Στη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για τον αποχαρακτηρισμό του συγκροτήματος των «Μύλων Αλλατίνη» στην ανατολική Θεσσαλονίκη, προχώρησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλης Φλωρίδης.
Το χρονικό της ντροπής!!
· Το βιομηχανικό συγκρότημα των Μύλων Αλλατίνη και ο περιβάλλον χώρος του είχαν χαρακτηρισθεί ως προστατευόμενοι, με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού το 1984 ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία και είχε αποφασιστεί να δημιουργηθεί και μουσείο της βιομηχανικής ιστορίας της Θεσσαλονίκης.
· Το 2002 το υπουργείο Πολιτισμού προχώρησε αρχικά στον αποχαρακτηρισμό ενός τμήματος του συγκροτήματος, όπου και ανεγέρθηκαν οικοδομές.
· Το 2006, με νέα απόφαση του ΥΠΠΟ εκδόθηκε άδεια και ξεκίνησαν εργασίες για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης. Κάτοικοι της περιοχής προσέφυγαν στο ΣΤΕ και εκδόθηκε προσωρινή διαταγή, με την οποία απαγορεύτηκε κάθε εργασία, αλλά οι εργασίες συνεχίζονται…..
O κίνδυνο να χαθούν ολοκληρωτικά ή και να κακοποιηθούν τα βιομηχανικά κτίρια που δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού είναι ορατός …. Αν δεν υπάρξει κινητοποίηση!!
Η Θεσσαλονίκη έχει μια τελευταία ευκαιρία να προβάλει και να αξιοποιήσει αυτή τη σημαντική αρχιτεκτονική κληρονομιά, να την προβάλει και να την αξιοποιήσει με σύγχρονους όρους, με αυτοπεποίθηση και με σεβασμό στον πολιτισμό και την ιστορία της.
Οι εγκαταλελειμμένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να διασωθούν και να αξιοποιηθούν. Στη χώρα μας όμως γίνεται ακριβώς το αντίθετο!! Καταστρέφονται τα κτίρια για να γίνουν πολυκατοικίες!! Αν είναι δυνατόν.
Τα σημαντικά συγκροτήματα της βιομηχανικής μας κληρονομιάς θα πρέπει να προστατευθούν και να αναβιώσουν επαναχρησιμοποιούμενα, με σεβασμό στην ιστορία τους.
Τα κτίρια αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της πόλης μας και πρέπει να διατηρηθούν και να αξιοποιηθούν και όχι να κατεδαφιστούν για να χτιστούν πολυκατοικίες και εμπορικά κέντρα!!
Διαδώστε το….
Το χρονικό της ντροπής!!
· Το βιομηχανικό συγκρότημα των Μύλων Αλλατίνη και ο περιβάλλον χώρος του είχαν χαρακτηρισθεί ως προστατευόμενοι, με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού το 1984 ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία και είχε αποφασιστεί να δημιουργηθεί και μουσείο της βιομηχανικής ιστορίας της Θεσσαλονίκης.
· Το 2002 το υπουργείο Πολιτισμού προχώρησε αρχικά στον αποχαρακτηρισμό ενός τμήματος του συγκροτήματος, όπου και ανεγέρθηκαν οικοδομές.
· Το 2006, με νέα απόφαση του ΥΠΠΟ εκδόθηκε άδεια και ξεκίνησαν εργασίες για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης. Κάτοικοι της περιοχής προσέφυγαν στο ΣΤΕ και εκδόθηκε προσωρινή διαταγή, με την οποία απαγορεύτηκε κάθε εργασία, αλλά οι εργασίες συνεχίζονται…..
O κίνδυνο να χαθούν ολοκληρωτικά ή και να κακοποιηθούν τα βιομηχανικά κτίρια που δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού είναι ορατός …. Αν δεν υπάρξει κινητοποίηση!!
Η Θεσσαλονίκη έχει μια τελευταία ευκαιρία να προβάλει και να αξιοποιήσει αυτή τη σημαντική αρχιτεκτονική κληρονομιά, να την προβάλει και να την αξιοποιήσει με σύγχρονους όρους, με αυτοπεποίθηση και με σεβασμό στον πολιτισμό και την ιστορία της.
Οι εγκαταλελειμμένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να διασωθούν και να αξιοποιηθούν. Στη χώρα μας όμως γίνεται ακριβώς το αντίθετο!! Καταστρέφονται τα κτίρια για να γίνουν πολυκατοικίες!! Αν είναι δυνατόν.
Τα σημαντικά συγκροτήματα της βιομηχανικής μας κληρονομιάς θα πρέπει να προστατευθούν και να αναβιώσουν επαναχρησιμοποιούμενα, με σεβασμό στην ιστορία τους.
Τα κτίρια αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της πόλης μας και πρέπει να διατηρηθούν και να αξιοποιηθούν και όχι να κατεδαφιστούν για να χτιστούν πολυκατοικίες και εμπορικά κέντρα!!
Διαδώστε το….
ΟΧΙ ΑΛΛΟ .ΤΣΙΜΕΝΤΟ!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήTa xalia
Το θέμα με τους διαρκείς αποχαρακτηρισμούς είναι παλαιό και μέσα στη λογική των πελατειακών σχέσεων των κομάτων εξουσίας. Έτσι αποχαρακτηρίστηκε και η οικοδομή του 1927, στην οδό Π.Πατρών Γερμανού αμέσως μετά την Παύλου Μελά (απέναντι από το μπαρ Καρντού),λίγους μήνες πριν τις εκλογές του 2004. Η ιδιοκτήτες φρόντισαν για την άμεση κατεδάφιση, μην κι' αλλάξει κυβέρνηση και επαναχαρακτηριστεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιά κι' ενδιαφέρεσαι για το δομημένο περιβάλλον της πόλη μας δες κι' αυτά που έγραψα για την διαπλάτηνση της οδού Λαγκαδά και τις αλλαγές που επιβάλλει