Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2008

Αστικά διόδια σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα


Όλα τα έχει η Μαριωρί τα διόδια της έλειψαν!!! Μια που τα οικονομικά μας πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο, μια που κάναμε τις κατάλληλες υποδομές για να λύσουμε το κυκλοφοριακό και δώσαμε στο κόσμο Δημοσιές Συγκοινωνίες (Για ΝΑ ΣΚΕΦΤΩ ΟΑΣΘ ….ΜΜΜ ΟΑΣΘ…. Α ΚΑΙ ΜΕΤΡΟ ΣΕ ΚΑΝΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ) προτάθηκε η λύση των διοδίων μέσα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας!! Δεν ΘΑ μας φτάνουν τα διόδια της υποθαλάσσιας αρτηρίας όταν και άμα γίνει(έχει κολλήσει λόγω Ζαχόπουλου για τον αποχαρακτηρισμό ιστορικών κτιρίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης βλέπε GREECE-SALONIKA δεν μας φτάνει που Ο ΟΑΣΘ απέσυρε 64 λεωφορεία χωρίς να τα αντικαταστήσει με αποτέλεσμα να υπάρχει διπλάσιος χρόνος αναμονής αφού μειώθηκαν τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων κατά 500, τα Διόδια μας μάραναν!!!
Το ενδεχόμενο λοιπόν επιβολής αστικών διοδίων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, για την επίλυση των σοβαρότατων κυκλοφοριακών προβλημάτων των δύο μεγάλων πόλεων της επικράτειας, αναμένεται να εξετάσει η ειδική επιτροπή για θέματα μετακινήσεων στην πόλη, που συστήνει το υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να απαντήσει στο δημόσιο διάλογο που έχει αρχίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δημιουργία της Πράσινης Βίβλου για τις αστικές μεταφορές. Πρόκειται για ένα θέμα σοβαρό, που θέτει επισήμως πλέον η Κομισιόν, η οποία στο παρελθόν έχει ταχθεί υπέρ των αστικών διοδίων, με δεδομένο ότι το μέτρο έχει επιτύχει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις (Λονδίνο, Στοκχόλμη, Μιλάνο, Σεούλ, Oσλο, Μπέργκεν και Τρονταχάιμ). Ωστόσο, ουδέποτε από την ελληνική Πολιτεία μελετήθηκε διεξοδικά, με αποτέλεσμα σήμερα να παρουσιάζεται ανέτοιμη να δώσει απαντήσεις στη δημόσια διαβούλευση, αφού ειδικά για τη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει η παραμικρή μελέτη για την αποτελεσματικότητά του, ούτε κάποια σχετική εισήγηση. Η μοναδική εισήγηση προς τα υπουργεία Μεταφορών και ΥΠΕΧΩΔΕ είναι του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελου Ματσούκη, ο οποίος προτείνει την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Πάτρα.
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, η περιοχή που θα μπορούσε να εφαρμοστεί το μέτρο, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Πέτρο Κρητικό, είναι περιμετρικά το ιστορικό κέντρο της πόλης από το Λευκό Πύργο, τη ΔΕΘ, την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη) και το λιμάνι.
Το παράλογο της υπόθεσης (δεν είναι το μόνο!!!)είναι ότι στην 11μελή επιτροπή του υπουργείου δεν έχει τοποθετηθεί εκπρόσωπος της Θεσσαλονίκης, ενώ πρόεδρός της αναλαμβάνει ο αναπληρωτής δήμαρχος Αθηναίων Χρόνης Ακριτίδης και μεταξύ των μελών της είναι συγκοινωνιολόγοι και στελέχη του OΑΣΑ.

Όμως τι ξέρουν αυτοί από τα προβλήματα της πόλης μας?
Πώς μπορεί κάποιος να λύσει ένα χρόνιο πρόβλημα που ταλανίζει την πόλη της Θεσσαλονίκης χωρίς να βιώνει καθημερινά την κυκλοφοριακή ασφυξία της?
Δεν είναι παράλογο?
Εκτός αν λύσουμε το πρόβλημα σε θεωρητικό επίπεδο για μια ακόμα φόρα και αφήσουμε στα πανάκριβα ντουλάπια μας την πράξη !!!
Δεν μπορούσε να συμμετάσχει στην επιτροπή κάποιος συγκοινωνιολόγος της πόλης μας που γνωρίζει καλύτερα τα προβλήματα της?
Ας σοβαρευτούμε λίγο!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

iLove σχόλια