Νιώθεις ότι πλέον τα έξοδα που δίνεις για τα καύσιμα του αυτοκίνητου σου έχουν γίνει δυσβάστακτα? Μήπως η λύση κρύβεται στο πόδι σου και στο μυαλό σου?
Ε λοιπόν ναι…Αφού σου είναι πολύ δύσκολο να κόψεις τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο σου και να χρησιμοποιήσεις το ποδήλατο σου, αφού έχεις κάνει την «βλακεία» και αγόρασες μεγάλου κυβισμού αμάξι με υψηλή κατανάλωση για να το παίζεις ιστορία, η λύση στο πρόβλημα σου βρίσκεται πλέον μόνο σε σένα….Με μια λέξη Ecodriving… Μην οδηγείς λοιπόν μηχανικά…Σκέψου οικολογικά και οικονομικά και απόλαυσε τους καρπούς αυτού του τρόπου οδήγησης…
Ecodriving λοιπόν σημαίνει να σκέφτεσαι και να οδηγείς οικολογικά. Είναι ένας έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και όχι μόνο … Έτσι με συνετή, ήπια και ασφαλή οδήγηση σε χαμηλό αριθμό στροφών του κινητήρα μπορείς να εξοικονομήσεις έως και 15% καυσίμου…
Ο τρόπος λοιπόν οδήγησης σου αποκτά άλλη διάσταση….
Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) έχει κωδικοποιήσει 13 βασικές αρχές του eco-driving, σύμφωνα με τις οποίες ο οδηγός, για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, πρέπει:
1. Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2.000-2.500 στροφές.
2. Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα στις 2.000-2.500 στροφές.
3. Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας, ώστε να αποφεύγει άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
4. Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά, όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη υψηλή σχέση μετάδοσης.
5. Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις.
6. Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών.
7. Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων.
8. Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
9. Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
10. Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
11. Να χρησιμοποιεί τον βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει).
12. Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
13. Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
***Επιπλέον είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι όταν το αμάξι κινείται (πχ σε κατηφόρα) και εσείς έχετε νεκρά τότε υπάρχει κατανάλωση καυσίμου σε αντίθεση με αν κινιόσασταν με ταχύτητα (πχ τετάρτη ή πέμπτη) όπου η κατανάλωση εκεί είναι μηδενική...
Σου ακούγονται κοινότυπα όλα αυτά.. Κι όμως δεν είναι …Μπείτε στην ιστοσελίδα http://www.ecodriving.gr/ και αξιολογήστε τις γνώσεις σας στις τεχνικές ecodriving, βρες σε ποια ενεργειακή κατηγορία ανήκεις εσύ και το αυτοκίνητο σου και τέλος υπολόγισε το ενεργειακό αποτύπωμα των μετακινήσεων σου (εκπομπές CO2)...Πάρε την κατάσταση στα πόδια σου...
ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας! Αν και δεν οδηγω... :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί να σας πω ρε παιδιά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω ενα OPEL ASTRA (G για τους γνώστες) 1.4 του 2000,με 54Lit ρεζερβουάρ.Οδηγώντας "φυσιολογκά" 120km/h και όχι 130km/h π.χ. Θεσσ/νίκη-Αθήνα ή Θεσσ/νίκη-Ηγουμενίτσα (μιας και είναι πιο πρόσφατο),η αυτονομία του ρεζερβουάρ μου ήταν περίπου στα 680 με 740 χλμ.Προσφάτως και με χρήση Θεσσ/νίκη-Χαλκιδική αλλα και Θεσσ/νίκη (κέντρο) με 2000 στρ/λεπτό στην πόλη και ανώτατο όριο ταχύτητας (εκτός πόλης) στα 80 χλμ/ώρα και 2500 στρ/λεπτό χρειάστικα 48 λίτρα βενζίνης για 800 χλμ.
Τώρα ελπίζω ότι με τις ίδιες στροφές και ταχύτητες,αλλά με σαφώς μειωμένη χρήση εντός πόλεως (για μέσα στην πόλη χρησημοποιώ το ποδηλατάκι μου),θα ξεπεράσω και τα 900 χλμ με τα 54 λίτρα λίτρα βενζίνης.
"Δύσκολο" θα πει κάποιος,όμως κάποιος άλλος (όπως ένας φίλος μου) θα πει ότι "θέλει μεγάλη μαγκια για να κάνεις ένα ταξίδι με 80χλμ/ώρα,αλλά μπράβο!".
Εγώ τελικά λέω ότι το μόνο που θα μας κοστίσει θα είναι σε ώρα ταξιδιού.
Δεν είναι και άσχημο πάντως.