γι αυτό ευθυνόμαστε όλοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Οι οικισμοί αποτελούν σύνθετα συστήματα δομημένου και κενού χώρου, όπου γενεές και γενεές ανθρώπων μοιράζονται τις ζωές τους, τις φιλοδοξίες και την εμπειρίες τους στο διάβα του χρόνου. Παρόλο που το κάθε κτίριο ξεχωριστά αποτελείται από σταθερά και μάλλον μόνιμα υλικά στοιχεία, ζωντανεύουν από το ατελείωτο πέρασμα των ανθρώπων μέσα από αυτά. Έτσι, τα κτίρια μεταβάλλονται ή αντικαθίστανται, προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και επιθυμίες των ενοίκων τους. Κατ’ αυτό τον τρόπο, τα αστικά τοπία εξελίσσονται μέσα στο χρόνο αντανακλώντας τις ευρύτερες αλλαγές που έχουν επιπτώσεις σε ολόκληρο τον
    οικισμό. Οι άνθρωποι συντηρούν τους οικισμούς με τις πολιτιστικές, κοινωνικές και οικονομικές τους δραστηριότητες εντός των ορίων της δικής τους κοινότητας αλλά και εκτός, μέσω των σχέσεών τους με άλλες κοινότητες ή δίκτυα, είτε αυτές είναι πολιτιστικές, οικονομικές είτε θρησκευτικές.

    Το αστικό τοπίο αποτελεί μέρος του ιστορικού περιβάλλοντος ενός οικισμού. Υπό αυτή την έννοια δεν είναι απλώς μια συλλογή ιστορικών κτιρίων, μνημείων, οροσήμων και ανοικτών χώρων, αλλά καλύπτει επίσης ένα σύνολο διαφορετικών αξιών συνυφασμένων στον αστικό ιστό.
    Καθώς το ιστορικό περιβάλλον διαμορφώθηκε και εξελίχθηκε κατά τη διάρκεια των αιώνων, αντανακλά τα σημάδια της κοινωνικοοικονομικής και τεχνολογικής εξέλιξης. Η οικονομική
    αναδιοργάνωση καθώς και οι επιρροές από άλλες περιοχές επιφέρουν συχνά αλλαγές στην τυπολογία. Η εισαγωγή νέων υλικών και τεχνογνωσιών είναι συχνά το αποτέλεσμα αυτών των καινούριων σχέσεων και επιδράσεων. Συνεπώς, όλες αυτές οι αλλαγές αντανακλώνται στη
    φυσική εμφάνιση του αστικού τοπίου.

    Η υφιστάμενη κοινωνικοοικονομική και δημογραφική κατάσταση μιας κοινότητας επίσης αντανακλάται στο δομημένο περιβάλλον. Έτσι, το αστικό τοπίο φανερώνει στοιχεία ευημερίας ή
    παρακμής. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα πρόδηλο σε χώρους, όπου παρατηρείται
    γήρανση και παραμέληση των κτιρίων, έλλειψη δημόσιων χώρων, ανεπαρκής δυνατότητα πρόσβασης, έλλειψη δημόσιων μέσων μεταφοράς ή έλλειψη βασικών δημόσιων υποδομών. Τέτοια
    φαινόμενα ισχύουν και στο κοινωνικό επίπεδο, όπως υψηλή συγκέντρωση περιθωριοποιημένων ατόμων, ανέργων ή μεταναστών, μείωση ή υπερβολική πυκνότητα πληθυσμού, γήρανση του
    πληθυσμού, δημογραφική αλλαγή ή η έλλειψη αισθήματος κοινότητας. Τέλος,
    όσον αφορά το οικονομικό επίπεδο, παρατηρούνται μειωμένες επενδύσεις, έλλειψη ευκαιριών απασχόλησης ή έλλειψη εμπορικής δραστηριότητας.
    Η κατασκευή λοιπόν νέων κτιρίων με αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, είναι ένα πλεονέκτημα για την πόλη ιστορικό, κοινωνικό και οικονομικό. Η υποκινούμενη κατασκευή του νέου κτιρίου του δημαρχείου συνδέεται με την αυξανόμενη αναγνώριση της αξίας του ιστορικού περιβάλλοντος και ειδικότερα της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.
    ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αρχιτεκτονικά Στοιχεία νέου Δημαρχιακού Μεγάρου:

    1. Θερμική άνεση

    Για την εξέταση των συνθηκών θερμικής άνεσης στην περιοχή, χρησιμοποιείται το μοντέλο πρόβλεψης του δείκτη ASV για τη Θεσσαλονίκη με τα αντίστοιχα κλιματολογικά δεδομένα.
    ASV=0.036Tair_met+0.0013Sol_met–0.038V_met+0.011RH_met –2.197
    Σε αυτή την εξίσωση περιλαμβάνονται στοιχεία για την μέση μέγιστη θερμοκρασία αέρα, με έντονο ηλιασμό, χωρίς άνεμο (π.χ. συνθήκες άπνοιας) και υψηλή σχετική υγρασία, λόγω της εγκύτητας με τη θάλασσα. Έτσι:
    ASV =0.036 x 33 + 0.0013 x 1000 –0.038 x 0.5 + 0.011x 70 –2.197= 1.04

    Επί πλέον, για τη μεγιστοποίηση της χρήσης του χώρου πρέπει ο σχεδιασμός να παρέχει λύσεις τόσο για το καλοκαίρι όσο και για το χειμώνα με την αντίστοιχη ημερήσια διακύμανση, μεγιστοποιώντας την διαθέσιμη προσωπική επιλογή. Για το λόγο αυτό, ορισμένες δραστηριότητες χωροθετήθηκαν κάτω από το κτίριο, ώστε να μεγιστοποιηθεί η χρήση σε διαφορετικές εποχές (πχ παρκινγκ).

    2. Περιβάλλον ανέμου

    Η κυρίαρχη κατεύθυνση του ανέμου είναι ΒΔ όλους τους μήνες εκτός του Αυγούστου, οπότε η κύρια κατεύθυνση είναι η Νότια. Η μέση ετήσια ταχύτητα του ανέμου είναι 5.5 m.s-1, με μικρές αποκλίσεις κατά τη διάρκεια του χρόνου, όπως προκύπτει από μετρήσεις στο αεροδρόμιο. Η περιοχή του νέου δημαρχείου είναι ένας γραμμικός χώρος που διαιρείται σε τέσσερις ενότητες (A-D), η καθεμιά μήκους 70 -100m και βρίσκεται σε έναν άξονα με κατεύθυνση περίπου ΑΔ.
    Η μέση ταχύτητα του ανέμου πάνω από την αστική περιοχή είναι 4.0m.s-1 (Χειμώνας = 4.1m.s-1; Άνοιξη = 3.9m.s-1; Καλοκαίρι = 4.5m.s-1; Φθινόπωρο = 3.7m.s-1).
    Στο επίπεδο των πεζών, τόσο η διεύθυνση όσο και η ταχύτητα του ανέμου επηρεάζεται από τη διάταξη της αστικής περιοχής.
    Από το αποτέλεσμα κατασκευής του νέου δημαρχείου μπορούν να προκύψουν οι ακόλουθες παρατηρήσεις:
    Ο χώρος είναι γραμμικός περίπου 500m μήκους συνολικά, οπότε υπάρχει η έννοια δημιουργία του φαινομένου του καναλιού (channel effect) και να επιταχύνουν τον αέρα (εάν έχουν μήκος πάνω από 100-125 m).
    Οι όψεις των κτιρίων τοποθετούνται σε ευθεία παράλληλα με το δρόμο. Δημιουργούν εσοχές και εξοχές οι οποίες δεν δημιουργούν αντίσταση στον άνεμο.
    Η οδός Βασιλέως Γεωργίου είναι μια οδός με προσανατολισμό ΝΑ-ΒΔ. Οι όψεις των κτιρίων που την περιβάλλουν έχουν διαφορετικά ύψη. Για το λόγο αυτό, ως δρόμοι αναφοράς πρέπει να εξεταστούν δύο λόγοι, h/w = 0.69 καθώς επίσης και h/w = 0.36.
    Η περιοχή βρίσκεται στον ήλιο για όλη την ώρα.

