Τα αυτοκίνητα διπλασιάστηκαν στους δρόμους της χώρας μας σε σχέση με το 1998 μια και παρατηρήθηκε αύξηση ΠΕΡΙΠΟΥ 100% του αριθμού των οχημάτων, σε αντίθεση με τον πληθυσμό της χώρας, που αυξήθηκε μόλις κατά 4,6%.
Σήμερα είναι 22 Σεπτεμβρίου, ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο και παρακάτω παραθέτουμε κάποια στοιχεία ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ που πρέπει να προβληματίσουν και να κινήσουν .
Στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 300.000 αυτοκίνητα, τα 200.000 σταθμεύουν παράνομα, ενώ οι νόμιμες θέσεις δεν ξεπερνούν τις 70.000.Στο νομό Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί σχεδόν ένα αυτοκίνητο ανά δύο κατοίκους
Τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν από μελέτη έκθεση του παρατηρητηρίου της εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ” .
Σήμερα είναι 22 Σεπτεμβρίου, ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο και παρακάτω παραθέτουμε κάποια στοιχεία ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ που πρέπει να προβληματίσουν και να κινήσουν .
Στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 300.000 αυτοκίνητα, τα 200.000 σταθμεύουν παράνομα, ενώ οι νόμιμες θέσεις δεν ξεπερνούν τις 70.000.Στο νομό Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί σχεδόν ένα αυτοκίνητο ανά δύο κατοίκους
Τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν από μελέτη έκθεση του παρατηρητηρίου της εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ” .
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:
1. Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ε.Ε με πληθυσμό μεγαλύτερο του ενός εκατομμυρίου κατοίκων, που δεν διαθέτει μέχρι σήμερα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κτλ.).
2.Μόνο το 27% των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη γίνεται με αστικό λεωφορείο (το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς) και κυρίως από πολίτες που δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης ή Ι.Χ.
3. Σε κεντρικές περιοχές της πόλης το 50% των οχημάτων σταθμεύει παράνομα.
4. Ο ελεύθερος δημόσιος χώρος ανά κάτοικο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης είναι κατά μέσο όρο 5 τετρ. μ. με ελάχιστο αποδεκτό όριο τα 15 τετρ. μ. Στην πραγματικότητα η ελεύθερη επιφάνεια που αναλογεί σε κάθε κάτοικο είναι πολύ μικρότερη, αφού πολλοί δημόσιοι χώροι καταλαμβάνονται από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, εμπορικές χρήσεις και τεχνητά εμπόδια.
5. Ο αριθμός των μετακινήσεων που γίνονται στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ξεπερνά τις 1.600.000 ετησίως. Από αυτές το 44% γίνεται με Ι.Χ., το 27% με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το 3% με ιδιωτικής χρήσης λεωφορεία, το 7% με ταξί, το 6% με δίκυκλα και το 12% πεζή.
6. Η Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία (ΜΗΚ) κυμαίνεται: α) από 40.000 έως 70.000 οχήματα στους διαμήκεις οδικούς άξονες του κέντρου της πόλης (Νίκης, Μητροπόλεως, Τσιμισκή, Εγνατία), β) από 10.000 έως 25.000 αυτοκίνητα στους οδικούς άξονες που διασχίζουν εγκάρσια το κέντρο της πόλης (Αγγελάκη, Εθνικής Άμυνας, Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου, Ίωνος Δραγούμη, Δωδεκανήσου) και γ) από 40.000 έως 110.000 αυτοκίνητα στην εσωτερική περιφερειακή οδό.
7. Οι καθημερινές σταθμεύσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 400.000, από τις οποίες οι 200.000 περίπου γίνονται παράνομα. Η παράνομη στάθμευση συμβάλλει κατά τις ώρες αιχμής στη μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας του οδικού δικτύου έως και 70% - 80% και προκαλεί καθυστερήσεις στις διασταυρώσεις έως και 75%.
8. Το 60% - 65% των δρόμων της Θεσσαλονίκης διαθέτει ουσιαστικά μόνο μία λωρίδα για την κυκλοφορία των οχημάτων.
1. Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ε.Ε με πληθυσμό μεγαλύτερο του ενός εκατομμυρίου κατοίκων, που δεν διαθέτει μέχρι σήμερα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κτλ.).
2.Μόνο το 27% των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη γίνεται με αστικό λεωφορείο (το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς) και κυρίως από πολίτες που δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης ή Ι.Χ.
3. Σε κεντρικές περιοχές της πόλης το 50% των οχημάτων σταθμεύει παράνομα.
4. Ο ελεύθερος δημόσιος χώρος ανά κάτοικο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης είναι κατά μέσο όρο 5 τετρ. μ. με ελάχιστο αποδεκτό όριο τα 15 τετρ. μ. Στην πραγματικότητα η ελεύθερη επιφάνεια που αναλογεί σε κάθε κάτοικο είναι πολύ μικρότερη, αφού πολλοί δημόσιοι χώροι καταλαμβάνονται από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, εμπορικές χρήσεις και τεχνητά εμπόδια.
5. Ο αριθμός των μετακινήσεων που γίνονται στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ξεπερνά τις 1.600.000 ετησίως. Από αυτές το 44% γίνεται με Ι.Χ., το 27% με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το 3% με ιδιωτικής χρήσης λεωφορεία, το 7% με ταξί, το 6% με δίκυκλα και το 12% πεζή.
6. Η Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία (ΜΗΚ) κυμαίνεται: α) από 40.000 έως 70.000 οχήματα στους διαμήκεις οδικούς άξονες του κέντρου της πόλης (Νίκης, Μητροπόλεως, Τσιμισκή, Εγνατία), β) από 10.000 έως 25.000 αυτοκίνητα στους οδικούς άξονες που διασχίζουν εγκάρσια το κέντρο της πόλης (Αγγελάκη, Εθνικής Άμυνας, Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου, Ίωνος Δραγούμη, Δωδεκανήσου) και γ) από 40.000 έως 110.000 αυτοκίνητα στην εσωτερική περιφερειακή οδό.
7. Οι καθημερινές σταθμεύσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 400.000, από τις οποίες οι 200.000 περίπου γίνονται παράνομα. Η παράνομη στάθμευση συμβάλλει κατά τις ώρες αιχμής στη μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας του οδικού δικτύου έως και 70% - 80% και προκαλεί καθυστερήσεις στις διασταυρώσεις έως και 75%.
8. Το 60% - 65% των δρόμων της Θεσσαλονίκης διαθέτει ουσιαστικά μόνο μία λωρίδα για την κυκλοφορία των οχημάτων.
Άντε και εις ανώτερα...Σε λίγο ούτε βήμα δεν θα μπορούμε να κάνουμε!!!
Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονίας
Καλημέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι άκουσα για ηλεκτρικά λεωφορεία του Δήμου (5-6 τον αριθμό) τα οποία θα κινούνται στο ιστορικό κέντρο της πόλης και με ικανοποιητική συχνότητα δρομολογίων (10-15 λεπτά). Ο σκοπός είναι να ενθαρρυνθούν οι οδηγοί να αφήνουν τα αυτοκίνητα περιμετρικά του κέντρου (ναι καλά)και να επιβιβάζονται σε αυτά. Το περίεργο είναι ότι οι οδηγοί που δήθεν έχουν αφήσει το αυτοκίνητο εκτός κέντρου θα μετακινούνται λέει δωρεάν και όχι όλοι οι επιβαίνοντες. Ολοφάνερη λοιπόν η απορία, πώς το ελέγχεις αυτό? Απάντηση (δική μου): Μα βρε παιδιά αφού και εκτός κέντρου πάλι σε parking πρέπει να το αφησεις, με την απόδειξη αυτού υποθέτω.. Καλά ό,τι να'ναι..Πάντως εκτός από αυτή τη βλακώδη και ανεφάρμοστη υπόσχεση (καντο για όλους δωρεάν λέω εγώ), το μέτρο είναι καλό αλλά σταγόνα στον ωκεανό, άσε που δε μιλάμε για κατοίκους της Στοκχόλμης αλλά της Θεσσαλονίκης...
Αυτό για τα ηλεκτρικά λεωφορεία του Δήμου είναι να εφαρμοστεί αλλά ακόμα δεν έχει προχωρήσει το θέμα.Πάντως εγώ πιστεύω ότι αυτό θα εφαρμοστεί στην πράξη όταν γίνει το μετρό οπότε τι συζητάμε...Για το 2012 και αν....άστα να πάνε
ΑπάντησηΔιαγραφή