Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2008

Η Περιφερειακή της Περιφερειακής ώ Περιφερειακή! Ή αλλιώς Εξωτερική Περιφερειακή !!

Όταν η Θεσσαλονίκη δεν σχεδιάζει, δεν προτείνει, δεν «βλέπει» την προοπτική της, δεν ξεφεύγει από τη μιζέρια της, τότε δίνει το δικαίωμα στην Αθήνα να αποφασίζει γι' αυτήν. Η εξωτερική περιφερειακή, που προκαταρκτικά εξετάστηκε από την Εγνατία Α.Ε. είναι ίσως η χαρακτηριστικότερη περίπτωση.
Ένα μεγάλο έργο, που έρχεται να φέρει νέα δεδομένα στην αναπτυξιακή προοπτική της ευρύτερης Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα των ανατολικών περιοχών με άμεση πρόσβαση στους μεγάλους συγκοινωνιακούς κόμβους και διαμόρφωση σύγχρονων κυκλοφοριακών συνθηκών, βρίσκεται στα «σκαριά».Πρόκειται για την εξωτερική περιφερειακή οδό, η χάραξη της οποίας αρχίζει από το «Τιτάν», περνάει πίσω από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», φτάνει κοντά στο Φίλυρο, περνάει με τούνελ κάτω από το Σέϊχ Σου, βγαίνει στο Πανόραμα, συνεχίζει προς Τριάδι, Ταγαράδες και καταλήγει στο Σχολάρι, όπου συνδέεται με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών.

Το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την υλοποίηση της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης είναι γεγονός. Μέσα στο Δεκέμβριο, ολοκληρώθηκαν από την Εγνατία Οδός ΑΕ, οι διαγωνισμοί για την ανάθεση των προμελετών και των οριστικών μελετών του έργου, που αναμένεται να έχουν εκπονηθεί έως το τέλος του 2008. Οι διαδικασίες δημοπράτησης της κατασκευής εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2009.
Χαρακτηριστικά του έργου
Το έργο έχει συνολικό μήκος 34 χιλιόμετρα και αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 70000 έως 100.000 οχήματα. Θα διαθέτει 6 λωρίδες κυκλοφορίας(3 ανα κατευθυνσή), 13 ανισόπεδους κόμβους, 21 χιλιόμετρα σηράγγων μονού κλάδου και 4 χιλιόμετρα γεφυρών μονού κλάδου. Ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου εκτιμάται σε 700 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το Δ' ΚΠΣ .

Στα αξιοσημείωτα του έργου είναι:
· 8,2 χιλιόμετρα υπογειοποίησης του δικτύου, που αφορά το Πανόραμα και το Δάσος Σειχ Σου,
· 6 ανισόπεδους κόμβους, για τη σύνδεση της εξωτερικής περιφερειακής με τις οικιστικές περιοχές, και έναν, τουλάχιστον, κάθετο άξονα στην εσωτερική περιφερειακή, στο ύψος του Καυταντζόγλειου Σταδίου.
· Προβλέπεται απευθείας σύνδεση της εξωτερικής περιφερειακής με τον δρόμο Θεσσαλονίκης-Μουδανιών.
· Προβλέπεται επέκτασή του κατά 16 χιλιόμετρα, έως το Αγγελοχώρι και εκείθεν με έργα σε μήκος 6 χιλιομέτρων, στη θάλασσα, σύνδεσή της με το Καλοχώρι στην απέναντι πλευρά. Θα δημιουργηθεί έτσι δακτύλιος, «υπερθαλάσσια», με τις ακτές του Καλοχωρίου και εκείθεν με τον κόμβο της Εγνατίας στον δρόμο Θεσσαλονίκης – Αθήνας.
· Υπάρχουν σκέψεις και για άλλες προεκτάσεις προς τις λίμνες Λαγκαδά και Βόλβης, αλλά και προς Βασιλικά - βόρεια Χαλκιδική.

Μεγάλο έργο στη Θεσσαλονίκη, όμως, χωρίς αντιδράσεις, δεν γίνεται. Ήδη έχουν εκφραστεί οι πρώτες αντιρρήσεις, επειδή ο νέος αυτοκινητόδρομος αναμένεται να προκαλέσει διάσπαση της ζώνης επέκτασης του σχεδίου πόλης στην περιοχή της Ραιδεστού (μεταξύ Θέρμης και Βασιλικών).
Στα θετικά του έργου είναι πάντως ότι το κόστος αυτού είναι πόλυ μικρότερο από ότι η υποθαλάσσια και η αποσυμφόρηση της εσωτερικής Περιφερειακης.
Στα αρνητικά είναι ότι η εξωτερική περιφερειακή μπορεί να «απορροφήσει» τη διερχόμενη κίνηση προς άλλους νομούς ή την κίνηση από δυτικά προς ανατολικά, αλλά για τα προβλήματα του κυκλοφοριακού προς το κέντρο δεν δίνει απάντηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

iLove σχόλια