    3. Από πλευράς δραστηριοτήτων έγιναν τα ακόλουθα:
    Το πρωί είναι δυνατόν να υπάρχουν καθιστικές ή δυναμικές δραστηριότητες (όπως περπάτημα, παιχνίδι των παιδιών) σε όλο το δρόμο, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της προστασίας της νότιας περιοχής με ειδικό ανεμοβραχίονα/ σκίαστρα. Το μεσημέρι και το απόγευμα έχουμε δραστηριότητες υψηλής διάρκειας (επισκέπτες δημαρχείου, εξυπηρέτηση πολιτών κλπ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. 4. Μορφολογική ανάλυση
    Η γύρω περιοχή παρουσιάζει ένα μείγμα από ένα μεγάλο ποσό περιοχών ηλιαζόμενων ή που δέχονται το φως από τον ουρανό. Το μεγαλύτερο ποσοστό είναι 74% και αφορά τις συνθήκες: ουρανός/αέρας/άπνοια που είναι το πιο επιθυμητό το χειμώνα, αλλά όχι το καλοκαίρι. Η περιοχή έχει απόλυτη κάλυψη ηλιοφάνειας το καλοκαίρι (ήλιο/κάλυψη/άπνοια), συνθήκη η οποία είναι η χειρότερη για το καλοκαίρι στην Ελλάδα και απαιτείται σκίαση.
    Εν γένει η τοποθεσία βρίσκεται σε μια αρκετά επιθυμητή ζώνη με το μεγαλύτερο ποσοστό ήλιου/αέρα στο 72%, ευνοϊκό το χειμώνα, αλλά που απαιτεί σκίαση το καλοκαίρι. Η σωστή χρήση συστημάτων σκίασης, με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν τη διείσδυση του χειμερινού ήλιου, μέσω της νότιας και δυτικής πλευράς πρόσφερε μια ιδανική σχεδιαστική λύση. Επί πλέον, βελτιστοποίησε τη ροή του ανέμου διαμέσου των κυρίως ηλιόλουστων χώρων, ώστε να μην αποτελεί σημαντικό θέμα (υπερθέρμανση) το καλοκαίρι.

    5. Οπτικό περιβάλλον
    Το κτίριο πάνω από το δρόμο δημιουργεί οπτικό ενδιαφέρον στο χώρο, μειώνοντας την ελεύθερη θέα προς τον ουρανό από το κεντρικό μέρος του δρόμου, με συνέπεια οι γύρω όψεις των κτιρίων να φαίνονται φωτεινότερες. Απαιτείται προσεκτική επιλογή των χρωμάτων του εδάφους, με την προτεινόμενη επίστρωση να έχει μεγαλύτερη ανακλαστικότητα απ’ ότι αυτή των γύρω πεζοδρομίων, για την αποφυγή της θάμβωσης, η οποία θα προέκυπτε όταν από ένα σκοτεινότερο, προστατευμένο κεντρικό σημείο υπήρχε θέα ενός ανοιχτόχρωμου περιβάλλοντος. Η βλάστηση που προβλέπεται, είναι κατάλληλη για τη μετρίαση αυτού του φαινομένου, όταν τα φυτά είναι αρκετά πυκνά ώστε να κρύβουν μέρος των προσόψεων στο επίπεδο του ματιού.

    Οι στατικές περσίδες που σχηματίζουν το κάλυμμα είναι προσανατολισμένες με τέτοιον τρόπο, ώστε να εμποδίζουν την διείσδυση του ήλιου το καλοκαίρι, αφήνοντας τον ήλιο να περάσει το χειμώνα. Η προσεκτική επιλογή των μεγεθών και αποστάσεων των περσίδων, μείωσε την αντίθεση (καθώς ο ήλιος είναι σημειακή και καταλαμβάνει όλη τη στερεά γωνία στον ουρανό - οι μικρές διαστάσεις των περσίδων μετατρέπουν το μοτίβο ήλιου και σκιάς σε ένα αρκετά ομοιογενές ημίφως).

    Η θεώρηση αναφορικά με το ακουστικό περιβάλλον:
    Η βασική πηγή θορύβου είναι η κυκλοφορία οχημάτων από τους δρόμους που τέμνουν το δημαρχείο. Βάσει των υπολογισμών, χρησιμοποιώντας το μοντέλο radiosity, το επίπεδο κυκλοφοριακού θορύβου θα είναι κάτω από 50-60dBA σε απόσταση περίπου 30m.
    Αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο τμήμα της περιοχής επηρεάζεται σημαντικά από τον κυκλοφοριακό θόρυβο, σύμφωνα με τη σχέση μεταξύ της αξιολόγησης ακουστικής άνεσης και του επιπέδου θορύβου. Σημειώνεται ότι οι όψεις των δρόμων είναι απόλυτα διαχυτικές ακουστικά και αυτό είναι πολύ αντίξοο για την μείωση του θορύβου καθώς και για τη μείωση της αντήχησης. Ο εξοπλισμός του κτιρίου, περιλαμβανομένων και των φυτών είναι επί πλέον χρήσιμος στη διάχυση του ήχου.
    Γι' αυτό και κρίθηκε χρήσιμο να υπάρχει ένα φράγμα ήχου στο τέρμα του κτιρίου για να επεκτείνει τη ζώνη καλής ακουστικής άνεσης. Έτσι λοιπόν, σχεδιάστηκε συμπαγές εμπόδιο εξωτερικά του κτιρίου, η οποία απορροφά επί πλέον το θόρυβο.
    Φιλικά, Βασιλική (τελοιόφοιτος Αρχιτεκτονικής Α.Π.Θ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ Φίλη μου Βασιλική αρχικά θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το χρόνο που θυσίασες και ασχολήθηκες με το θέμα του δημαρχείου.. Πραγματικά τα στοιχεία που παραθέτεις είναι πολύ χρήσιμα αλλά το ζητούμενο για μένα είναι άλλο.. Το έχω αναφέρει ότι δεν παριστάνω τον ειδικό αλλά εκφράζω την άποψη μου για το θέμα με βάση κάποια δεδομένα…Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που αναφέρεις αρχικά ότι «οι αλλαγές αντανακλώνται στη φυσική εμφάνιση του αστικού τοπίου.» Εγώ αυτό που έχω να πω είναι ότι οι αλλαγές που επιφέρει το Δημαρχείο στη φυσική εμφάνιση της συγκεκριμένης περιοχής όχι μόνο δεν μου αρέσουν αλλά τις θεωρώ εγκληματικές…
    Το Δημαρχείο σαν κτίριο μπορεί να είναι ότι πιο σύγχρονο έχει κατασκευαστεί αλλά δυστυχώς έχει γίνει σε ένα χώρο που δεν είναι για μένα κατάλληλος…Είναι σε μια περιοχή που πλέον δείχνει να ασφυκτιά από το τσιμεντένιο όγκο των κτιρίων που βρίσκονται εκεί…Η αίσθηση που υπήρχε πριν έχει χαθεί.. Το δημαρχείο Θα μπορούσε κάλλιστα να κατασκευαστεί (αν έπρεπε απαραίτητα να γίνει ) μέσα πχ στο μελλοντικό μητροπολιτικό πάρκο της ΔΕΘ όπου θα υπήρχε ο κατάλληλος ελεύθερος «χώρος» για να συνυπάρξει ένας τέτοιος όγκος κτιρίου .. Βέβαια με την προϋπόθεση ότι όλη η υπόλοιπη έκταση θα μετατρέπονταν σε όαση πρασίνου για την πόλη…Γιατί η πόλη έχει ανάγκη από πράσινο και μόνο από πράσινο… Δυστυχώς τα πολεοδομικά σκάνδαλα που έχουν γίνει στο κέντρο της πόλης μας είναι τεράστια και δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Είστε τελείως θύματα τελικά.

    Μα τελείως, όμως...

    Αν τα αθηναϊκά έντυπα που, δυστυχώς, διαμορφώνουν την αντίληψή σας για την πόλη μας εκθείαζαν το νέο δημαρχείο, θα κατουριόσασταν όλοι από την χαρά σας.

    Επειδή, όμως, τα αθηναϊκά έντυπα που διαβάζετε ΕΘΑΨΑΝ το νέο δημαρχείο, μαζί με την αντιπολίτευση τού δήμου, η οποία πέρασε τη δεκαετία τού 90 πολεμώντας το μετρό, και τώρα βρήκε νέο raison d'etre, αρχίζετε τον κλαυθμό και την οιμωγή.

    Σας ρωτάω...
    Όταν χτίστηκε το Μέγαρο Μουσικής, αυτό το τούβλινο σιλό που αν και βρίσκεται ΜΕΣΑ στη θάλασσα της έχει γυρισμένη την πλάτη, αντέδρασε κανείς; Πού ήταν το ΠΑΣΟΚ και ο Μπουτάρης και οι Οικολόγοι τότε;

    ΠΟΥΘΕΝΑ!

    Αφού το Μέγαρο Μουσικής το ήθελε ο καλός κύριος Λαμπράκης και ο καλός κύριος Μπακατσέλος, όλα καλά κι όλα ωραία! Έγραψε και το ΒΗΜΑγκαζίνο για το "νέο στολίδι τής Θεσσαλονίκης", ήρθατε και κορδωθήκατε όλοι οι Αθηναίοι wannabes.

    Γράφει ο KourtGeo:
    "Και κλείνοντας για ότι «κακό» υπάρχει στην πόλη μας δεν φταίει ούτε στο ελάχιστο η Αθήνα αλλά η ίδια μας η πόλη, εμείς οι κάτοικοι της και όλοι οι τοπικοί φορείς.."

    ΚΟΥΝΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΚΟΥΝΑΓΕ, φίλε μου...
    Πού ζεις; Στην χώρα τού Ποτέ-Ποτέ, τρία στενά πιο κάτω από το σπίτι τού Πίτερ Παν;
    Η Αθήνα "φταίει" ακόμη και για το αν ο δρόμος που περνά μπροστά από το σπίτι σου μια μέρα γίνει από μονής, διπλής κατεύθυνσης. ΟΛΑ περνούν από τον έλεγχο τής Αθήνας. Αν δεν το έχεις καταλάβει, μάλλον κάνεις περισσότερη παρέα με την Τίνκερ Μπελ και την καθηγήτρια οικιακής οικονομίας που είχες στο σχολείο, παρά ζεις στη σημερινή εκτός Αττικής Ελλάδα.

    Όσο για διάφορους Αθηναίους που έρχονται σε αυτό το σάιτ και μας λένε διάφορα σοφά, τους παρακαλώ να ασχοληθούν με τα δικά τους εκτρώματα, όπως το νέο Μουσείο Ακρόπολης, που απ'έξω μοιάζει με αεροπλανοφόρο - θερμοσυσσωρευτή, κι από μέσα με πολυόροφο πάρκινγκ.

    Saloniciano.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Φίλε ανώνυμε θα ήθελα να σε ενημερώσω πως ούτε θύματα είμαστε ούτε πρόβατα για να πιστεύουμε ότι γράφεται είτε σε αθηναϊκά έντυπα είτε σε τοπικά..(Δεν καταλαβαίνω τον διαχωρισμό που κάνεις)..Μήπως εννοείς ότι τα τοπικά είναι και πιο αντικειμενικά?
    Είμαστε άνθρωποι που μεγαλώσαμε σε αυτήν την πόλη και ασχολούμαστε (όσο μας το επιτρέπει ο ελεύθερος μας χρόνος) με τα προβλήματα και τα καλά της Θεσσαλονίκης …Η γνώμη και οι απόψεις μας δεν είναι ούτε κατευθυνόμενες ούτε ακολουθούν κάποια πολιτική γραμμή.. Δεν ξέρω Τι έκαναν οι οικολόγοι ή ο Μπουτάρης ή ο οποιοσδήποτε όταν ήταν να χτιστεί το Μέγαρο Μουσικής!! Εγώ αυτό που ξέρω είναι η θέση που πήραμε σε παλιότερο Post για το θέμα που αναφέρεις.. Μπορείς να ανατρέξεις και να δεις http://ilovethessaloniki.blogspot.com/2008/11/n.html

    Αν διαβάζεις το blog μας θα έχεις καταλάβει ότι η θεωρία μας είναι να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε εμείς αυτά που μας ενοχλούν σε αυτήν την πόλη και μετά να απαιτήσουμε από τους άλλους να αλλάξουν.. Πρώτα εμείς.. μετά οι άλλοι…Αν αυτό είναι ιδεολογία του Πίτερ Παν τότε ναι ζούμε στην χώρα του Ποτέ…Το γεγονός ότι τα τελευταία 20 χρόνια μας έγινε πιπίλα (αν και υπάρχει κάποια βάση) ότι για όλα φταίει η Αθήνα, αυτό μόνο κακό έκανε στην Πόλη μας.. Αυτή η ιδεολογία αποτέλεσε το μεγάλο ΑΛΟΘΙ όλων των φορέων της πόλης μας αποβάλλοντας από αυτούς τις όποιες ευθύνες είχαν ή έχουν… Και φυσικά όταν καμιά φόρα γίνει κάτι καλό στην Πόλη μας τότε βέβαια Εμείς μόνοι μας τα κάναμε…..Δηλαδή γα τα κακά η Αθήνα για τα καλά Εμείς…

    Και να σου πω και κάτι.. Δεν πιστεύω ότι φταίει η Αθήνα που μέσα στο δήμο Θεσσαλονίκης «χάθηκαν» 22 εκ. ευρώ έτσι απλά.. Δεν φταίει η Αθήνα που ενώ το κόστος κατασκευής του Δημαρχείου ήταν 29 εκ και έφτασε να κοστίζει 55 εκ.
    Σε κάποια θέματα είναι αλήθεια ότι η στάση των «Αθηνών» αποτελεί τροχοπέδη σε κάποια μεγάλα έργα που χρειάζεται η πόλη μας.. Τόσα χρόνια ΟΜΩΣ δεν είδα μια σοβαρή επιτροπή των φορέων της πόλης μας που να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο «αναπτυξιακό σχέδιο» για την Θεσσαλονίκη στην Εκάστοτε κυβέρνηση που να αναφέρει τι χρειάζεται πραγματικά η πόλη μας… Άρα ποιος φταίει για αυτό η Αθήνα?
    Ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. O KourtGeo γράφει:

    "Σε κάποια θέματα είναι αλήθεια ότι η στάση των «Αθηνών» αποτελεί τροχοπέδη σε κάποια μεγάλα έργα που χρειάζεται η πόλη μας.. Τόσα χρόνια ΟΜΩΣ δεν είδα μια σοβαρή επιτροπή των φορέων της πόλης μας που να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο «αναπτυξιακό σχέδιο» για την Θεσσαλονίκη στην Εκάστοτε κυβέρνηση που να αναφέρει τι χρειάζεται πραγματικά η πόλη μας"

    Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ μαζί σου, όταν θέτεις την κριτική σου κάτω από αυτό το πρίσμα.

    Για τα χάλια τής Θεσσαλονίκης φταίει ΚΑΙ η κοινωνία της Θεσσαλονίκης, αλλά φταίει ΚΑΙ η Αθήνα. Όμως, όσο λάθος είναι να ρίχνουμε το φταίξιμο μόνο στην Αθήνα, άλλο τόσο λάθος είναι να ρίχνουμε το φταίξιμο μόνο στη Θεσσαλονίκη.

    Όσο για τις αθηναϊκές εφημερίδες, μίλησα γι'αυτές επειδή είναι απίστευτα βρωμερές και δυσώδεις, εξυπηρετούν συμφέροντα και εκτελούν διατεταγμένες υπηρεσίες.

    Καλή και άγια η κριτική για τα 29 εκ. τού Δημαρχείου που έγιναν 55, αλλά τα αθηναϊκά μέσα κουκουλώνουν τις υπερτιμολογήσεις τού Νέου Μουσείου Ακρόπολης και της ανακαίνισης τού Εθνικού Θεάτρου Αθήνας επειδή από αυτές "έφαγαν" τα αφεντικά τους. Με μεγάλη ευκολία, τα αθηναϊκά ΜΜΕ στρέφουν την κριτική τους στη Θεσσαλονίκη, όχι από διάθεση να προσφέρουν στον δημόσιο διάλογο, αλλά για να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πολιτών.

    Saloniciano

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Φίλε Kourtgeo..απίστευτα συναισθήματα και απόψεις εκφράστηκαν για το συγκεκριμένο θέμα σου..συμφωνώ και με τις αρνητικές απόψεις π.χ. κτήριο σχολείο και με τις θετικές π.χ. έγινε ένα νέο δημαρχειακό μέγαρο στην πόλη και εμεις μιζεριάζουμε..οκ..ξέρεις κατι όμως φίλε μου..είτε έτσι είτε αλλιώς..μου θυμίζει ένα σκιάχτρο που φοράει ένα κουστούμι Hugo Boss..και αναφέρομαι στους ανθρώπους μέσα..υπάρχουν εκτός από τον αυτοκράτορα εκατοντάδες "σκατάδες" εκεί μέσα που τα ξύνουν απίστευτα και εκτός αυτού φίλισαν κάθε κατουριμένο σοβρακάκι..οι άνθρωποι κάνουν τα κτήρια φίλε ..και όχι τα τούβλα..που υπάρχουν εκεί μέσα πολλά!!!

    Συνέχισε kourtgeo ..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ούετ σ' εμένα άρεσε. Πολύ στιλ ... Bau haus το βρίσκω... Η έλλειψη έμπνευσης είναι εμφανέστατη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @φίλε doeliths συμφωνώ απλά οι συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν αλλάζουν ενώ τα κτίρια μπορούμε να τα αλλάξουμε(πριν χτιστούν) προς το καλύτερο για την πόλη και για εμάς τους ίδιους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @Φίλε Hackaday δεν μένω καθόλου στο στιλ και την αρχιτεκτονική του κτιρίου μεμονωμένα αλλά έχω έντονες ενστάσεις για την συνολική μορφή που πήρε η περιοχή..Και αυτό είναι που με στεναχωρεί ιδιαίτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια