Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2010

Σαν τρελό ταξί...

Ώρα 21:45, δρομολόγιο: αεροδρόμιο - άνω Τούμπα, διάρκεια δρομολογίου: 9 λεπτά!!!



Έχω ξεχάσει πότε ήταν η τελευταία φορά που πήρα ταξί και έφτασα στον προορισμό μου χωρίς να έχουν διπλασιαστεί οι σφυγμοί μου.

Η κατάσταση ειδικά εκτός πόλης είναι πραγματικά εκτός ελέγχου. Με ταχύτητα σταθερά άνω των 140 χλμ/ώρα και αποστάσεις χιλιοστών από τα προπορευόμενα οχήματα, οι "επαγγελματίες" οδηγοί ταξί δεν αφήνουν απαραβίαστη καμία πρόβλεψη του Κ.Ο.Κ.

Είναι τουλάχιστον παράδοξο να ταξιδεύεις αεροπορικώς με φοβερή καταιγίδα και να φοβάσαι περισσότερο για τη σωματική σου ακεραιότητα αφού προσγειωθείς.

Για την κατάσταση δε των αυτοκινήτων αλλά και την εμφάνιση, υγιεινή και συμπεριφορά των ίδιων των οδηγών τα σχόλια περιττεύουν.

Γιατί πρέπει να πληρώνουμε πανάκριβα (αφού δεν έχουμε και εναλλακτική εξάλλου) για αυτές τις άθλιες υπηρεσίες (€17 για το παραπάνω δρομολόγιο); Θυμάμαι ότι όταν εξαγγέλθηκαν οι απανωτές αυξήσεις των 2 τελευταίων χρόνων οι ταξιτζήδες δεσμεύτηκαν ότι θα βλέπαμε΄και βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών. Ναι καλά...

13 σχόλια:

  1. Fil.. αμφιβαλώ για το εάν υπάρχουν στην Ελλάδα επαγγελματίες οδηγοί!!Ποιά είναι τα κριτήρια κάποιος να γίνει οδηγός ταξί (εκτός από το επαγγελματικό δίπλωμα)??Δεν λέω δύσκολο να οδηγείς 15 ώρες τη μέρα, αλλά και πάλι κάθε επάγγελμα τα δύσκολα του!!Εάν έχεις παρατηρήσει οι ταξιτζήδες..έχουν κάνει μόκο για τις τελευταίες αυξήσεις στα καύσιμα!!..είναι γνωστο πως η ζήτηση έπεσε και πρέπει πλέον ώς κλάδος να συμμορφωθούν γιατί η τιμωρία τους θα διαρκέσει χρόνια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πριν τις τελευταίες αυξήσεις της βενζίνης, δούλευαν με φοβερά περιθώρια κέρδους γιατί είχε πέσει το πετρέλαιο ενώ αυτοί είχαν κατοχυρώσει τις αυξήσεις του κομίστρου από τότε που το βαρέλι ηταν 130-140$. Τώρα φυσικά ούτε κουβέντα και λογικό είναι γιατί έχει περιοριστεί πολύ η ζήτηση, αλλά έτσι είναι αν είχε παραμείνει χαμηλότερα το κόμιστρο μπορεί και να δούλευαν περισσότερο.
    Όσο για το πόσο επαγγελματίες είναι, έχεις απόλυτο δίκιο, αν δεν το αντέχεις φίλε άλλαξε δουλειά, δε γίνεται να πηγαίνεις σαν τον παλαβό ενώ σε πληρώνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Γιατί πρέπει να πληρώνουμε πανάκριβα (αφού δεν έχουμε και εναλλακτική εξάλλου) για αυτές τις άθλιες υπηρεσίες (€17 για το παραπάνω δρομολόγιο);"
    Γιατί Fil, απλούστατα δεν μπορούμε να το αποφύγουμε!!! :-)
    Η τιμή είναι "επιβαλόμενη" από το κράτος, δεν υπάρχει ανταγωνισμός και διαφορετικές τιμές για να επιλέξεις το καλύτερο/συμφερότερο(όπως στο εξωτερικό). Όταν δεν υπάρχει "διαφοροποίηση" ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες/προϊόντα, τότε ισχύει αυτό που απόλυτα σωστά περιγράφεις ως "δεν έχουμε και εναλλακτική εξάλλου"!
    Η συμβουλή μου προς τους φίλους του Blog εκτός Θεσσαλονίκης: μην τολμήσετε να ταξιδέψετε αεροπορικώς ΝΥΧΤΑ. Μονο ημέρα, όπου υπάρχει σε λειτουργία η γραμμή-Express (78) ΚΤΕΛ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ. Ειδάλλως, τα ταξί της Θεσσαλονίκης "καραδοκούν" να χαλάσουν την όποια φιλική στάση/διάθεση προς την πόλη μας...
    Paris

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουν οι ταξιτζήδες ότι το ταξί είναι το γραφείο τους και όχι το σπίτι τους όπου μπορούν μαζί με τα φιλαράκια τους να κάνουν καμάκι, να βρίζουν χυδαία και να συμπεριφέροντε ανάγωγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ απόλυτα..η συμπεριφορά προς τις γυναίκες (ισχύει σε πολλές περιπτώσεις) είναι το τελευταίο σκαλί αθλιότητας ως προς το πώς αντιμετωπίζουν τον πελάτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το θέμα έχει πολλές πλευρές και είναι κάπως μπερδεμένο…Αρχικά θέλω να πω πως σε όποια Ευρωπαϊκή χώρα και αν επισκέφθηκα τα ταξί (εκεί βέβαια υπάρχει εναλλακτική επιλογή) θεωρούνται «μετακίνηση» πολυτελείας (15-20 ευρώ) χωρίς φυσικά πολλές φορές να υπάρχει επαγγελματική συμπεριφορά .. Το ίδιο και πιο συχνά (λόγο διαμονής ) μου έχει συμβεί στην Ελλάδα …Οι γενικεύσεις όμως δεν βοηθούν.. Το θέμα είναι ότι οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη έχουν το επίπεδο που έχουν και οι «κανονικοί» οδηγοί αυτής της πόλης.. Δεν διαφέρουν σε κάτι αν το σκεφτείτε.. Σταματάνε όπου γουστάρουν , πάνε στο περιφερειακό με 140, βρίζουν κόσμο, διαβάσεις γιοκ, δεν αφήνουν κανένα να μπει αλλά απαιτούν από τους άλλους να τους αφήνουν να περάσουν, χώνονται από δεξιά και από αριστερά και φυσικά όλοι είναι έτοιμοι για να καβγαδίσουν με το παραμικρό…Δεν είναι λοιπόν γενικό το φαινόμενο? Θα μου πείτε όμως αυτοί είναι επαγγελματίες!!! Τι να σου κάνει όμως ένας σωστός επαγγελματίας ταξιτζής όταν πρέπει να επιβιώσει σε αυτήν την ζούγκλα…? Φυσικά και πρέπει να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά όλων μας αν θέλουμε να την παλέψουμε και να μην θρηνούμε νεκρούς κάθε χρόνο...
    Θέλω επίσης να πω πως οι ταρίφες δεν συμφωνούσαν με την δεύτερη αύξηση γιατί ξέρανε πως θα έχουν τρομακτική μείωση πελατείας όπως και έγινε.. Πλέον αποτελεί συνηθισμένη εικόνα η ουρά χιλιομέτρων στις πιάτσες του κέντρου και όλοι πιστέψτε με είναι σε απόγνωση.. Μην παραξενευτείτε αν σε λίγο καιρό απαιτήσουν μειώσεις κομίστρων...Ξέρω κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου ασχέτα αν έχω πέσει και έγω Θύμα πολλές φορές από αναγωγούς Ταξιτσίδες οπώς και απο αναγωγούς δημοσίους υπαλλήλους,τραπεζικούς,σερβιτόρους,υπαλλήλους ιδιωτικού τομέα κλπ....Μήπως το θέμα τελικά είναι ευρύτερο? Λέω εγώ τώρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1. Θέμα σύγκρισης όπως πολύ σωστά λες δεν υπάρχει με άλλη χώρα της Ευρώπης γιατί εκεί είναι επιλογή σου να πάρεις ταξί, όπως πχ και στην Αθήνα. Εδώ ουσιαστικά σου επιβάλλεται.
    2. Θέμα σύγκρισης με τους απλούς οδηγούς για μένα δεν υπάρχει, η νοοτροπία του τρέχω με 140 προέρχεται από τη διάθεση να σε ξεφορτωθεί γρήγορα για να πάρει άλλον επιβάτη (αν δεν έχει ήδη πάρει δηλαδή παρανόμως). Θα μπορούσε κάλλιστα να πηγαίνει με 100 όπως κάποιοι οδηγοί πράττουν. Όταν πληρώνεις έχεις την απάιτηση ασφάλειας διαφορετικά και οι οδηγοί σχολικών θα δικαιολογούνταν να εκθέτουν σε κίνδυνο τα παιδιά που μεταφέρουν.
    3. Για διαφωνία στο θέμα της αύξησης, δε θυμάμαι κάτι αλλά για να το λες θα ισχύει. Βέβαια μου φαίνεται λίγο περίεργο να τους επιβλήθηκε, για ποιό λόγο να έγινε κάτι τέτοιο; Εγω πάλι νομίζω ότι τους δόθηκε ως δωράκι για να επηρεάζουν την κοινή γνώμη καθότι συναστρέφονται πολύ κόσμο και αποτελούν εν δυνάμει προπαγανδιστές της όποιας κυβέρνησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε Kourtgeo, θυμάμαι εδώ και τουλάχιστον 5 χρόνια (πρό κρίσης), έναν γέρο πρόεδρο ταξιτζίδων ελλάδος..που συνέχεια μα συνέχεια σε κάθε αύξηση του πετρελαίου σε κάθε παραμικρό πήδημα του ψίλου..ζητούσε αύξηση..πχ έλεγε "με το που ανοιγω το πρωί την πόρτα χρωστάω 100€"..που είναι τώρα αυτοί??..ας κάνουν τώρα απεργία..γιατί δεν κάνουν??παιδιά τίποτα άλλο ζήτηση και προσφορά..εκεί είναι η δύναμη μας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. CRAZY TAXI!!!! LET'S MAKE SOME CRAZY MONEY!!!! Τι μου θύμισες με αυτή την εικόνα! Πραγματικά πρέπει να φτιάξουν ένα Crazy Taxi με διαθέσιμη πόλη τη Θεσσαλονίκη! Σοβαρά τωρά, 10.7 ευρώ για Χαριλάου-Cosmos!!!! Στα τσακίδια! Από την άλλη φορά με το 36!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν μιλάω για διαφωνία αύξησης από την ομοσπονδία τους αλλά απο πολλούς μεμονωμένους που αγωνίζονται οι άνθρωποι να βγάλουν το μεροκάματο..Και φυσικά τον θυμάμαι τον Πρόεδρο αλλά τότε μιλούσε εκ του ασφαλούς..Αφού οι άνθρωποι τότε χρησιμοποιούσαν ταξί...Συμφωνώ το θέμα είναι βασικά η ζητήση και η προσφορά...Πάντως ως αναφορά την Οδική τους συμπεριφορά θα τους κρίνω όπως κρίνω και όλους τους υπόλοιπους..Δηλαδή ότι είμαστε απαράδεκτοι όλοι μας....Φυσικά και δεν αποδέχομαι τις καγκουρίες τους όπως δεν αποδέχομαι τις καγκουριές όλων των άλλων...Τελός θέλω να πω ότι το κόστος για χρήση ταξί έχει αυξηθεί υπερβολικά για τα Ελληνικά Δεδομένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλά να 'σαι. Εγώ επειδή ταξιδεύω στο εξωτερικό συχνά και από τα ΚΤΕΛ για να πάω στο αεροδρόμιο συνήθως παίρνω ταξί γιατί έχω αρκετές αποσκευές και με δυο χέρια δε μπορώ να τις κουμαντάρω. Το θέμα δεν είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά τουλάχιστον να φτιάξουν λιγάκι τα πράγματα. Λίγο παραπάνω ευγένεια, λίγο καθαριότητα στα ταξί και λιγότερους κύκλου στη Θεσσαλονίκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θυμήθηκα μία περίπτωση που έχει ενδιαφέρον σχετικά με το σχόλιο για τους κύκλους που κάνουν ειδικά στους μη γνωρίζοντες. Εννοείται δε γενικεύω, αλλά έχει ενδιαφέρον.
    Φίλος από Αθήνα που σπούδασε Θεσσαλονίκη, επισκέπτεται μετά από καιρό την πόλη και παίρνει ταξί από το σταθμό. Μαζί μπαίνει και μια κυρία. Ο ταξιτζής τον κόβει για Αθηναίο που δεν ξέρει την πόλη. Κορδελιό αυτή, Τούμπα αυτός!! Τον πηγαίνει λοιπόν Κορδελιό (αυτός δε μιλάει) και μετά από περιφερειακό για Τούμπα. Αφού κατεβαίνει η κυρία του λέει "Πάντως τόσα χρόνια Θεσ/νίκη πρώτη φορά με πάνε Τούμπα μέσω Κορδελιού.." Τον πήγε τζάμπα τελικά από τη ντροπή του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το περασμένο Πάσχα ήμουν στην Πόλη και πήρα ταξί έξω από το Πατριαρχείο για νε με ανεβάσει στο Ταξίμ. Καταρακτώδης βροχή και εφιαλτική κυκλοφορία. Ο (νεαρός)ταξιτζής ήταν άψογα κουστουμαρισμένος, φρεσκοξυρισμένος και ψύχραιμος. Οδηγούσε γρήγορα αλλά όχι επιθετικά. Το ταξί πεντακάθαρο και το κόμιστρο λογικό. Στο τέλος μας έδωσε και την κάρτα του.
    Όταν γύρισα στη Θεσσαλονικη και πήρα ταξί από την πλατεία Ελευθερίας στο πορτ μπαγάζ υπήρχαν πράγματα πεταμένα, (μέχρι μπαγιάτικα κουλούρια!) και ο οδηγός ήταν σχεδόν κλοσσάρ στην εμφάνιση. Πολύ έντονη αντίθεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια