Για την ακρίβεια Χίλιοι τετρακόσιοι δεκατέσσερις τάφοι, κτερισμένοι κατά 21%, έχουν έρθει μέχρι στιγμής στο φως από τις ανασκαφές της ΙΣΤ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης για την κατασκευή του μετρό. Επίσης, έχουν εντοπιστεί και αρχιτεκτονικά κατάλοιπα (τοίχοι, αγωγοί, δάπεδα, κλίβανοι).
Στην Θεσσαλονίκη διενεργείτε η μεγαλύτερη ανοιχτή αρχαιολογική ανασκαφή και τα ευρήματα "δημιουργούν" Νέα Ιστορία!!
Στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό έχουν ερευνηθεί 94 τάφοι στο φρέαρ εισόδου του Μετροπόντικα. Στις 2 Ιουνίου 2008, ξεκίνησε η αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή του Επίσταθμου. Μέχρι τώρα, σε βάθος 2,00-2,80μ. από την επιφάνεια του εδάφους, έχουν εντοπιστεί τέσσερις κλίβανοι και ένας χώρος απόρριψης εργαστηριακού υλικού (θραύσματα κεράμων, εκκαμινεύματα, πηλόμαζες), τμήματα εργαστηρίων. Στον σταθμό «Σιντριβάνι» η ανασκαφική έρευνα διεξήχθη σε τρία μέτωπα, στον χώρο του ανατολικού νεκροταφείου της αρχαίας πόλης. Οι αποκαλυφθέντες τάφοι χρονολογούνται από την Ελληνιστική εποχή έως και τα Υστερορωμαϊκά χρόνια. Εκεί έχουν εντοπιστεί και τα πέντε χρυσά στεφάνια, σε δύο τάφους.
Στο πλαίσιο της κατασκευής του σταθμού «Ευκλείδης», μεταξύ των οδών Κωνσταντινουπόλεως και Παπαναστασίου, διενεργήθηκαν οι πρόδρομες εργασίες της μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφελείας και τριών γεωτρήσεων.
Η έρευνα, στην πρώτη περίπτωση, έφερε στο φως αποσπασματικά σωζόμενα οικοδομικά λείψανα των όψιμων οθωμανικών χρόνων και στην προδιάτρηση της μιας μόνο γεώτρησης αποκαλύφθηκε πεσσόσχημο μαρμάρινο αρχιτεκτονικό μέλος. Κατά τη διάρκεια των εργασιών για τη διαμόρφωση του ευρύτερου εργοταξιακού χώρου ήλθε στο φως τμήμα κτιρίου (τοίχοι και αγωγοί), πιθανόν στάβλου, που χρονολογείται στους νεότερους χρόνους (τέλος 19ου - μέσα 20ού αι.).
Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των ερευνών, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει πώς θα λυθεί το πρόβλημα φύλαξης των ευρημάτων, που είναι τεράστιο, καθώς οι αποθήκες της Εφορείας έχουν γεμίσει μέχρι το μη περαιτέρω.
Στο πλαίσιο της κατασκευής του σταθμού «Ευκλείδης», μεταξύ των οδών Κωνσταντινουπόλεως και Παπαναστασίου, διενεργήθηκαν οι πρόδρομες εργασίες της μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφελείας και τριών γεωτρήσεων.
Η έρευνα, στην πρώτη περίπτωση, έφερε στο φως αποσπασματικά σωζόμενα οικοδομικά λείψανα των όψιμων οθωμανικών χρόνων και στην προδιάτρηση της μιας μόνο γεώτρησης αποκαλύφθηκε πεσσόσχημο μαρμάρινο αρχιτεκτονικό μέλος. Κατά τη διάρκεια των εργασιών για τη διαμόρφωση του ευρύτερου εργοταξιακού χώρου ήλθε στο φως τμήμα κτιρίου (τοίχοι και αγωγοί), πιθανόν στάβλου, που χρονολογείται στους νεότερους χρόνους (τέλος 19ου - μέσα 20ού αι.).
Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των ερευνών, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει πώς θα λυθεί το πρόβλημα φύλαξης των ευρημάτων, που είναι τεράστιο, καθώς οι αποθήκες της Εφορείας έχουν γεμίσει μέχρι το μη περαιτέρω.
MΠOPEI λοιπόν με την ολοκλήρωση των εργασιών του το Μετρό της Θεσσαλονίκης να αλλάξει τον χάρτη της συγκοινωνίας της πόλης. Oμως με τις εργασίες κατασκεύης του έργου εμπλουτίζεται ακόμα ένας χάρτης της συμπρωτεύουσας, αυτός της ιστορίας της.Βέβαια αν μπορέσουν και βρουν χώρους να Φυλάξουν αυτούς τους αρχαιολογικούς Θυσαυρούς!!Α ρε Greece πόσο σέβεσαι την ιστορία σου?
Απλώς να αναφέρω δυο γεγονότα πολύ γνωστά σε κάποιους αλλά που αγνοούνται συστηματικά για προφανείς λόγους.
ΑπάντησηΔιαγραφήα)Η θεσσαλονίκη στα "σπλάχνα της" και σε διάφορα βάθη υπάρχουν ερείπια των διαφόρων εποχών μια και η στάθμη της θάλλασας ανέβηκε για 150 μέτρα και στην συνέχεια κατέβηκε (θυμηθείτε) ότι η Θέρμη ήταν παραθαλάσια όπως και η περιοχή της αρχαίας Πέλλας άρα η κατασκευή ή θα σταματήσει λόγω αρχαίων ή θα καταστραφούν τα αρχαία.
β)Από χρόνια είχε αποδειχθεί ότι η κατασκευή ενός ελαφρού υπέργειου μετρό όχι μόνο θα στοίχιζε Λιγότερο,αναλογία 1/10 αλλά και θα είχε ως τώρα τελειώσει αλλά και διασυνδέσει ολόκληρη την πόλη.Έλα όμως που η τρύπα του Κούβελα ακόμα στοιχειώνει την πόλη.