Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008

Εξωτερική Περιφερειακή. Προβλήματα , σχέδια και αντιδράσεις!!

Ακόμα δεν άρχισαν τα έργα για την κατασκευή της Εξωτερικής περιφερειακής και άρχισαν τα όργανα.. Σε μετωπική σύγκρουση με την "Εγνατία Οδό Α.Ε." οδηγείται ο δήμος Θέρμης με αιτία τη χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής, τμήμα της οποίας θα περάσει από τους οικισμούς Τριαδίου και Ραιδεστού, θίγοντας συνολικά την ανάπτυξη της περιοχής.
Η διαφωνία των κατοίκων και του δήμου Θέρμης με την Εγνατία έγκειται επί της ουσίας στο γεγονός πως από το δρόμο της εξωτερικής περιφερειακής πρόκειται να διέρχονται καθημερινά περί τα 140.000 αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρότατα περιβαλλοντικά προβλήματα, πόσο μάλλον όταν ο σχεδιασμός της Εγνατίας προβλέπει απόσταση 50-60 μέτρων από τους κατοικημένους οικισμούς Τριαδίου και Ραιδεστού.
Το είχαμε αναφέρει και παλιότερα πως όταν η Θεσσαλονίκη δεν σχεδιάζει, δεν προτείνει, δεν «βλέπει» την προοπτική της, δεν ξεφεύγει από τη μιζέρια της, τότε δίνει το δικαίωμα στην Αθήνα να αποφασίζει γι' αυτήν. Όποτε ας τα φάμε τώρα…Το πρόβλημα πηγάζει από το ότι η Εγνατία Α.Ε. δίνει λογαριασμό μόνο στο ΥΠΕΧΩΔΕ και σε κάνεναν άλλο…

Η πρόταση του δήμου προβλέπει να περάσει το τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής είτε βορειότερα της Νέας Ραιδεστού είτε ανάμεσα από το Τριάδι και τη Ραιδεστό, πρόταση που προβλέπεται και από το νομοθετημένο από το 1994 Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ). Επίσης προβλέπει:
- Να υπάρξει ανάσχεση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αντιμετώπιση της ηχορύπανσης.

- Να εξασφαλιστεί απόσταση τουλάχιστον 350 μέτρων από τους κατοικημένους οικισμούς.

Νομίζω ότι τα αιτήματα είναι σοβαρά και πρέπει να εξεταστούν από την εταιρία γιατί τα πράγματα φοβάμαι πως θα πάρουν δυσάρεστη τροπή για όλην την πόλη μας. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να εμποδιστεί το έργο σε ατέρμονες δικαστικές μάχες γιατί ο δρόμος είναι πλέον απαραίτητος για την πόλη . Νομίζω πρέπει και τα δυο μέρη να βάλουν νερό στο κρασί τους και να βρουν πολιτισμένα μια λύση. Σκοπιμότητες δεν χωράνε σε αυτήν την υπόθεση γιατί αφορά την ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης.

Οι εργασίες κατασκευής της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης είναι να ξεκινήσουν εντός του 2009 και του 2010 .Το συνολικό εκτιμώμενο ποσό είναι 680 εκατ. ευρώ. Το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και συγκεκριμένα στο ΠΕΠ Μακεδονίας και σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα 3 ετών. Όπως εκτιμάται, οι οριστικές μελέτες θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2008 και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η σταδιακή δημοπράτηση των έργων.

Η εξωτερική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης θα εκτείνεται από τον κόμβο του ΤΙΤΑΝ μέχρι τον κόμβο που θα διαμορφωθεί στο Σχολάρι, στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών. Ο σχεδιασμός της προμελέτης περιλαμβάνει τη χάραξη αυτοκινητόδρομου, μήκους 34,5 χλμ., με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας συν μια βοηθητική, ανά κατεύθυνση. Ο δρόμος, με σήραγγες, γέφυρες αλλά και επιφανειακά, περνά από τους λόφους πίσω από το νοσοκομείο "Παπαγεωργίου", συνεχίζει μέσω Φιλύρου και Πεύκων και λίγο βορειότερα από το Ασβεστοχώρι, όπου θα συναντήσει τον κόμβο Χορτιάτη. Αμέσως μετά, με τούνελ και γέφυρες, ο δρόμος θα οδηγεί στον Ελαιώνα Πανοράματος. Περνά κάτω από το Πανόραμα και βγαίνει στον Κισσό, συνεχίζει με γέφυρες και μικρές σήραγγες έως το Τριάδι, μεταξύ Ραιδεστού, Θέρμης και Τριαδίου. Από εκεί ένας κλάδος του θα καταλήξει στο αεροδρόμιο "Μακεδονία", ενώ ένας δεύτερος θα συνεχίσει πάνω από τους Ταγαράδες, καταλήγοντας μετά το Σχολάρι στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών. Μετά τον κόμβο, εφ' όσον προχωρήσουν απαλλοτριώσεις, οι οποίες θα απαιτήσουν σοβαρά κονδύλια, προβλέπεται επέκτασή του κατά 16 χιλιόμετρα, έως το Αγγελοχώρι και εκείθεν με έργα σε μήκος 6 χιλιομέτρων, στη θάλασσα, σύνδεσή της με το Καλοχώρι στην απέναντι πλευρά. Η μέσω της θαλάσσης σύνδεση κρίνεται ως έργο «βατό», καθώς από τα 6 χιλιόμετρα τα 4,5 είναι αβαθή και μόλις το 1,5 χιλιόμετρο απαιτεί έργα με σημαντικές υποδομές - πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η σύνδεση αυτή απαιτεί έργα στη θάλασσα (γέφυρες) μήκους 6 χιλιομέτρων. Ο δρόμος περιλαμβάνει σήραγγες συνολικού μήκους 9 χλμ., γέφυρες μήκους 1.500 μ. και τουλάχιστον έξι ανισόπεδους κόμβους για τη σύνδεσή του με τις αστικές περιοχές.

Αυτό που έχει προτεραιότητα για την πόλη είναι το πρώτο τμήμα, από το ΤΙΤΑΝ μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, καθώς θα δώσει διέξοδο στο μποτιλιάρισμα της περιφερειακής και δημιουργεί εύκολη πρόσβαση στα ανατολικά.

Το κόστος αυτού του έργου προεκτιμάται ότι θα κοστίσει πολύ λιγότερα από την υποθαλάσσια και ορισμένοι επιστημονικοί φορείς, όπως το τμήμα αρχιτεκτόνων της Πολυτεχνικής Σχολής το προτιμά από την υποθαλάσσια, θεωρώντας ότι η πραγματική κύκλωση της πόλης επιτυγχάνεται μ' αυτή τη «γεφύρωση» Αγγελοχωρίου-Καλοχωρίου.

Το έργο ΠΡΕΠΕΙ οπωσδήποτε ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ. Η Εξωτερική Περιφερειακή θα γίνει η αντίστοιχη Αττική Οδός της πόλης και θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα που ταλανίζουν τη Θεσσαλονίκη τις τελευταίες δεκαετίες. Η εξωτερική περιφερειακή μπορεί να «απορροφήσει» τη διερχόμενη κίνηση προς άλλους νομούς ή την κίνηση από δυτικά προς ανατολικά, μπορεί ακόμη εξαιτίας αυτού του γεγονότος να ελαφρυνθεί, σημαντικά, η κίνηση της εσωτερικής περιφερειακής, αλλά στις κινήσεις προς το κέντρο δεν δίνει απάντηση. Με την ολοκλήρωση του έργου, η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Εγνατία Οδό με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών παρακάμπτοντας ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, θα επιτευχθεί η αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακά κορεσμένης Εσωτερικής Περιφερειακής, η εξυπηρέτηση των περιφερειακών δήμων και η προσβασιμότητα στην Εγνατία Οδό, το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική.
Περιμένουμε να δούμε αυτήν την φορά έργα και όχι καθυστερήσεις!!

5 σχόλια:

  1. Η μέσω της θαλάσσης σύνδεση κρίνεται ως έργο «βατό», καθώς από τα 6 χιλιόμετρα τα 4,5 είναι Εδώ μήπως κάτι λείπει;

    Ενδιαφέρουσα η προοπτική σύνδεσης μεταξύ μεταξύ Αγγελοχωρίου και Καλοχωρίου ακούγεται ενδιαφέρουσα και σίγουρα πολύ πιο χρήσιμη από μια υποθαλάσσια αρτηρία μέσα στην πόλη με διόδια που στην ουσία εφόσον ξεκινά και τελειώνει μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα μπορεί μεν να μειώνει την κίνηση στο κέντρο αλλά την αυξάνει στην αρχή και τέλος της που βρίσκονται πάλι μέσα στην πόλη. Ακόμη και αν μια τέτοια σύνδεση (Αγγ.-Καλ.) θα απαιτούσε υψηλότερα διόδια για την διέλευσή της, νομίζω πως σίγουρα θα ήταν μεγαλύτερης χρησιμότητας. Αλλά κατά πόσο δεν είναι "επιστημονική" φαντασία παρά πραγματοποιήσιμη, και με ποιον τρόπο; (Γέφυρα; Τούνελ;). Υπάρχουν αναφορές, έρευνες κτλ σχετικά με αυτήν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για την Επισήμανση..Το έχω διορθώσει.Έχουν γίνει προκαταρτικές μελέτες για την περιπτώση ένωσης των δύο μεριών και συμφωνά με αυτές δεν χρειάζονται σημαντικές υποδομές γιατί τα 4,5 χιλιόμετρα από τα 6
    είναι αβαθή και μόλις το 1,5 χιλιόμετρο απαιτεί έργα με σημαντικές υποδομές!!Η σύνδεση αυτή απαιτεί έργα στη θάλασσα (γέφυρες) μήκους 6 χιλιομέτρων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. [off-topic] σε προσκαλω να πεις 7 αληθειες γι σενα, αν θελεις.. νεο blog game...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάποιες παρατηρήσεις:

    Γράφεις ότι η οδός θα περνά βόρεια από το Ασβεστοχώρι για να συναντήσει τον κόμβο Χορτιάτη. Στο χάρτη που παραθέτεις, η χάραξη φαίνεται πως περνά δυτικά και νότια από το Ασβεστοχώρι, κάτι που είναι ούτως ή άλλως ανησυχητικό δεδομένου ότι φαίνεται να περνά μέσα από το "καμμένο" Σεϊχ Σου. Φυσικά και βόρεια από το Ασβεστοχώρι βρίσκεται το δάσος Κουρί, οπότε αναρωτιέμαι πόσο τσακάλια μπορεί να είναι οι μηχανικοί που σχεδίασαν τον δρόμο ώστε να μην πειράξουν δάσος. Ρεαλιστικά δεν βλέπω εύκολους ή οικονομικούς τρόπους να γίνει ένας τέτοιος δρόμος καθώς θα πρέπει να είναι σχεδόν εξ'ολοκλήρου υπόγειος αν δεν πειραχτεί καθόλου δάσος.

    Σχετικά με την "υπερθαλάσσια" σύνδεση Αγγελοχωρίου-Καλοχωρίου αυτό που θέλω να παρατηρήσω είναι πως ακριβώς απέναντι από το Αγγελοχώρι, δεν βρίσκεται το Καλοχώρι αλλά ο υγροβιότοπος του Αξιού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα στοιχεία είναι απο την μελέτη που ανακοινώθηκε..Με βάση αυτή ο δρόμος θα περιλαμβάνει σήραγγες συνολικού μήκους 9 χλμ., γέφυρες μήκους 1.500 μ. και τουλάχιστον έξι ανισόπεδους κόμβους για τη σύνδεσή του με τις αστικές περιοχές. Οι σήραγγες μπορεί να κατακευαστούν στο κομμάτι που αναφέρεις για να προστατευθεί το δάσος..Ξέρω σιγουρά ότι ο δρόμος θα περάσει κάτω(τούνελ) απο το πανόραμα..Για τα άλλα κομμάτια δεν έχει ανακοινωθεί κάτι αλλά θα ψάξω να βρω...
    Όσον αφορά την Υπερθαλάσσια νομίζω ότι θα καταλήξει πριν από εκείνο το σημείο που λες και δηλαδή λίγο έξω από το καλοχώρι και όχι πάνω στο υδροβιοτοπό..Αυτό θέλω να πιστεύω δηλαδή..Αλλά Ελλάδα είσαι ποτέ δεν ξέρεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια