Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2007

Καλαμαριά Ώρα μηδέν....

Έζησα και μεγάλωσα στην Καλαμαριά πολλά χρόνια, κοντά στα 20. Από το 1984 που εγκατασταθήκαμε εκεί έβλεπα μια τρομακτική ανάπτυξη. Τότε ήταν που ο δήμος της Καλαμαριάς μετατρεπόταν από κλασική προσφυγούπολη με τα σπίτια του εποικισμού, τις ατελείωτες αλάνες, τις παρθένες παραλίες, σε σύγχρονο αστικό κέντρο. Και φυσικά οι άρχοντες του Δήμου αποδείχτηκαν «λίγοι» και απέτυχαν παταγωδώς στο στόχο τους. Να δημιουργηθεί ένας οικισμός πρότυπο για όλους τους άλλους Δήμους.
Λόγω της τοποθεσίας του -παραθαλάσσια- έχει ιδιαίτερη ομορφιά σε σχέση με τους άλλους Δήμους της Θεσσαλονίκης όμως η κατάσταση πλέον είναι τραγική.

ΠΛΕΟΝ Τα προβλήματα αρχίζουν και γιγαντώνονται λόγω των κακών χειρισμών του παρελθόντος .

Η άναρχη δόμηση, το κυκλοφοριακό, το Parking, η δραματική έλλειψη κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων, η θαλάσσια ρύπανση, η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς και η ασφυκτική πίεση του περιβάλλοντος από την υπερεκμετάλλευση της γης είναι μόνο κάποια από τα σημαντικά προβλήματα του δήμου .

Εχθές ο δήμος ανακοίνωσε τους δέκα μεγαλεπήβολους στόχους που έχει για το 2008. Θα δούμε αν αυτοί παραμείνουν για μια ακόμα χρονιά στα χαρτιά!!! Αν όχι θα μαστέ οι πρώτοι που θα επικροτήσουμε αυτήν την προσπάθεια . Συγνώμη όμως, αλλά είμαστε δύσπιστοι…
Δεν μπορώ να καταλάβω πώς ο δήμος με την καλύτερη τοποθεσία δίπλα στην Θάλασσα, δεν έχει προσβάσιμο παραλιακό μέτωπο τόσο για τους πεζούς όσο και για τα ποδήλατα!!!
Αδυνατώ να κατανοήσω πως δεν μπορεί να ενωθεί το παραλιακό μέτωπο της καλαμαριάς με την Νέα παραλία και κατ’ επέκταση με τον Λευκό Πύργο!!!
Εγώ Θέλω τον Δήμο που μεγάλωσα πρωτοπόρο. Θέλω τον δήμο της καλαμαριάς να έχει ένα πλήρως αναπτυγμένο δίκτυο για τα ποδήλατα. Απαιτώ πράσινο!!! Απαιτώ την πλήρη αξιοποίηση του στρατοπέδου Κόδρα για χώρους πρασίνου και αναψυχής!!! Ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο άλλο τσιμέντο!!! Οι λύσεις στα προβλήματα εύκολα δίνονται αν το θέλουμε!! ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ?

Ο Δήμος λοιπόν επιδιώκει:
Επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά. Στην περιοχή της Μίκρας σχεδιάζεται σταθμός μετεπιβίβασης των λεωφορείων, αλλά και σταθμός μετεπιβίβασης της προαστιακής θαλάσσιας συγκοινωνίας από το δήμο Θερμαϊκού, Μηχανιώνας, Επανομής .
Προώθηση προγραμματικής σύμβασης για τη διαχείριση του Κόδρα με την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, το υπουργείο Πολιτισμού και Μακεδονίας - Θράκης.
Ολοκλήρωση της μελέτης ανάπλασης της παραλιακής ζώνης στο Καραμπουρνάκι, από τα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης μέχρι τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος με προοπτική τη μη δόμηση .
Διεκδίκηση της παραλιακής ζώνης της Αρετσούς που διαχειρίζεται η ΕΤΑ ΑΕ, ώστε να περιέλθει η διαχείριση στο δήμο.
Προκήρυξη διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης για το θαλάσσιο μέτωπο από το λιμάνι μέχρι την περιφερειακή τάφρο.
Όλα ακούγονται τόσο ωραία και καλά αλλά για να δούμε τι θα δούμε…

3 σχόλια:

  1. Δεν έχεις άδικο...
    Έτσι είναι τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΜΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΖΗΤΑΝΕ?
    (Η ΣΚΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΟΧΙ ΠΛΑΤΕΙΑ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλό και πολύ σωστές οι επισημάνσεις. Κάθε μερα πηγαίνω στο Κόδρα βόλτα και βλέπω τα όσα δυσάρεστα συμβαίνουν. Πρόσφατα οι υπεύθυνοι του δήμου τοποθέσησαν μπάρα απο την πλευρά του κολυμβητηρίου για να περιορίσουν την διέλευση των αυτοκινήτων. Κάτι είναι και αυτό. Αν το καθάρισαν κιόλας θα ήταν ακόμα καλύτερα. Τουλάχιστον μέχρι να λυθεί το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων. Είναι πολύ ωραίος χώρος, υπερτοπικός και ρημάζει μεσα στη βρομιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

iLove σχόλια