Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2008

Υποθαλάσσια.. Έτοιμοι για την κηδεία?

Σε ακύρωση οδηγείται το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Μακεδονίας…Τόσα σχέδια τόσες μελέτες χωρίς την σύμφωνη γνώμη της κοινωνίας γιατί? Μήπως είχαν δίκιο όλοι αυτοί που φώναζαν? Γιατί όλα γίνανε τόσο πρόχειρα?
Σύμφωνα πλέον και με την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, η κατασκευή του έργου μπορεί να γίνει μόνο με τη μέθοδο του μετροπόντικα και η υποθαλάσσια να βρίσκεται 25 μέτρα κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας και όχι στα 15 που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Επιπλέον μπαίνουν όροι που αφορούν την περιοχή του λιμανιού και τα διατηρητέα κτίρια του… Επίσης πρέπει να γίνει εκ νέου Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και όλες οι μελέτες που αναφέρονται στους όρους.
Δηλαδή πάλι από την αρχή…ωραία βρήκαμε την λύση…ότι δηλαδή δεν υπάρχει λύση….και αφήνουμε την κατάσταση ως έχει έτσι ώστε να μην κινείται κανείς…Η περίπτωση σημαντικών καθυστερήσεων είναι δεδομένη αν προχωρήσει το έργο όπως και ότι όλα αυτά προσθέτουν επιπλέον κόστος και δημιουργούνται επιπλέον εμπόδια που οδηγούν στην ακύρωση το έργου.
Για να έχουμε μια εικόνα αναφέρουμε ότι για τη νέα περιβαλλοντική μελέτη απαιτούνται τουλάχιστον δύο μήνες, και δύο μήνες πρέπει να είναι αναρτημένη στις αρμόδιες υπηρεσίες για να δοθεί η δυνατότητα ενστάσεων σε θιγόμενους φορείς. Εφόσον υπάρξουν ενστάσεις, τότε μπορεί η καθυστέρηση να ξεπεράσει τα δύο χρόνια.
Οπότε μιλάμε για τουλάχιστον 2 χρόνια καθυστέρηση για να ξεκινήσει το έργο
Το κόστος το οποίο ήταν περίπου στα 500 αναμένεται να ξεπεράσει κατά προσέγγιση τα 800 εκατ. ευρώ οπότε μπορεί να κριθεί ασύμφορο για τον ανάδοχο ...
Ποιες είναι όμως οι εγκρίσεις και ποιοι οι καινούργιοι όροι που θέτει το υπουργείο?
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας οι εγκρίσεις του υπουργού είναι οι εξής:

1. Εγκρίνει τη χωροθέτηση κτιριακών εγκαταστάσεων για τις ανάγκες του έργου εντός του λιμανιού. Ωστόσο διευκρινίζει ότι η μελέτη αυτών των εγκαταστάσεων πρέπει να υποβληθεί προς έγκριση στο ΥΠΠΟ. Ζητά οι προβλεπόμενες πεζογέφυρες να μετακινηθούν σε άλλη θέση, καθώς είναι πολύ κοντά σε διατηρητέα κτίρια. Επίσης ο κλάδος όδευσης στην περιοχή του κτιρίου των προσκόπων θα πρέπει να κατασκευαστεί με κατάλληλη τεχνική μέθοδο, ώστε να μη θιγεί το κτίριο, η αυλή του, το προσωπικό πρατήριο και το περίπτερο που βρίσκεται στο πεζόδρομο.
2. Εγκρίνει την κατεδάφιση των αποθηκών με νούμερο 15, 14, 11, 9, 8, 6, 7 καθώς και δύο δίδυμων αποθηκών.
3. Δεν εγκρίνει την κατεδάφιση των κτιρίων επί των οδών Αβέρωφ 1 και Αξιού, Αβέρωφ 3, Ναυάρχου Βότση 1Α και Ναυάρχου Βότση 5, “τα οποία είναι εφικτό να διατηρηθούν εφαρμόζοντας τη μέθοδο κατασκευής με διάτρηση (ΤΒΜ) αντί της αρχικά προβλεπόμενης μεθόδου cut and cover”, όπως αναφέρεται στην
απόφαση.
…ΚΑΙ ΟΙ ΟΡΟΙ
Για να ισχύσουν όμως οι παραπάνω εγκρίσεις, ο υπουργός πολιτισμούς θέτει έξι όρους:
1. Να συνταχθεί και να συμπεριληφθεί στο υπόψη έργο και να υποβληθεί για έγκριση στο ΥΠΠΟ μελέτη εφαρμογής για την αποκατάσταση και την ανάδειξη του διατηρητέου κτιρίου του τελωνείου και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου του.
2. Να ληφθούν υπόψη όλα τα απαραίτητα μέτρα και να εξασφαλιστεί η προστασία των χαρακτηρισμένων ως μνημείων κτιρίων τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου όσο και μετά.
3. Η οριστική μελέτη εφαρμογής και υλοποίησης του έργου να υποβληθεί για έλεγχο και έγκριση στο ΥΠΠΟ.
4. Η τροποποιημένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου να υποβληθεί για έγκριση στο ΥΠΠΟ.
5. Για οποιαδήποτε εργασία ή ενέργεια για την κατασκευή του έργου εντός του ιστορικού τόπου απαιτείται η προηγούμενη έγκριση του ΥΠΠΟ.
6. Να ληφθεί μέριμνα ώστε να υπάρξει ενόργανη παρακολούθηση της συμπεριφοράς των παρακείμενων μνημείων κατά τη διάρκεια κατασκευής του
έργου.

Ρε παιδιά για σοβαρευτείτε!! Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται…Η λογική τι λέει ρε μεγάλοι κυβερνήτες του Ελληνικού μπουρδέλου!!
Η λογική λέει ότι κάνεις ένα συνολικό σχεδιασμό της υποθαλάσσιας(ή οποιοδήποτε άλλου έργου που θα την αντικαταστήσει και θα κάμψει όλα τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή...) με τέτοιο τρόπο ώστε να μην στερείς από την πόλη το Θαλάσσιο της μέτωπο . Επιπλέον αν θέλεις οπωσδηποτέ να κάνεις την υποθαλάσσια και δεν σκέφτεσαι για κάτι άλλο φρόντισε να την κάνεις σώστα. Φροντίζεις τις εξόδους και τις εισόδους της υποθαλάσσιας ώστε να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα όπως τα γελοία σχέδια στην έξοδο της Ανθέων και προβαίνεις σε άλλες τέτοιες βελτιώσεις ώστε να μην επηρεάσει το έργο την Ζωή και το περιβάλλον της πόλης αρνητικά.
Όλα γίνονται αρκεί να διατεθούν τα ανάλογα ποσά….
Για να δούμε…περιμένουμε μπας και ξυπνήσει κανένας αλλά χλωμό.. Η πόλη πηγαίνει με αυτόματο πιλότο όπως και η χώρα !! Που βρίσκονται οι φόρεις τις πόλεις να προτείνουν κάτι εναλλακτηκό? Μάλλον κοιμούνται και αυτοί...

2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα. Για άλλη μια φορά αποδυκνείεται πόσο χεσμένους μας έχουν στην Αθήνα. Καλά δε μιλάμε για την υπόλοιπη επαρχία. Μελέτη και ξανά μελέτη και κόντρα μελέτη... Λεφτά να τρώγονται και από πράξεις μηδέν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα!! Δυστυχώς στην Ελλάδα αν σε ένα έργο δεν κάνουμε πάνω από πέντε μέλετες (λόγω έλλειψεις διαφόρων παραμέτρων)δεν γίνεται τίποτα!! Τόσα λέφτα χαμένα και έργα μηδέν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια