Το 2011 προμηνύεται πολύ δύσκολο για την Θεσσαλονίκη οπότε πολλές προσδοκίες δεν πρέπει να έχουμε .. Η εικόνα της πόλης που τείνει υπό διάλυση είναι εδώ και καιρό καθημερινότητα…Τα ανοιχτά μέτωπα πολλά και η οικονομική δυσπραγία δεδομένη…Έργα μην περιμένετε να δείτε εντός του 11 παρά μόνο μέτρα.. Μέτρα που ίσως βελτιώσουν την καθημερινότητα μας ή ίσως την χειροτερέψουν ακόμα περισσότερο …Το μέλλον άλλωστε είναι θόλο και αβέβαιο…
Πώς βρίσκει λοιπόν το 2011 την Θεσσαλονίκη ? Τι προσδοκίες έχουν δημιουργηθεί για το ετός που μας μπήκε? Ποιες είναι οι ευκαιρίες που πρέπει να εκμεταλλευτεί η Θεσσαλονίκη μας και από ποιες «απειλές» πρέπει να ξεγλιστρήσει ?
Οι πρώτες ενέργειες του νέου Δημάρχου και των επικεφαλών του δείχνουν ότι κάποια πράγματα άρχισαν να γίνονται προς την σωστή κατεύθυνση… Πρώτος από όλους ο Κ. Μπουτάρης κράτησε χαμηλά την μπάλα για την φετινή χρονιά ..Βέβαια θα μου πείτε τι άλλο θα μπορούσε να κάνει κάτω από αυτές τις συνθήκες που επικρατούν στην οικονομία της πόλης και του δήμου…? Έτσι λοιπόν όρισε σαν τις τρεις άμεσες προτεραιότητες για τους πρώτους μήνες του 2011 ,την Πάταξη του παρεμπορίου, την καταπολέμηση του διπλοπαρκαρίσματος και την βελτίωση της καθαριότητας .
Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα άρχισαν να φαίνονται με 1.100 κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα σε μία εβδομάδα ενώ όσο αφορά την πάταξη του παρεμπορίου έχει ήδη γίνει η πρώτη επιχείρηση σκούπα την Κυριακή στην παλιά παραλία χώρις φυσικά αυτό να είναι αρκετό… Όσον αφορά τα σκουπίδια η κατάσταση εξακολουθεί να είναι οριακή(στις γιορτές είχε φτάσει σε τραγικό σημείο) και σε αυτό βοήθησε η συνεργασία με όμορους δήμους.. Η δέσμευση (αν και με φοβίζει αυτή η λέξη ) της δημοτικής αρχής είναι έως το καλοκαίρι να έχουμε μια πεντακάθαρη πόλη …Μεγάλα λόγια ή πραγματικότητα ..?Θα δείξει!!
Ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης και οι δαγκάνες για τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα αποτελούν μάλλον την λύση που προκρίνει η νέα δημοτική αρχή για να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης πράγμα λογικό όσον αφορά τα οικονομικά δεδομένα του δήμου…Φυσικά καλύτερες προτάσεις υπάρχουν αλλά το κόστος σε εποχές που δεν υπάρχει σάλιο είναι απαγορευτικό…
Το βασικό για αυτήν την χρόνια είναι να τεθούν συγκεκριμένοι κανόνες για πράγματα που αντικειμενικά είναι προβλήματα της πόλη μας και να εφαρμοστούν …
Το κλειδί όμως είναι το δεύτερο.. Δηλαδή η εφαρμογή.. Γιατί καλά τα λόγια καλές οι προτάσεις αλλά το μόνιμο πρόβλημα μας είναι η εφαρμογή…Δεν θα μου φανεί περίεργο λοιπόν να λειτουργήσει ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης αλλά κατά την εφαρμογή του να μπορεί να μπαίνει μέσα σε αυτόν ο οποιοσδήποτε γιατί δεν θα υπάρχουν ξεκάθαρες αρμοδιότητες σε ένα φορέα για να ελέγξει αυτήν την λειτουργία …
Βέβαια το μεγαλυτερό "πρόβλημα- θέμα" που καλείται να αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη αυτή την χρόνια είναι η ανεργία….Δυστυχώς...Η ανεργία που έχει επισκιάσει τα πάντα.. Η Εικόνα με άπειρα κλειστά μαγαζιά στο κέντρο και σε κεντρικούς άξονες της πόλης είναι πλέον συνήθεια...Το Δεκέμβριο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η ανεργία έφτασε το 18%, ενώ η πραγματική ανεργία βρίσκεται κάπου κοντά στο 24%. Το 2011 βρίσκει την Θεσσαλονίκη με ανησυχητική αυξητική τάση της ανεργίας που θα αγγίξει πολύ σύντομα το 30 %...Τα εργοστάσια στα περίχωρα της πόλης υπολειτουργούν και η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.. Το μοντέλο ανάπτυξης της πόλης (αν υπήρχε ποτέ) θεωρείται πλέον ότι έχει αποτύχει παταγωδώς..
Ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης και οι δαγκάνες για τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα αποτελούν μάλλον την λύση που προκρίνει η νέα δημοτική αρχή για να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης πράγμα λογικό όσον αφορά τα οικονομικά δεδομένα του δήμου…Φυσικά καλύτερες προτάσεις υπάρχουν αλλά το κόστος σε εποχές που δεν υπάρχει σάλιο είναι απαγορευτικό…
Το βασικό για αυτήν την χρόνια είναι να τεθούν συγκεκριμένοι κανόνες για πράγματα που αντικειμενικά είναι προβλήματα της πόλη μας και να εφαρμοστούν …
Το κλειδί όμως είναι το δεύτερο.. Δηλαδή η εφαρμογή.. Γιατί καλά τα λόγια καλές οι προτάσεις αλλά το μόνιμο πρόβλημα μας είναι η εφαρμογή…Δεν θα μου φανεί περίεργο λοιπόν να λειτουργήσει ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης αλλά κατά την εφαρμογή του να μπορεί να μπαίνει μέσα σε αυτόν ο οποιοσδήποτε γιατί δεν θα υπάρχουν ξεκάθαρες αρμοδιότητες σε ένα φορέα για να ελέγξει αυτήν την λειτουργία …
Βέβαια το μεγαλυτερό "πρόβλημα- θέμα" που καλείται να αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη αυτή την χρόνια είναι η ανεργία….Δυστυχώς...Η ανεργία που έχει επισκιάσει τα πάντα.. Η Εικόνα με άπειρα κλειστά μαγαζιά στο κέντρο και σε κεντρικούς άξονες της πόλης είναι πλέον συνήθεια...Το Δεκέμβριο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η ανεργία έφτασε το 18%, ενώ η πραγματική ανεργία βρίσκεται κάπου κοντά στο 24%. Το 2011 βρίσκει την Θεσσαλονίκη με ανησυχητική αυξητική τάση της ανεργίας που θα αγγίξει πολύ σύντομα το 30 %...Τα εργοστάσια στα περίχωρα της πόλης υπολειτουργούν και η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.. Το μοντέλο ανάπτυξης της πόλης (αν υπήρχε ποτέ) θεωρείται πλέον ότι έχει αποτύχει παταγωδώς..
Ναι η Θεσσαλονίκη έχει καταντήσει μεγάλη επαρχιακή πόλη γιατί πότε μα πότε δεν πήρε σοβαρά τον πραγματικό της ρόλο και έμεινε προσκολλημένη στην πεποίθηση ότι για τα πάντα φταίει η Αθήνα.. Φυσικά υπάρχει μια βάση σε αυτό αλλά ποτέ δεν διεκδίκησε με ουσία αυτά που της άξιζαν.. Ποτέ…
Η Θεσσαλονίκη του 2011 κινδυνεύει να καταντήσει ένα χωριό με ανέργους χωρίς μέλλον και χωρίς όνειρα, πνιγμένη στην μιζέρια της και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό .. Γιατί πλέον όνειρα δεν επιτρέπονται(κάτω από αυτές τις συνθήκες) σε αυτήν την πόλη..
Τι να πεις για μια πόλη όταν η βαριά βιομηχανία της είναι η νυχτερινή διασκέδαση και τα καφέ? Πως αυτή η βαριά της βιομηχανία δεν θα πληγεί όταν οι κάτοικοι της δεν θα έχουν λεφτά για πέταμα ?
Ποιες είναι όμως οι ευκαιρίες που πρέπει να εκμεταλλευτεί η πόλη μας έτσι ώστε να ξεφύγει από αυτήν την κατάσταση?
Η Θεσσαλονίκη είναι "πιο hot από ποτέ". Θα μπορούσε να είναι άλλη μία τουριστική καμπάνια των τοπικών φορέων, αλλά η διαπίστωση ανήκει στους «New York Times». Το 2011 ξεκίνησε με την Θεσσαλονίκη να προβάρει στην 38 θέση ανάμεσα σε 41 πόλεις που προτείνει στους αναγνώστες της η γνωστή εφημερίδα «New York Times», συμπεριλαμβάνοντας την ελληνική συμπρωτεύουσα στην ετήσια λίστα με τους αγαπημένους προορισμούς για το 2011.
Όμως αυτή η "σημαντική διαφήμιση της πόλης" από μόνη της δεν λέει τίποτα…Η Θεσσαλονίκη πρέπει να προβεί σε ενέργειες που θα της αποφέρουν έσοδα χωρίς να κάνει υπέρογκα έξοδα…Ήρθε η ώρα να βγάλει η πόλη από την φαρέτρα της το μεγάλο της όπλο.. Τον τουρισμό.. Πρέπει η Θεσσαλονίκη να δείξει στους γείτονες της ότι είναι μια ανοιχτή φιλόξενη πόλη με εξαιρετική ιστορία και όχι το πρόσωπο που δείχνει τα τελευταία χρόνια ..Της μίζερης, εσωστρεφής, θιγμένης αδερφής της Αθήνας.. …Δείτε τα τελευταία χρόνια πως έχουν αναπτυχθεί οι γείτονες μας ? Ο δήμος και η περιφέρεια πρέπει να κινηθούν γρήγορα και μεθοδικά πάνω σε ένα τουριστικό σχέδιο ανάπτυξης της πόλης…Πρώτα πρέπει να οργανωθούν από μέσα (εμπορικό επιμελητήριο, ξενοδοχεία, καφέ, πολιτιστικές εκδηλώσεις, Μουσεία) και μετά να κάνουν ενέργειες προς τα έξω( επιδίωξη της πόλης ως citybreak προορισμός ,φθηνή αεροπορική σύνδεση με γειτονικές πόλεις ,σύνδεση με υπερσύγχρονα τρένα κλπ)... Ήδη έχουν γίνει προσπάθειες για να αυξηθεί ο αριθμός των Τούρκων επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη και τα αποτελέσματα θα φανούν στο μέλλον.. Όμως οι προσπάθειες πρέπει να είναι πιο εντατικές και πιο οργανωμένες από όλους μας..
Δεν πρέπει να μείνουμε αποβλακωμένοι στην μιζέρια μας….Σε μια χρονιά κρίσης πρέπει να ανακαλύψουμε την ευκαιρία…Πρέπει να προβούμε σε πράξεις οργανωμένα χωρίς να περιμένουμε το μάνα εξ’ ουρανού από την Αθήνα και να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της πόλης…
Η Θεσσαλονίκη του 2011 κινδυνεύει να καταντήσει ένα χωριό με ανέργους χωρίς μέλλον και χωρίς όνειρα, πνιγμένη στην μιζέρια της και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό .. Γιατί πλέον όνειρα δεν επιτρέπονται(κάτω από αυτές τις συνθήκες) σε αυτήν την πόλη..
Τι να πεις για μια πόλη όταν η βαριά βιομηχανία της είναι η νυχτερινή διασκέδαση και τα καφέ? Πως αυτή η βαριά της βιομηχανία δεν θα πληγεί όταν οι κάτοικοι της δεν θα έχουν λεφτά για πέταμα ?
Ποιες είναι όμως οι ευκαιρίες που πρέπει να εκμεταλλευτεί η πόλη μας έτσι ώστε να ξεφύγει από αυτήν την κατάσταση?
Η Θεσσαλονίκη είναι "πιο hot από ποτέ". Θα μπορούσε να είναι άλλη μία τουριστική καμπάνια των τοπικών φορέων, αλλά η διαπίστωση ανήκει στους «New York Times». Το 2011 ξεκίνησε με την Θεσσαλονίκη να προβάρει στην 38 θέση ανάμεσα σε 41 πόλεις που προτείνει στους αναγνώστες της η γνωστή εφημερίδα «New York Times», συμπεριλαμβάνοντας την ελληνική συμπρωτεύουσα στην ετήσια λίστα με τους αγαπημένους προορισμούς για το 2011.
Όμως αυτή η "σημαντική διαφήμιση της πόλης" από μόνη της δεν λέει τίποτα…Η Θεσσαλονίκη πρέπει να προβεί σε ενέργειες που θα της αποφέρουν έσοδα χωρίς να κάνει υπέρογκα έξοδα…Ήρθε η ώρα να βγάλει η πόλη από την φαρέτρα της το μεγάλο της όπλο.. Τον τουρισμό.. Πρέπει η Θεσσαλονίκη να δείξει στους γείτονες της ότι είναι μια ανοιχτή φιλόξενη πόλη με εξαιρετική ιστορία και όχι το πρόσωπο που δείχνει τα τελευταία χρόνια ..Της μίζερης, εσωστρεφής, θιγμένης αδερφής της Αθήνας.. …Δείτε τα τελευταία χρόνια πως έχουν αναπτυχθεί οι γείτονες μας ? Ο δήμος και η περιφέρεια πρέπει να κινηθούν γρήγορα και μεθοδικά πάνω σε ένα τουριστικό σχέδιο ανάπτυξης της πόλης…Πρώτα πρέπει να οργανωθούν από μέσα (εμπορικό επιμελητήριο, ξενοδοχεία, καφέ, πολιτιστικές εκδηλώσεις, Μουσεία) και μετά να κάνουν ενέργειες προς τα έξω( επιδίωξη της πόλης ως citybreak προορισμός ,φθηνή αεροπορική σύνδεση με γειτονικές πόλεις ,σύνδεση με υπερσύγχρονα τρένα κλπ)... Ήδη έχουν γίνει προσπάθειες για να αυξηθεί ο αριθμός των Τούρκων επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη και τα αποτελέσματα θα φανούν στο μέλλον.. Όμως οι προσπάθειες πρέπει να είναι πιο εντατικές και πιο οργανωμένες από όλους μας..
Δεν πρέπει να μείνουμε αποβλακωμένοι στην μιζέρια μας….Σε μια χρονιά κρίσης πρέπει να ανακαλύψουμε την ευκαιρία…Πρέπει να προβούμε σε πράξεις οργανωμένα χωρίς να περιμένουμε το μάνα εξ’ ουρανού από την Αθήνα και να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της πόλης…
Γιατί άλλος δρόμος δεν υπάρχει…
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜ.ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ,ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.ΣΤΗΝ ΑΓΓΕΛΑΚΗ,ΑΛ.ΣΒΩΛΟΥ,ΕΘΝ.ΑΜΥΝΗΣ, ΤΟ ΔΙΠΛΟΤΡΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ,ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΔΑΠΑΝΩΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΓΑΖΑΤΟΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΣΤΑΘΜΕΥΜΕΝΑ ΦΟΡΤΗΓΑΚΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΣΗΣ,ΟΙ ΔΕ ΒΕΝΖΙΝΑΔΕΣ,ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ,ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΒΖΑΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ Χάρη ότι το προβλήμα δεν έχει επιλυθεί αλλά υπάρχει μια κινητικότητα προς την σωστή κατεύθυνση και αυτό ειναι θετικό ..Ο χρόνος θα δείξει αν θα υπάρξει εξελίξη προς το καλύτερο...Εδώ είμαστε
ΑπάντησηΔιαγραφή