Σε εξωτερικό σύμβουλο, που θα προκύψει από διαδικασία τακτικού διαγωνισμού, και έναντι ποσού 120.000 ευρώ, θα αναθέσει ο δήμος Θεσσαλονίκης τη μελέτη για το νέο οργανόγραμμα των υπηρεσιών του. Το θέμα, που συζητήθηκε χτες στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, προκάλεσε την αντίδραση της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης, με τη διοίκηση να απαντά ότι σήμερα η λειτουργία του δήμου είναι χαοτική.
«Σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, δεν μπορεί να περικόπτετε κονδύλια από κοινωνικές υπηρεσίες και να θέλετε ταυτόχρονα να δώσετε σε ιδιώτες 120.000 ευρώ», τόνισε ο Κώστας Γκιουλέκας και πρότεινε την ανάθεση του έργου αυτού στους υπαλλήλους του δήμου, μεταξύ των οποίων υπάρχουν εξειδικευμένοι επιστήμονες.
«Από έρευνα που κάναμε στην αγορά, διαπιστώνουμε ότι το ενδιαφέρον σοβαρών εταιριών θα είναι μεγάλο, επομένως ο δήμος θα πετύχει μεγάλη έκπτωση», απάντησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Χασδάι Καπόν, και αναφέρθηκε σε κάποιες «παγκόσμιες πρωτοτυπίες» που διαπίστωσε η νέα διοίκηση στις υπηρεσίες του δήμου.
Οπως είπε χαρακτηριστικά, «το γραφείο Οικονομικού Προγραμματισμού και Αποτελεσματικότητας ανήκει στη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού, ενώ η διεύθυνση Προσωπικού μοιράζεται σε τρεις διαφορετικές διευθύνσεις. Το Τμήμα Μισθοδοσίας ανήκει στη Μηχανοργάνωση και όχι στο Τμήμα Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων, όπως γίνεται συνήθως. Με το έργο που θα αναλάβει η εταιρία που θα αναδειχθεί από διαγωνισμό, θα αξιοποιηθούν όλοι οι υπάλληλοι κι έτσι θα σταματήσουμε να έχουμε οικονομολόγους στην Πρόνοια ή γυμναστές στις οικονομικές υπηρεσίες».
Καταρχάς να διευκρινίσω ότι θεωρώ την ύπαρξη σαφούς και συνεχώς ενημερωμένου οργανογράμματος, απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία οποιουδήποτε οργανισμού. Επίσης θεωρώ ότι με την κατάσταση που επικρατεί στους περισσότερους Δημόσιους οργανισμούς συμπεριλαμβανομένων ΟΤΑ κλπ, η κατάρτιση οργανογράμματος είναι από τις βασικότερες προϋποθέσεις εκσυγχρονισμού, διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Φυσικά λέγοντας οργανόγραμμα δε μιλάω για δέκα ρόμβους και πέντε παραλληλόγραμμα που ενώνονται με βελάκια και μπαίνουν στο ντουλάπι, αλλά για ένα συνεκτικό σχέδιο ευθυνών, αρμοδιοτήτων, εξουσιών εκπροσώπησης και έγκρισης αποφάσεων και φυσικά συντονισμού.
Με βάση τα παραπάνω, συμφωνώ απόλυτα με την πρωτοβουλία του Δήμου να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την κατάρτιση νέου οργανογράμματος και επίσης συμφωνώ με την ανάθεση σε εξωτερικό σύμβουλο (θεωρώ αστείους και λαϊκίστικους τους ισχυρισμούς Γκιουλέκα να ανατεθεί το έργο σε υπαλλήλους επιστήμονες του Δήμου, δηλαδή σε άτομα που θα επηρεαστούν άμεσα από τις όποιες αλλαγές και που υποθέτω δεν έχουν καμία εμπειρία επί του θέματος, απλά κατέχουν ένα πτυχίο πανεπιστημίου).
Δε μπορώ να μην αναφερθώ όμως στο προβλεπόμενο κόστος και στην επιλογή να δημοσιοποιηθεί το ποσό προς διάθεση. Όσο περίπλοκες και χαοτικές και αν είναι αυτή τη στιγμή οι δομές και οι περιοχές ευθύνης του Δήμου Θεσσαλονίκης, το ποσό των €120.000 είναι υψηλό για τα δεδομένα της αγοράς. Με τέτοια αμοιβή πολλές εταιρείες συμβούλων αναλαμβάνουν πολύ πιο περίπλοκα και εξειδικευμένα projects όπως αποτιμήσεις εταιρειών για εξαγορές κλπ. Μιλάμε επίσης για μια περίοδο που οι αμοιβές στον τομέα των υπηρεσιών συμπιέζονται αρκετά και επίσης η συγκεκριμένη εργασία δεν υπόκειται σε περιορισμούς κατώτατης αμοιβής (όπως πχ ο έλεγχος εταιρειών από ορκωτούς ελεγκτές).
Ακόμα όμως και αν ο Δήμος σκόπευε να διαθέσει λιγότερα χρήματα για το εν λόγω έργο, με τη δημοσιοποίηση του ποσού που προτίθεται να δαπανήσει, ουσιαστικά θέτει μόνος του κατώτατη αμοιβή! Είναι προφανές ότι όποιοι συμμετάσχουν, δεν πρόκειται να δώσουν προσφορά με χαμηλότερη αμοιβή, ενώ αν ο διαγωνισμός ήταν χωρίς προκαθορισμένο κόστος είναι σίγουρο ότι θα γινόταν μάχη τιμών με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.
Θεωρώ ακατανόητη την επιλογή αυτή (της δημοσιοποίησης) και μου προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση λαμβάνοντας υπόψιν ότι τόσο ο Δήμαρχος όσο και ο αντιδήμαρχος οικονομικών είναι άνθρωποι της αγοράς. Κρατώ μόνο μία επιφύλαξη μήπως για κάποιον λόγο από τους γνωστούς γραφειοκρατικούς που υπάρχουν σε οτιδήποτε σχετίζεται με το ελληνικό δημόσιο, η δημοσιοποίηση του προϋπολογισμού του έργου απαιτείται για να γίνει ο διαγωνισμός.
Το ποσο φαινεται μεγαλο... οχι ομως τοσο μεγαλο για εναν οργανισμο που εχει τζιρο 464εκ. ευρω (http://www.thessaloniki.gr/portal/page/portal/DioikitikesYpiresies/OikonomikesYpiresies/DnsiOikonomikYpiresiwn/TmimaProypologismouLogistikis/Sinoptiki%20katastasi.pdf) και μερικες χιλιαδες εργαζομενους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομιζω θα ειχαμε καλυτερη εικονα αν υπαρχει λεπτομερη αναλυση του τι θα περιεχει η μελετη και ακομα καλυτερα αν στο τελος η μελετη.... δημοσιοποιηθει..!!! για να ξερουμε επιτελους που πηγαινουν τα λεφτα....
Έχεις δίκιο, εξαρτάται από το τι θα περιέχει η μελέτη και αν φυσικά αυτά που θα περιέχει θα είναι ή όχι θεωρητικές αρλούμπες που θα μπούνε σε κανένα συρτάρι και θα ξεχαστούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερώτημα είναι για ποιόν λόγο ο Δήμος δεν επέλεξε τον λεγόμενο "ανταγωνιστικού διαλόγου" διαγωνισμό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια όσους θέλουν να ενημερωθούν όλοι οι διαγνισμοί του Δημοσίου στηρίζονται πλέον στο Π.Δ.60/2007, που ενερμονίζει τους όρους διαγωνισμών του ελληνικού δημοσίου με αυτούς, της Ε.Ε.
Στα άρθρα 22-28, περιγράφεται ο αναλυτικότατος τρόπος προκύρηξης ενός διαγωνισμού.
Χαρακτηριστικά, παραθέτω αυτούσιο το άρθρο 23, παρ.1: 1.
"Σε περίπτωση ιδιαίτερα πολύπλοκων συμβάσεων, η
αναθέτουσα αρχή, εφόσον κρίνει ότι η χρησιμοποίηση της ανοικτής ή της κλειστής διαδικασίας δεν επιτρέπει την ανάθεση της σύμβασης, μπορεί να προσφεύγει στον ανταγωνιστικό διάλογο σύμφωνα με το παρόν άρθρο. Η ανάθεση της δημόσιας σύμβασης πραγματοποιείται αποκλειστικά βάσει του κριτηρίου της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς."
Αγαπητέ Fil, ελπίζω να απάντησα στην απορία σου...
Το γιατί η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης ΔΕΝ εφαρμόζει τη νομοθεσία της ΕΕ - που είναι ΚΑΙ ελληνική - ώστε να ζητήσει (κι όχι να ορίσει) την χαμηλότερη τιμή, είναι το καυτό ερώτημα! Κι όλοι υποψιαζόμαστε το γιατί...
PS: Ολόκληρο το ΠΔ 60/2007 στο http://www.infosoc.gr/NR/rdonlyres/C84A2153-F136-4FB7-B575-95FD7730B97F/3553/%CE%A0_%CE%94_602007.pdf