Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2007

Θεσσαλονίκη city break Προορισμός

Το καλοκαίρι η Θεσσαλονίκη μετείχε για πρώτη φορά σε τουριστική έκθεση για ταξίδια πόλης στην τουριστική έκθεση City Break. Ήταν η πρώτη οργανωμένη προβολή της Πόλης!! Αν είναι δυνατόν!!! Τα αποτελέσματα όμως δεν άργησαν να φανούν…. Ο νεοσύστατος Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετιγκ νομού Θεσσαλονίκης σαν κάτι να αρχίζει να κάνει.Μετά από μια μικρή σειρά οργανωμένων προβολών της πόλης μας σε διαφορές εκθέσεις διεθνούς κύρους η Θεσσαλονίκη άρχισε να φαίνεται σαν προορισμός city break ή όπως αλλιώς λέγεται «τουρισμός του Σαββατοκύριακου».
Πολλά Site αεροπορικών εταιριών εντάσσουν την Θεσσαλονίκη στο πρόγραμμα τους και έχουν διάφορα αφιερώματα για την Πόλη . Η easyJet ενέταξε τη Θεσσαλονίκη στο πρόγραμμά της τον Μάιο, εγκαινιάζοντας την παρουσία της στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ντόρτμουντ. Μόλις πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε την έναρξη και δεύτερης γραμμής, αυτή τη φορά προς το Λονδίνο(από 31 Ιανουαρίου).Θεσσαλονίκη. Ζωντανή και θορυβώδης, με εξαιρετική νυχτερινή ζωή, γραφικά εστιατόρια και μοντέρνα μπαρ. Ένα από τα πιο σημαντικά πανεπιστημιακά κέντρα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με ζωηρή και πολυπληθή φοιτητική κοινότητα. Μια ανάσα από μερικές εκ των καλύτερων παραλιών της χώρας. Μάλιστα, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να συμβουλευθεί λεπτομερή ταξιδιωτικό οδηγό για την πόλη, ο οποίος έχει καταρτισθεί για λογαριασμό της εταιρείας και βρίθει επαινετικών σχολίων κυρίως για την ψυχαγωγία της.
Η German Wings αναφέρει για την Θεσσαλονίκη «Μοντέρνα και νεανική, με χιλιάδες φοιτητές που συνεισφέρουν στη ζωντανή ατμόσφαιρα της πόλης, Ξεκινήστε από την πλατεία Αριστοτέλους, μπροστά στη θάλασσα. Όταν ο καιρός είναι καλός έχετε εξαιρετική θέα του κόλπου του Θερμαΐκού. Η πόλη ζωντανεύει κυριολεκτικά το βράδυ, με τους κατοίκους της να πλημμυρίζουν τις πλατείες, τους δρόμους, τα καφέ, τα μπαρ και τα εστιατόρια. Και βέβαια μια ημερήσια επίσκεψη στις εξαιρετικές παραλίες της Χαλκιδικής αξίζει τον κόπο". Η German Wings συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Κολωνία και τη Στουτγκάρδη.
Εδώ και λίγο καιρό η πόλη μας φιγουράρει και στην ιστοσελίδα του τουριστικού πράκτορα της British Airways, BA Holidays.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της τουριστικής αγοράς στην περιοχή, η ύπαρξη δρομολογίων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, που μπορούν να φέρουν τουρίστες στη Θεσσαλονίκη και να της δώσουν το χαρακτήρα του προορισμού διημέρου, είναι ιδιαίτερα καταλυτική. Με αυτόν τον τρόπο η πόλη θα αρχίζει να εμφανίζεται στον διεθνή τουριστικό χάρτη και να γίνεται αναγνωρίσιμος προορισμός στην ιδιαίτερα σημαντική αγορά των city breaks. Δεν είναι άλλωστε τυχαία και η πρόσφατη επαφή του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης με την χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryannair με σκοπό την καθιέρωση γραμμών της από Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Το κλειδί για την ανάδειξη της τουριστικής ταυτότητας της πόλης περνά, σύμφωνα με τους ανθρώπους της τουριστικής αγοράς, μέσα από ένα διεθνές branding, ώστε να αντιμετωπισθεί το αγκάθι της χαμηλής αναγνωρισιμότητάς της. Όπως κάθε προϊόν, χρειάζεται ένα "εμπορικό σήμα", που θα την ταυτίσει στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών με κάτι συγκεκριμένο και δη ελκυστικό.
Με ποια μέσα, όμως, θα μπορούσε η πόλη να αφήσει το στίγμα της στο διεθνή τουριστικό χάρτη;
· Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να προβληθεί με συστηματικό τρόπο ως ιδανικός προορισμός διημέρου (city break), με στόχευση κυρίως στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.
· Θα μπορούσε να καθιερωθεί ως πολιτιστικός και θρησκευτικός προορισμός, με δεδομένη την πληθώρα ιστορικών και πολιτιστικών μνημείων, μουσείων και χώρων πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αλλά και τη γειτνίασή της με τόπους ιδιαίτερης αρχαιολογικής και ιστορικής σημασίας.
· Η καθιέρωση διαδρομών πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, όπως η διαδρομή βυζαντινών ή οθωμανικών μνημείων, εβραϊκών αγορών, είναι μια επιλογή.
· Να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά επιχειρηματικού, εκθεσιακού και συνεδριακού τουρισμού και να αυξήσει το μερίδιό της στη διεθνή αγορά ταξιδιών κινήτρων και εταιρικών συναντήσεων.
· Να αναδείξει το λιμάνι της σε σταθμό υποδοχής κρουαζιερόπλοιων.
· Να γίνουν Μαρίνες
· Να βελτιωθεί και άλλο το αεροδρόμιο Μακεδονίας για να γίνει Διεθνές
Για όλα αυτά βέβαια απαιτείται συντονισμός των εμπλεκόμενων τουριστικών παραγόντων, φορέων, υπηρεσιών, δημόσιων και ιδιωτικών, πολιτική βούληση, συστηματική δουλειά και βέβαια μια πόλη που θα είναι σε θέση να διεκδικεί μέσα σε ένα κλίμα συναίνεσης και συνεργασίας.
Welcome to Everybody…….Thessaloniki is an international City!! Not a small Vilage…

1 σχόλιο:

  1. Πολύ σωστές και επιχειρηματικά έξυπνες οι προτάσεις σου για την περαιτέρω ανάπτυξη της αναγνωρισιμότητας και του στόχου προσέλκυσης περισσότερων επισκεπτών. Προσωπικά έχω έρθει 2 φορές Θεσσαλονίκη και την βρήκα πολύ καλύτερη, τί λέω, απείρως καλύτερη από την Αθήνα. Και βέβαια επισκέφθηκα την Χαλκιδική. Πραγματικός παράδεισος. Ελπίζω σύντομα να αποκατασταθούν οι ζημιές από τις φετινές πυρκαγιές...
    Αλήθεια μπορείς να μας πείς πόση έκταση έλαβε η καταστροφή; γιατί όλοι ασχολούνταν με την Ηλεία εκείνο το χρονικό διάστημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια