Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2008

Προαστιακός Θεσσαλονίκη-Λάρισα!!

Σήμερα Κυριακή 7/9/08, ξεκινούν τα τακτικά δρομολόγια του Προαστιακού μεταξύ Θεσσαλονίκης και Λάρισας, με ηλεκτροκινούμενα βαγόνια, μετά και την ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λιτόχωρο - Λάρισα.
Τα ηλεκτροκινούμενα βαγόνια διαθέτουν 313 θέσεις καθήμενων επιβατών και επιπλέον δυνατότητα μεταφοράς 251 ορθίων. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από σύγχρονους, άνετους, ασφαλείς, γρήγορους, κλιματιζόμενους και φιλικούς προς το περιβάλλον ηλεκτροκινούμενους συρμούς.
Η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λάρισα - Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται από 24 δρομολόγια ημερησίως, από τις 6 το πρωί μέχρι τις 11 μ.μ., πραγματοποιώντας 10 ενδιάμεσους σταθμούς, οι οποίοι σύντομα θα αυξηθούν στους 11. Οι δέκα ενδιάμεσοι σταθμοί είναι: Σίνδο, Άδενδρο, Πλατύ, Αιγίνιο, Κορινό, Κατερίνη, Λιτόχωρο, Λεπτοκαρυά, Νέους Πόρους, Ραψάνη, Λάρισα. .
Ο χρόνος που θα χρειάζεται για να φτάσει κάποιος στην Λάρισα είναι μόλις1 ώρα και 25 λεπτά ενώ θα υπάρχουν και express δρομολόγια που θα μειώνουν το χρόνο κατά 16 λεπτά .Αυτό αλλάζει τα δεδομένα. Και Κάνει τη Λάρισα προάστιο της Θεσσαλονίκης και τη Θεσσαλονίκη προάστιο της Λάρισας.
Οι τιμές των εισιτηρίων θα κυμαίνονται από 1 έως 10 ευρώ
και θα ισχύουν όλες οι εκπτώσεις της σιδηροδρομικής μεταφοράς, δηλαδή έκπτωση 50% σε παιδιά (4-12 ετών), πολύτεκνους και μαθητές, 30% σε ομάδες και 25% σε φοιτητές. Σημαντικές εκπτώσεις θα ισχύουν επίσης για επιβάτες που μετακινούνται με οικογενειακές κάρτες, κάρτες τρίτης ηλικίας και εισιτήρια συνδρομής.
Τέλος, με την έναρξη της κυκλοφορίας των νέων ηλεκτροκίνητων αμαξοστοιχιών του Προαστιακού Θεσσαλονίκης στη διαδρομή Λάρισα - Θεσσαλονίκη - Λάρισα, οι αμαξοστοιχίες 500, 501, 502 και 503, που εκτελούν το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, δεν θα σταθμεύουν πλέον στους σταθμούς Ραψάνη, Νέοι Πόροι, Λεπτοκαρυά, Λιτόχωρο και Αιγίνιο.

ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
Ο ΟΣΕ προκήρυξε (19-12-06) ανοικτό διαγωνισμό για την ανάθεση Προκαταρκτικής Μελέτης Σκοπιμότητας Ανάπτυξης Προαστιακού Περιφερειακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.
Στην προκαταρκτική αυτή μελέτη θα εξετασθεί η σκοπιμότητα:

Περιφερειακής σύνδεσης της με την κατασκευή νέας υποδομής.

  • Θεσσαλονίκης με Αεροδρόμιο – Μουδανιά,
  • Θεσσαλονίκης με Λαγυνά – Αγ. Βασίλειο – Αεροδρόμιο
  • Θεσσαλονίκης με Αγ. Βασίλειο – Σταυρό – Αμφίπολη – Μυρίνη/Ν. Ζίχνη
  • Θεσσαλονίκης με Γιαννιτσά – Σκύδρα

Με επέκταση της υφιστάμενης υποδομής
· Προαστιακής ή περιφερειακής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με Λάρισα, Κιλκίς – Σέρρες και με Βέροια- Έδεσσα, με βελτίωση της υφιστάμενης υποδομής.
· Προαστιακής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης προς ΒΙΠΕΘ – Σίνδο - ΤΕΙ- Σίνδο
· και Ειδομένη


Ελπίζω να γίνει πράξη όλος αυτός ο σχεδιασμός γιατί με αυτό τον τρόπο η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει άλλη δυναμική και επιπλέον θα αποσυμφορήσει κάπως την κίνηση στο κέντρο της πόλης από τα αυτοκίνητα των εξωτερικών επισκεπτών. Κάτι είναι και αυτό…Το θέμα βέβαια είναι να υπάρχουν συχνά δρομολόγια που να εξυπηρετούν τον κόσμο έτσι ώστε να προτιμά κάποιος να έρθει πχ από την Λάρισα με τρένο πάρα με αυτοκίνητο…
Φοβάμαι όμως μην γίνει όπως η γραμμή Λιτόχωρο- Θεσσαλονίκης που μόλις άρχισε να λειτουργεί υπήρχαν περικοπές στα δρομολόγια….ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΣΑΙ...

6 σχόλια:

  1. Μου αρέσει που λένε και πόσες θέσεις για καθισμένους και όρθιους έχει, λες και δεν θα χωράνε... Ο προαστιακός ως τώρα άδειος πήγαινε και έρχονταν (http://www.youtube.com/watch?v=x0_qN2AHfl8) μια και το συμβατικό τρένο ήταν αρκετά φτηνότερο συγκριτικά χωρίς να είναι πολύ πιο αργό.
    Ίσως και αυτός να είναι ο λόγος τώρα που κόβουν στάσεις για να αναγκάσουν να χρησιμοποιηθεί ο προαστιακός.

    Και τα δρομολόγια γιατί χάθηκαν από το site www.proastiakos.gr κανένα μήνα πέρυσι μετά την ανακοίνωσή τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιστεύω Βορέα ότι τώρα είναι πιο Πλήρες το δρομολόγιο.Ξεκινάει απο την Θεσσαλονίκη και καταλήγει σε μια μέγαλη Πόλη την Λάρισα.Όπότε διευρύνεται το target Group.
    όσον αφόρα τις στάσεις που κόπηκαν έγινε πρώτον για να δώσουν κιντητρά να χρησιμοποιηθεί και δευτερον για να μειωθει ο χρόνος Θεσσαλονίκης- Αθήνας...
    Τα πάντα όμως κρίνονται εκ του αποτελέσματος...Για να δούμε κρατάμε μικρό καλάθι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ παλαλέ....Για να δούμε...θα είναι καλά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. mas trone ta lefta k de pairnume xampari...h mallon to afinume k ginetai...ta apla traina pu pigan??? eleos ta xo parei me auth th katastash...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ταξιδευω καθημερινα και θελω να πω πωσ δεν υπαρχει εξυπηρετηση ο κοσμος περιμενει ουρα για να παρει ενα εισιτηριο μια ωρα για ενα εισητηριο και τα αυτοματα δεν δουλευουν ποτε......ενα εσχος......και δεν φτανει που δεν μα εξυπηρετουν μας βαζουν και προσθημο δυο ευρω...και το δρομολογιο για λαρισα των 2 και 10 θα επρεπε να ειναι στις 3 οπως παλια σχολαμε 2 και περιμενουμε των 4 για να φυγουμε .....ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΣΑΣ ΓΙΝΕΤΕ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια