Και το γράμμα της Πόλης εγεννήθη....Σε λίγο καιρό ένα μεγάλο Θ θα κοσμεί το νέο μαρμαρένιο Ανάκτορο - Δημαρχείο της πόλης, για να μας θυμίζει τι αντιπροσωπεύει αυτή η πόλη .. Και φυσικά δεν υπάρχει καλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο γράμμα από το Θ...Άλλωστε μεγαλώσαμε σε αυτήν την πόλη με πολλά Θαθαθαθα... Η Ιδέα περιγράφεται από τον δημιουργό Δημήτρη Φόρτσα με τις λέξεις Επανάληψη, διαδοχή, ιστορία (επαναφορά) - μετατόπιση. Αυτάρκεια, Εσωστρέφεια, ενδοσκόπηση, αυτοανάλυση...Το γλυπτό επιστρέφει στον εαυτό του.Όπως το ίδιο κάνει και η Θεσσαλονίκη μας τόσα χρόνια...Και πραγματικά καθώς διαβάζω τις λέξεις και τις ξανά διαβάζω όλο και πιο πολύ μου κολλάνε αυτές οι περιγραφές για την Πόλη μας... Όχι μάλλον με την εννοιολογική προσέγγιση του δημιουργού αλλά με την δική μου...Ναι η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη της Επανάληψης , η πόλη που δεν μαθαίνει από τα λάθη της και σαν μικρό παιδί την ξανά πατάει και την ξανά πατάει..Ναι η Θεσσαλονίκη της ιστορίας έχει πάθει το σύνδρομο της μετατόπισης προς το χειρότερο... Η λέξη αυτάρκεια υπάρχει μόνο στα λεξικά και έχει αντικατασταθεί πλήρως από την μοναδική έννοια της εξάρτησης (ου ου για όλα φταίει η Αθήνα ρε...!!! τόσο υποκριτές και ανεύθυνοι καταντήσαμε..)..Και φτάνουμε στο αποκορύφωμα...Η Θεσσαλονίκη έχει καταντήσει να υποδηλώνει τον ορισμό της εσωστρέφειας, της ξενοφοβίας, της κακής ενδοσκόπησης (για όλα φταίνε οι άλλοι...) και της ΨΕΥΤΟ αυτοανάλυσης (που δεν οδηγεί πουθενά αφού είπαμε για όλα φταίει η Αθήνα...). To ότι έχουμε τόσα χρόνια έναν Ζορρό και έναν Ατσαλάκωτο σε κανέναν δεν λέει κάτι ε? Το γλυπτό θα φτάνει τα 11 μέτρα ύψος και τα 4,36 μέτρα πλάτος . Το μέγεθος του αναδεικνύει την μεταλλική κατασκευή της όψης του κτηρίου σε οθόνη πάνω στην οποία προβάλλεται η σιλουέτα του γλυπτού.Το γλυπτό αποτελείται από διαδοχικές ελλείψεις οι οποίες συμβολίζουν την κυκλική πορεία της Ιστορίας. Σαν σχήμα αποτελεί ένα διαχρονικό αφαιρετικό σύμβολο το οποίο διακριτικά παραπέμπει στο «Θ», το γράμμα της Πόλης. Το αγαπημένο μας γράμμα.
Θα κάνουμε μετρό, Θα κάνουμε υποθαλάσσια, Θα κάνουμε εξωτερική περιφερειακή,Θα κάνουμε τα στρατόπεδα πράσινα, Θα πάμε την Δεθ στην Σίνδο, θα,θα,θα,θα,θα..
Οι διαδοχικές ελλείψεις δείχνουν ότι στην διαδικασία εξέλιξης(που δεν υπάρχει), η πόλη επιστρέφει στην αρχή της Ιστορίας της για να προχωρήσει προς το επόμενο στάδιο(που είναι το ίδιο στάδιο ) και που τελικά πότε δεν πάει...
ΥΓ. Ο γλύπτης Δημήτρης Φόρτσας και οι αρχιτέκτονες Αnamorphosis (Νίκος Γεωργιάδης, Παναγιώτα Μαμαλάκη, Κώστας Κακογιάννης, Βάιος Ζητωνούλης) κέρδισαν στον πανελλήνιο καλλιτεχνικό διαγωνισμό για την φιλοτέχνηση καλλιτεχνικού έργου που θα τοποθετηθεί στο νέο δημαρχιακό μέγαρο προς τιμήν της πόλης της Θεσσαλονίκης. Φυσικά δεν κρίνω το έργο του καλλιτέχνη πριν το δω σε πραγματική διάσταση, αλλά προσπαθώ να δώσω στο Θ τον δίκο μου προσωπικό συμβολισμό...
Θα κάνουμε μετρό, Θα κάνουμε υποθαλάσσια, Θα κάνουμε εξωτερική περιφερειακή,Θα κάνουμε τα στρατόπεδα πράσινα, Θα πάμε την Δεθ στην Σίνδο, θα,θα,θα,θα,θα..
Οι διαδοχικές ελλείψεις δείχνουν ότι στην διαδικασία εξέλιξης(που δεν υπάρχει), η πόλη επιστρέφει στην αρχή της Ιστορίας της για να προχωρήσει προς το επόμενο στάδιο(που είναι το ίδιο στάδιο ) και που τελικά πότε δεν πάει...
Η μορφή του γλυπτού αν και φαίνεται συμμετρική, δεν είναι. Έτσι από κάθε σημείο θέασης το γλυπτό μας κοιτάζει...Είναι ένα "μάτι" που τα επόμενα χρόνια θα μας βλέπει και θα απορεί με την αποχαύνωση και τον ωχαδελφισμό μας... Καλημέρα λοιπόν με ένα τραγουδάκι που όλη αγαπήσαμε...θαθαθαθαθα....θαθαθαθαθαθα...
ΥΓ. Ο γλύπτης Δημήτρης Φόρτσας και οι αρχιτέκτονες Αnamorphosis (Νίκος Γεωργιάδης, Παναγιώτα Μαμαλάκη, Κώστας Κακογιάννης, Βάιος Ζητωνούλης) κέρδισαν στον πανελλήνιο καλλιτεχνικό διαγωνισμό για την φιλοτέχνηση καλλιτεχνικού έργου που θα τοποθετηθεί στο νέο δημαρχιακό μέγαρο προς τιμήν της πόλης της Θεσσαλονίκης. Φυσικά δεν κρίνω το έργο του καλλιτέχνη πριν το δω σε πραγματική διάσταση, αλλά προσπαθώ να δώσω στο Θ τον δίκο μου προσωπικό συμβολισμό...
Ο Παπ μας αποχαιρετά γελώντας σαρκαστικά, με ένα έργο επιστέγασμα της θητείας του...Κενό
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που με τρομάζει περισσότερο είναι μετά την αποχώρηση του Παπαγεωργόπουλου ή είσοδος του Γκιουλέκα στο δημαρχείο. Βλέπω την Θεσσαλονίκη και τα έργα που ονειρευόμαστε να βουτάμε όλοι μαζί στο κενό για να γλιτώσουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι γύρω γύρω όλοι στη μέση η Θαρά..ά ρε Θασσαλονίκη που είναι ο αδελφός σου ο Θαλέξανδρος να τους "θανατώσει" που σε "Θαμάνε" τα ρεμάλια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θήτα είναι αυτό πάλι; Μια ζωή με τέτοιες παπαριές θα μας καβουρντίζουνε;
ΑπάντησηΔιαγραφήOI GNOSTES BLAKEIES THS PSEYDOTEXNHS.
ΑπάντησηΔιαγραφή