Όνειρα ήτανε…..Πάει πέρασε……ο υπουργός Μιχάλη Λιάπη, ανακάλεσε όλες τις προηγούμενες εγκρίσεις (του Γιώργου Βουλγαράκη) για κατεδαφίσεις κτιρίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από τις οποίες θα διέρχεται η κεντρική οδική αρτηρία. Έτσι, θα πρέπει να αλλάξει ο αρχικός σχεδιασμός της σύμβασης, ενώ είναι ορατός ο κίνδυνος ακύρωσης του έργου και η επαναχάραξη της αρτηρίας με νέα στοιχεία.
Η υποθαλάσσια αρτηρία επρόκειτο να διέλθει υπόγεια από την περιοχή των αποθηκών του λιμανιού Θεσσαλονίκης, χωρίς να θίγει το σημαντικό διατηρητέο κτίριο του παλιού τελωνείου. Το υπόγειο έργο διέρχεται επίσης κάτω από τρία κτίρια επί της οδού Αβέρωφ, τα οποία επίσης θα διατηρηθούν, και κάτω από έξι αποθήκες (6, 7, 9, 11, 14 και 15), που βρίσκονται στο χώρο μεταξύ του παλιού τελωνείου και της οδού Κουντουριώτη, οι οποίες επρόκειτο να κατεδαφιστούν. Αρχικά, σχεδιαζόταν να κατεδαφιστούν και τα τρία διατηρητέα κτίρια της οδού Αβέρωφ (απόφαση 7/11/2006), αλλά με υπουργική απόφαση (23 Μαΐου 2007) τροποποιήθηκε η χάραξη με νέα μέθοδο κατασκευής, ώστε να μην γκρεμιστούν τα κτίρια αυτά. Η μέθοδος που επιλέχθηκε τότε για τη διατήρησή τους ήταν η υπόγεια διάτρηση κάτω από τα διατηρητέα και η κατασκευή σήραγγας με υποστύλωση.
Η κίνηση πολιτών έχει προσφύγει στο ΣτΕ κατά των αποφάσεων του υπουργείου Πολιτισμού που επέτρεπαν τις κατεδαφίσεις των κτιρίων, με τις οποίες “εγκρίθηκαν έργα εντός του ιστορικού τόπου της πόλεως της Θεσσαλονίκης στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων του παλαιού επιβατικού σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης, καθώς και πλησίον κτιρίων που έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία και κάθε συναφούς πράξεις ή παράλειψης της διοίκησης”. Επίσης, ζητούν να ακυρωθεί η κοινή υπουργική απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του έργου και να ακυρωθεί απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, με την οποία κατακυρώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου. Η προσφυγή επρόκειτο να συζητηθεί τον περασμένο Ιανουάριο, αλλά η εξέταση αναβλήθηκε για τις 4 Ιουνίου 2008, μετά την παρέμβαση της αναδόχου κοινοπραξίας.
Σε ποια άλλη χώρα του πλανήτη γίνεται τέτοιος «ωραίος» σχεδιασμός? Σε ποια πόλη του πλανήτη πρέπει να καταστρέψεις την ιστορία της, για να κάνεις ένα έργο «πνοής»…?
Γιατί για το συγκεκριμένο έργο έγιναν μελέτες και μελέτες από το 1990 που ουσιαστικά δεν ήταν εφαρμόσιμες…? Όλα αυτά τα χρήματα που ξοδεύτηκαν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη χάραξη του έργου. Για μια λύση που θα είχαν εκφράσει την πρόταση τους όλοι οι επιστημονικοί φορείς της πόλης. Για μια λύση που θα σέβονταν την ιστορία της πόλη μας..
Θα μου πείτε τι να σεβαστεί κανείς? Τα παλιά διατηρητέα που έχουν μείνει να μαραζώνουν στο πέρασμα του χρόνου? Το τελωνείο όποτε το βλέπω σκέφτομαι πως άμα ήταν κάπου στο εξωτερικό αυτό το κτίριο θα ήταν σημείο αναφοράς και όχι σημείο ολικής Φθοράς….Το βλέπω να μαραζώνει σε μια γωνία χρόνια τώρα…Ντροπή τους!! Αίσχος!!
Το οποιοδήποτε διατηρητέο στην πόλη μας πρέπει πάσι θυσία να επιζήσει γιατί είναι η ιστορία μας, η ταυτότητα μας.. Από την άλλη χρειάζεται και την ανάλογη «φροντίδα»-αναπαλαίωση…Δυστυχώς τα κτίρια που έχουν χαρακτηρισθεί διατηρητέα έχουν αφαιθεί στο χρόνο και έχουν τα μαύρα τους τα χάλια…
Η αλήθεια είναι ότι η πόλη της Θεσσαλονίκης χρειάζεται έργα πνοής.. Χρειάζεται έναν άλλο εναλλακτικό δρόμο σαν την περιφερειακή για να εξυπηρετήσει τον μεγάλο όγκο των οχημάτων …αλλά με άλλον σχεδιασμό πιο ολοκληρωμένο σε όλα του τα σημεία και όχι το έκτρωμα της υποθαλάσσιας!!
Η υποθαλάσσια αρτηρία επρόκειτο να διέλθει υπόγεια από την περιοχή των αποθηκών του λιμανιού Θεσσαλονίκης, χωρίς να θίγει το σημαντικό διατηρητέο κτίριο του παλιού τελωνείου. Το υπόγειο έργο διέρχεται επίσης κάτω από τρία κτίρια επί της οδού Αβέρωφ, τα οποία επίσης θα διατηρηθούν, και κάτω από έξι αποθήκες (6, 7, 9, 11, 14 και 15), που βρίσκονται στο χώρο μεταξύ του παλιού τελωνείου και της οδού Κουντουριώτη, οι οποίες επρόκειτο να κατεδαφιστούν. Αρχικά, σχεδιαζόταν να κατεδαφιστούν και τα τρία διατηρητέα κτίρια της οδού Αβέρωφ (απόφαση 7/11/2006), αλλά με υπουργική απόφαση (23 Μαΐου 2007) τροποποιήθηκε η χάραξη με νέα μέθοδο κατασκευής, ώστε να μην γκρεμιστούν τα κτίρια αυτά. Η μέθοδος που επιλέχθηκε τότε για τη διατήρησή τους ήταν η υπόγεια διάτρηση κάτω από τα διατηρητέα και η κατασκευή σήραγγας με υποστύλωση.
Η κίνηση πολιτών έχει προσφύγει στο ΣτΕ κατά των αποφάσεων του υπουργείου Πολιτισμού που επέτρεπαν τις κατεδαφίσεις των κτιρίων, με τις οποίες “εγκρίθηκαν έργα εντός του ιστορικού τόπου της πόλεως της Θεσσαλονίκης στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων του παλαιού επιβατικού σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης, καθώς και πλησίον κτιρίων που έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία και κάθε συναφούς πράξεις ή παράλειψης της διοίκησης”. Επίσης, ζητούν να ακυρωθεί η κοινή υπουργική απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του έργου και να ακυρωθεί απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, με την οποία κατακυρώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου. Η προσφυγή επρόκειτο να συζητηθεί τον περασμένο Ιανουάριο, αλλά η εξέταση αναβλήθηκε για τις 4 Ιουνίου 2008, μετά την παρέμβαση της αναδόχου κοινοπραξίας.
Σε ποια άλλη χώρα του πλανήτη γίνεται τέτοιος «ωραίος» σχεδιασμός? Σε ποια πόλη του πλανήτη πρέπει να καταστρέψεις την ιστορία της, για να κάνεις ένα έργο «πνοής»…?
Γιατί για το συγκεκριμένο έργο έγιναν μελέτες και μελέτες από το 1990 που ουσιαστικά δεν ήταν εφαρμόσιμες…? Όλα αυτά τα χρήματα που ξοδεύτηκαν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη χάραξη του έργου. Για μια λύση που θα είχαν εκφράσει την πρόταση τους όλοι οι επιστημονικοί φορείς της πόλης. Για μια λύση που θα σέβονταν την ιστορία της πόλη μας..
Θα μου πείτε τι να σεβαστεί κανείς? Τα παλιά διατηρητέα που έχουν μείνει να μαραζώνουν στο πέρασμα του χρόνου? Το τελωνείο όποτε το βλέπω σκέφτομαι πως άμα ήταν κάπου στο εξωτερικό αυτό το κτίριο θα ήταν σημείο αναφοράς και όχι σημείο ολικής Φθοράς….Το βλέπω να μαραζώνει σε μια γωνία χρόνια τώρα…Ντροπή τους!! Αίσχος!!
Το οποιοδήποτε διατηρητέο στην πόλη μας πρέπει πάσι θυσία να επιζήσει γιατί είναι η ιστορία μας, η ταυτότητα μας.. Από την άλλη χρειάζεται και την ανάλογη «φροντίδα»-αναπαλαίωση…Δυστυχώς τα κτίρια που έχουν χαρακτηρισθεί διατηρητέα έχουν αφαιθεί στο χρόνο και έχουν τα μαύρα τους τα χάλια…
Η αλήθεια είναι ότι η πόλη της Θεσσαλονίκης χρειάζεται έργα πνοής.. Χρειάζεται έναν άλλο εναλλακτικό δρόμο σαν την περιφερειακή για να εξυπηρετήσει τον μεγάλο όγκο των οχημάτων …αλλά με άλλον σχεδιασμό πιο ολοκληρωμένο σε όλα του τα σημεία και όχι το έκτρωμα της υποθαλάσσιας!!
Αν και Σερραίος κατεβαίνω συχνά πυκνά στη Θεσσαλονίκη και συμφωνώ με όσα λες. Είναι κρίμα να υπάρχουν όμορφα κτήρια μιας άλλης εποχής και να αφήνονται στη μοίρα τους. Από την άλλη πρέπει να γίνουν έργα πνοής αλλά η Ελλάδα όλη είναι γεμάτα με αρχαία με αποτέλεσμα οι διάφορες μελέτες να κολλάνε στην αρχαιολογική υπηρεσία ή σε κάποιο άλλο φορέα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια μόνιμη κατάσταση και λεφτά να ξοδεύονται για μη υλοποιημένες μελέτες. Στην ουσία τα χρήματα πετιούνται και αν προσθέσεις και αυτά που καρπώνονται οι διάφοροι επιτήδιοι τα οποία δεν είναι λίγα το αποτέλεσμα είναι μια τρύπα στο νερό. Πολύ καλό το post σου. Μπράβο και συνέχισε έτσι.
ΑπάντησηΔιαγραφήπάρτε την κατάσταση στα χέρια σας....μαυρίστε όλους αυτούς που σας λένε ψέματα μονίμως....
ΑπάντησηΔιαγραφή(ζητώ την άδεια σου να αναδημοσιεύσω το post αυτό)