Έλαβα το παρακάτω mail με την κλασική διαδικασία προώθησης. Πολλοί από σας πιθανόν να το έχουν διαβάσει πριν από μένα. Το αναδημοσιεύω ως έχει και περιμένω σχόλια από όποιον γνωρίζει κάτι παραπάνω (πχ να έχει ζήσει Ελβετία) για να μην αερολογούμε.
Απλά να προσθέσω το προφανές, ότι δαπάνη €31 για τον Ελβετό (ή η αντιστοιχία σε φράγκα τέλος πάντων) δεν έχει καμία σχέση με δαπάνη €31 για τον Έλληνα ως ποσοστό του εισοδήματός του (στην περίπτωση δηλαδή που το κόστος ήταν το ίδιο, πόσο μάλλον τώρα).
Απλά να προσθέσω το προφανές, ότι δαπάνη €31 για τον Ελβετό (ή η αντιστοιχία σε φράγκα τέλος πάντων) δεν έχει καμία σχέση με δαπάνη €31 για τον Έλληνα ως ποσοστό του εισοδήματός του (στην περίπτωση δηλαδή που το κόστος ήταν το ίδιο, πόσο μάλλον τώρα).
Πουλημένα τομάρια!
Η χρήση των ελβετικών αυτοκινητόδρομων και οδών ταχείας κυκλοφορίας υπόκειται για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα σε υποχρέωση πληρωμής διοδίων. Για μηχανοκίνητα οχήματα με μέχρι 3,5 t (ΕΙΧ, μοτοσικλέτες και τροχόσπιτα) υπάρχει υποχρέωση ειδικού σήματος (βινιέτας). Πριν από τη χρήση αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας πρέπει να αγοραστεί μία βινιέτα, η οποία ισχύει για απεριόριστες διαδρομές σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
Μέλη της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας ταξίδεψαν αυτή την εβδομάδα στο εξωτερικό, βρέθηκαν με ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο στην Ελβετία και αγόρασαν μια vignette. Το κόστος της; 31 Ευρώ για όλο το χρόνο, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2010, με τη δυνατότητα χρήσης απεριόριστων διαδρομών, εννοείται και των πολυάριθμων τούνελ της ορεινής χώρας.
Δηλαδή, ο Ελβετός πολίτης πληρώνει 31 ευρώ το χρόνο και έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ελεύθερα ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας του.
Ο Έλληνας πολίτης, π.χ. ο κάτοικος Κατερίνης που εργάζεται στην Θεσσαλονίκη και πηγαινοέρχεται καθημερινά, πληρώνει 1.344 Ευρώ μόνο γι αυτή τη διαδρομή (20 εργάσιμες Χ 12 μήνες Χ 5,80 ? καθημερινά) και δεν έχει τη δυνατότητα αγοράς εκπτωτικής κάρτας, όπως συμβαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο!
Οι Ελβετοί συνάδελφοι των φίλων μας δεν μπορούσαν να το πιστέψουν, λέγοντας: «Αυτό λέγεται κλοπή!». Οι δε πολιτικοί που υπέγραψαν την παραχώρηση της χρήσης των εθνικών μας δρόμων, κάτω από τέτοιους όρους, είναι πουλημένα τομάρια!
Αυτό, το τελευταίο, δεν είπαν οι Ελβετοί! Το είπαν οι Τσέχοι που καθόταν στο ίδιο τραπέζι! Κι εμείς βέβαια τους εξηγήσαμε, πως. απλά «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ».
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
Παραλείψατε κάτι πολύ σημαντικό. Οι τρεις χώρες στις οποίες αναφέρεστε πρώτον στηρίζονται στο εμπόριο που περνάει οδικώς και δεύτερον στους τουρίστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, είναι χώρες που λειτουργούν αξιοκρατικά και δεν ξέρουν τι σημαίνει διαφθορά.
Επίσης, τα τούνελ της Ελβετίας και της Αυστρίας που τα βλέπουμε και μας πέφτουν τα σαγόνια, κατασκευάστηκαν δεκαετίες 60 και 70... Τι να λέμε τώρα...
Το πρώτο δεν καταλαβαίνω πώς επηρεάζει, το δεύτερο είναι ακριβώς αυτό που εννοεί και το κείμενο (πληρώνουμε υπέρογκα λόγω ΚΑΙ της διαφθοράς) δε βλέπω λοιπόν την αντίθεση.Όσο για το τρίτο να υποθέσω ότι εννοείς ότι το κόστος κατασκευής έχει αποσβεσθεί; Ένας γνωστός μου μου είπε ότι και πριν 10 χρόνια που είχε επισκεφθεί την Ελβετία το κόστος ήταν αναλογικά το ίδιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλαβα τηλεφώνημα από γνωστό μου που ταξίδεψε πριν 4 χρόνια στην Ελβετία. Μου επιβεβαίωσε ότι το 2006 πράγματι ίσχυε αυτό που περιγράφει το κείμενο με κόστος τότε €25. Μάλιστα μου ανέφερε ότι το ποσό το πληρώνεις όταν εισέρχεσαι στη χώρα οδικώς και δεν είναι σίγουρος αν είσαι υποχρεωμένος να το πληρώσεις αν διαμένεις στην Ελβετία και δε βγεις από τη χώρα καθόλη τη διάρκεια του έτους. Η κοροϊδία επιβεβαιώνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ακολουθήσει πολύ αναλυτικό Post με όλα τα διόδια σε όλην την επικράτεια και τις τιμές που ισχύουν αυτήν την στιγμή στην χώρα μας...αναμείνατε στον Υπολογίστη σας
ΑπάντησηΔιαγραφήFil entometaksi..emeis kai an eimaste xora emporiou kai tourismou..den paragoume tipota kai 20 ek touristes tin arazoun sto Greece..alla emeis katafernoume me tin anodo tis timis tou prointos dromos..ti na kanoume??..na meionoume tin zitisi..kala oute to aplo nomo prosforas kai zitisis den kseroun??den tous noizei...file mou..ti elbetia ktl..edo den yparxoun montela allon xoron!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε τόσο βλάκες, ναι. Όσο ανεχόμαστε να είμαστε παθητικοι δέκτες του "Έλαβα το παρακάτω mail με την κλασική διαδικασία προώθησης"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια μικρή έρευνα στο google.com, μας πείθει ότι:
"Germany's LKW-Maut (Lastkraftwagen-Maut, literally 'truck-toll') is a toll for goods vehicles based on the distance driven in kilometres, the number of axles and the emission category of the vehicle.The toll is calculated depending on the toll route, as well as based on the pollution class of the vehicle, its weight and the number of axles on the vehicles. Certain vehicles, such as emergency vehicles and buses, are exempt from the toll. An average user is charged € 0.15 per kilometre."
Σύμφωνα λοιπόν με τους Γερμανούς, η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη, κοστίζει 0,15Χ500km = 75€.
Εμείς πόσα πληρώνουμε?
Η μόνη χώρα στην ΕΕ που δεν έχει διόδια καθόλου, είναι η Φιλανδία. Όποια άλλη χώρα κι αν δει κάποιος στην Δυτική Ευρώπη (ΒΕΛΓΙΟ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ, Μ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ, ΝΟΡΒΗΓΙΑ, ΔΑΝΙΑ) όλες χρεώνουν με βάση το χλμ. Για την μόνη χώρα που δεν έχει στοιχεία η Wikipedia, είναι η Ιρλανδία.
Μόνο οι Ελβετία-Αυστρία χρεώνουν με κάρτα 30€ κι αυτό διότι όταν έχεις 70 εκατομμύρια διελεύσεις ετησίως φορτηγών από τη χώρα σου, είναι εύκολο να ρίξεις την τιμή για τα αυτοκίνητα ΙΧ. Τυχαίο, δεν νομίζω?
Πόσο δύσκολο είναι, πριν οι bloggers ποστάρουν, να κάνουν μια απλή έρευνα 5 μόλις λεπτών στο net?
Φίλε ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήκαταρχάς μπορείς κάλλιστα να δημιουργήσεις δικό σου blog και να παραθέτεις μόνο τελείως αξιόπιστα και διασταυρωμένα στοιχεία, αλλά υποθέτω είναι πολύ ευκολότερη η ανώνυμη κριτική.
Επίσης αν διαβάσεις προσεκτικά τι γράφω α) ζητάω σχόλια από όποιον γνωρίζει κάτι παραπάνω χωρίς να το δέχομαι άκριτα β) συγκρίνω Ελλάδα μόνο με Ελβετία που αναφέρει το άρθρο και το αληθές του ποσού το επιβεβαίωσα από άτομο που την έχει επισκεφτεί, βλέπε και σχόλια γ) ακόμη και ο τίτλος έχει ερωτηματικό.
Επίσης αναφέρεσαι στις διελεύσεις φορτηγών. Είχα την εντύπωση ότι και η Ελλάδα έχει πάρα πολλές διελεύσεις πλέον με την Εγνατία (πχ από Τουρκία) αλλά τα διόδια που αναμένονται θα αφορούν τους πάντες. Επίσης παραβλέπεις την παράμετρο ότι αυτή τη στιγμή εμείς πληρώνουμε ουσιαστικά την κατασκευή των δρόμων (πχ τούνελ Τεμπών, Κορίνθου-Πατρών) αφού σε πολλά σημεία πληρώνουμε για άθλια κομμάτια εθνικών οδών. Επίσης το άρθρο είχε και την παράμετρο της εκπτωτικής κάρτας πχ μηνιαία λόγω συχνών διελεύσεων, για τη Γερμανία μας αναφέρεις μόνο τη μεμονωμένη διέλευση. Γνωρίζεις κάτι γι’αυτό ή απλά σε ενδιαφέρει να την πεις σε κάποιον Δευτέρα πρωί, χρησιμοποιώντας ως κριτήριο μια παράγραφο από τη Wikipedia;
Φυσικά δεν αναφέρομαι στο επίπεδο των μισθών το οποίο παραβλέπεις.
Περί αξιοπιστίας
ΑπάντησηΔιαγραφή"Μόνο οι Ελβετία-Αυστρία χρεώνουν με κάρτα.."
Ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω. Μάλλον πρέπει να προσθέσουμε πχ και τη Σλοβενία και αφήνω να ψάξει παραπάνω όποιος θέλει.
http://www.theaa.com/allaboutcars/overseas/european_tolls_select.jsp
Φίλε ανώνυμε, στην συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ένα μοντέλο χώρας.. το μοντέλο περιλαμβάνει κάποιες μεταβλητές..δυστυχώς δεν μπορούμε σε ένα μοντέλο να περιλάβουμε άλλα 100 μοντέλα χωρών..οι οποίες φυσικά δεν γνωριζώ (βλέπε Γερμανία που λές)πλυθυσμό, κατώτατος μισθός, πληθωρισμός..τα 100 πήγαινε έλα για Θεσνικη Αθήνα..είναι τεράστιο κόστος για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού!!Θα μου πείς και γιατί Ελβετία??..γιατί όχι να μοντελοποιηθώ με βάση το καλύτερο??!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Γερμανία όλο το οδικό δίκτυο είναι δωρεάν για τι ιχ αυτοκινητά και τα φορτηγά μέχρι 12 τόννους..Στην Ολλάνδια τα διόδια βρίσκονται σε ένα σημείο μόνο που περνας άπο τούνελ(Westerschelde Tunnel γύρω στα 5 ευρώ) για να πας προς το Βέλγιο και στο Βέλγιο Πάλι το ίδιο (Llefkenshoek Tunnel διοδία 5,5 euro )...Πουθενά αλλού δεν πληρώνεις τίποτα άλλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης να γίνει και η απαραίτητη σύγκριση ποιότητας οδικών δικτύων Ελλάδας-Ελβετίας. Εκτός αυτού δεν νοείται να πληρώνουμε διόδια σε ιδιωτική εταιρεία για την Εθνική Οδό από τη στιγμή που είναι Συνταγματικό μας δικαίωμα να τη χρησιμοποιούμε δωρεάν ή το αντίτιμο που θα καλούμαστε να πληρώνουμε να είναι στο Ελληνικό Δημόσιο. Ενδεικτικά διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Θεσσαλονίκη κοστίζει 34,80€!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή